Skip to article

6 condimente senzationale, pe care trebuie sa le incluzi in alimentatie

6 condimente senzationale, pe care trebuie sa le incluzi in alimentatie
Cuvantul "antioxidanti" se refera de obicei la legume, fructe, ceai si chiar ciocolata. Stiai ca si ierburile aromate si condimentele sunt pline de antioxidanti?

Din ce in ce mai multi nutritionisti recomanda includerea in dieta a acestor alimente senzationale, care, pe langa faptul ca dau o aroma deosebita mancarurilor, te ajuta sa ai un organism sanatos si viguros.

Descopera cateva dintre cele mai bune condimente si beneficiile lor.


1. Scortisoara

Scortioasa este un condiment cu o savoare aparte, ideala pentru prajituri si anumite mancaruri. Nutritionistii spun ca acest condiment este foarte versatil si poate fi folosit in orice bautura sau prajitura. Spre exemplu, este indicat sa inlocuiesti lingurita de zahar pe care o pui in cafea cu un varf de lingurita de scortisoara. Vei obtine o bautura senzationala, fara adaos de zahar.

Adauga jumatate de lingurita de scortisoara in bolul tau cu cereale integrale si lapte si savureaza un mic dejun extraordinar.

Scortisoara este benefica pentru organism deoarece ajuta la scaderea nivelului de colesterol din sange si la reglarea nivelului de zahar. Datorita componentelor astringente si antimicrobiene, scortisoara imbunatateste procesul digestiv si contribuie la eliminarea eficienta a toxinelor din organism.

2. Oregano

Cu un miros specific, de planta mediteraneana, oregano este un condiment senzational. Potrivit nutritionistilor, o lingurita de oregano are la fel de multi antioxidanti precum trei cesti de broccoli. Acest lucru nu inseamna ca trebuie sa excluzi broccoli din alimentatie. Ambele alimente sunt bune pentru sanatatea ta.

Oregano se poate folosi in foarte multe tipuri de mancare, insa nu este recomandat sa presari prea mult condiment odata, deoarece are un gust puternic si poate deveni iritant.

Oregano contine o cantitate mare de vitamine (A si C), precum si minerale (fier, calciu, zinc). Tot din oregano obtii o cantitate considerabila de acizi grasi esentiali Omega 3.

3. Ghimbir

O lingurita de ghimbir contine la fel de multi antioxidanti precum o cana de spanac. Datorita proprietatilor sale, ghimbirul stimuleaza circulatia sangelui, calmeaza durerile si spasmele, vindeca balonarile si imbunatateste procesul digestiv.

4. Rozmarin

Rozmarinul este unul dintre condimentele care se regasesc in orice bucatarie. Cu o aroma senzationala, aceasta iarba aromata ajuta la reducerea inflamatiilor si previne aparitia bolilor cronice. Rozmarinul poate fi folosit atat pentru a da gust mancarii, cat si pentru a parfuma bucataria.

5. Cimbru

Cimbrul este un condiment care imbunatateste functia respiratorie. Poate fi folosit in mancarurile preparate la foc, insa poate fi adaugat si in salate, pentru un plus de savoare.

6. Curcuma (sofran indian)

Curcuma este un condiment specific bucatariei indiene. Bogata in antioxidanti, curcuma previne boli precum Alzheimer si trateaza diverse afectiuni hepatice si digestive. Poti folosi curcuma pentru a condimenta o salata cu oua, salata cu pui sau cea cu ton. De asemenea, o poti folosi in sosuri.

Cat de des trebuie sa folosesti condimente

Nutritionistii recomanda sa folosesti aceste condimente, dar si altele (curry pudra, cuisoare, hrean, boabe de mustar, boia, piper etc) in toate mancarurile pe care le gatesti. Nu exista o cantitate anume care se impune.

Medicii sunt de parere ca unele condimente te ajuta sa scazi cantitatea de sare pe care o folosesti in mancare, ceea ce inseamna ca retii mai putina apa in organism.

Autor: Laura Galan

Articole recomandate

Dieta de urgenta dupa sarbatori. Slabesti rapid, fara sa renunti la ciocolata Dieta de urgenta dupa sarbatori. Slabesti rapid, fara sa renunti la ciocolata
Te-ai ingrasat cateva kilograme de sarbatori si vrei sa slabesti repede, fara sa faci insa prea multe eforturi si fara sa renunti la dulce? Iti propunem o dieta simpla si rapida, care te va ajuta sa scapi usor de kilogramele nedorite, fara sa te infometezi. In cateva zile, vei da jos cu siguranta
Secretul pentru a controla foamea, dezvaluit de un nutritionist Secretul pentru a controla foamea, dezvaluit de un nutritionist
Nutriționistul Cristian Mărgărit a dezvăluit care este secretul pentru a controla foamea. Nu este vorba despre niste reguli stricte, ci despre niste masuri mult mai simple, la care cu siguranta nu te-ai fi gandit ca au un efect atat de important in organismul tau. 
Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci
Nutritionistul Mihaela Bilic atrage atentia asupra unor anumite alimente de post. Unele pot fi foarte periculoase pentru sanatate, asadar este important sa fim foarte atenti atunci cand incepem sa tinem post.  ”A început Postul Crăciunului, haideți să vedem care sunt
Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate
Foarte multi romani fac o greseala majora, fara sa isi dea seama. Reincalzesc diverse mancaruri fara sa stie ca multe dintre alimente pot deveni toxice in timpul acestui proces.  Astfel, de acum inainte ar trebui sa te gandesti de doua ori inainte de a reincalzi anumite preparate la cuptorul
Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic
Foarte multe persoane nu pot renunta la paine si de multe ori consuma acest aliment in exces. Cum pe piata exista numeroase produse de panificatie, multi se intreaba care paine este mai sanatoasa sau care ingrasa mai putin.  Nutritionistul Mihaela Bilic a explicat recent, intr-o postare pe