Skip to article

6 condimente senzationale, pe care trebuie sa le incluzi in alimentatie

Cuvantul "antioxidanti" se refera de obicei la legume, fructe, ceai si chiar ciocolata. Stiai ca si ierburile aromate si condimentele sunt pline de antioxidanti?

Din ce in ce mai multi nutritionisti recomanda includerea in dieta a acestor alimente senzationale, care, pe langa faptul ca dau o aroma deosebita mancarurilor, te ajuta sa ai un organism sanatos si viguros.

Descopera cateva dintre cele mai bune condimente si beneficiile lor.


1. Scortisoara

Scortioasa este un condiment cu o savoare aparte, ideala pentru prajituri si anumite mancaruri. Nutritionistii spun ca acest condiment este foarte versatil si poate fi folosit in orice bautura sau prajitura. Spre exemplu, este indicat sa inlocuiesti lingurita de zahar pe care o pui in cafea cu un varf de lingurita de scortisoara. Vei obtine o bautura senzationala, fara adaos de zahar.

Adauga jumatate de lingurita de scortisoara in bolul tau cu cereale integrale si lapte si savureaza un mic dejun extraordinar.

Scortisoara este benefica pentru organism deoarece ajuta la scaderea nivelului de colesterol din sange si la reglarea nivelului de zahar. Datorita componentelor astringente si antimicrobiene, scortisoara imbunatateste procesul digestiv si contribuie la eliminarea eficienta a toxinelor din organism.

2. Oregano

Cu un miros specific, de planta mediteraneana, oregano este un condiment senzational. Potrivit nutritionistilor, o lingurita de oregano are la fel de multi antioxidanti precum trei cesti de broccoli. Acest lucru nu inseamna ca trebuie sa excluzi broccoli din alimentatie. Ambele alimente sunt bune pentru sanatatea ta.

Oregano se poate folosi in foarte multe tipuri de mancare, insa nu este recomandat sa presari prea mult condiment odata, deoarece are un gust puternic si poate deveni iritant.

Oregano contine o cantitate mare de vitamine (A si C), precum si minerale (fier, calciu, zinc). Tot din oregano obtii o cantitate considerabila de acizi grasi esentiali Omega 3.

3. Ghimbir

O lingurita de ghimbir contine la fel de multi antioxidanti precum o cana de spanac. Datorita proprietatilor sale, ghimbirul stimuleaza circulatia sangelui, calmeaza durerile si spasmele, vindeca balonarile si imbunatateste procesul digestiv.

4. Rozmarin

Rozmarinul este unul dintre condimentele care se regasesc in orice bucatarie. Cu o aroma senzationala, aceasta iarba aromata ajuta la reducerea inflamatiilor si previne aparitia bolilor cronice. Rozmarinul poate fi folosit atat pentru a da gust mancarii, cat si pentru a parfuma bucataria.

5. Cimbru

Cimbrul este un condiment care imbunatateste functia respiratorie. Poate fi folosit in mancarurile preparate la foc, insa poate fi adaugat si in salate, pentru un plus de savoare.

6. Curcuma (sofran indian)

Curcuma este un condiment specific bucatariei indiene. Bogata in antioxidanti, curcuma previne boli precum Alzheimer si trateaza diverse afectiuni hepatice si digestive. Poti folosi curcuma pentru a condimenta o salata cu oua, salata cu pui sau cea cu ton. De asemenea, o poti folosi in sosuri.

Cat de des trebuie sa folosesti condimente

Nutritionistii recomanda sa folosesti aceste condimente, dar si altele (curry pudra, cuisoare, hrean, boabe de mustar, boia, piper etc) in toate mancarurile pe care le gatesti. Nu exista o cantitate anume care se impune.

Medicii sunt de parere ca unele condimente te ajuta sa scazi cantitatea de sare pe care o folosesti in mancare, ceea ce inseamna ca retii mai putina apa in organism.

Autor: Laura Galan

Articole recomandate

Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism
Cum alegi un nutritionist bun? Cum alegi un nutritionist bun?
Sarbatorile au trecut, dar pentru multe persoane lupta cu kilogramele in plus abia acum incepe. Fie  ca ne dorim sa ne schimbam stilul de viata, fie ca vrem sa ne pregatim corpul pentru vara, sau sa scapam de cateva kilograme in plus, un lucru este cert, avem nevoie de sfaturile unui
Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta? Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta?
Una dintre marile greseli pe care le fac cele mai multe persoane atunci cand vor sa tina dieta este sa caute cura de slabire perfecta. Specialistii in nutritie spun insa ca organismele sunt diferite si ca cea mai buna dieta este in functie de varsta.  Potrivit acestora, in functie de varsta pe
Cum sa renunti la dulciuri in 5 zile Cum sa renunti la dulciuri in 5 zile
Stim cu totii ca zaharul – pe cat e de gustos – pe atat este de periculos pentru sanatate. Zaharul creeaza dependenta, duce la oboseala, schimbari dese de dispozitie. Atunci cand ai mancat ceva  dulce esti vesel si fericit, insa imediat ce ii trece efectul, starea de spirit ti se