Skip to article

6 obiceiuri simple pentru o alimentatie sanatoasa. Adopta-le si tu!

6 obiceiuri simple pentru o alimentatie sanatoasa. Adopta-le si tu! Alimentatie sanatoasa
Sa ai un stil de viata sanatos, in zilele noastre, cand ritmul in care traim este unul alert si agitat, poate sa para ceva greu de realizat. Insa, daca respectam cateva reguli simple si introducem in dieta noastra obiceiuri sanatoase putem avea grija de organismul nostru intr-un mod placut si eficient.

Incearca si tu sa adopti cateva obiceiuri simple, dar atat de importante daca vrei sa ai un stil de viata sanatos.

Redu cantitatea de zahar

In retetele in care trebuie sa folosesti zahar alb sau brun, gandeste-te mereu care este cantitatea de zahar pe care o contin celelalte ingrediente. In loc sa folosesti creme de ciocolata sau frisca, fa un topping din fructe.

Acorda mai multa atentie la obisnuintele alimentare zilnice. S-ar putea sa descoperi ca pui in bauturile calde 3 lingurite de zahar automat, fara sa te gandesti si fara sa verifici daca este intr-adevar nevoie.

Inlocuieste grasimile

Inlocuieste uleiul de floarea-soareului cu ulei de masline sau de rapita, deoarece sunt mai sanatoase. Nu folosi unt sau margarina decat atunci cand este absoluta nevoie si elimina complet untura din retetele tale.

Schimbari mici pentru o alimentatie mai sanatoasa. Trebuie sa incerci!

Inlocuieste sosurile nesanatoase

Fa iaurturi de casa si inlocuieste cu ele maioneza sau smantana grasa. In loc de ketchup poti folosi un sos de rosii facut in casa. Fa-ti propriile sosuri deoarece acestea nu contin conservanti, E-uri si alte substante daunatoare organismului. Pentru putina maioneza sau pentru un sos picant ai nevoie de un blender si de cateva minute.

Alege produsele integrale

Pastele obisnuite pot fi inlocuite cu paste integrale sau cu cele din orez. Carnea de porc ar trebui inlocuita cu o carne slaba de pui. Painea alba poate fi inlocuita cu paine integrala, paine neagra sau alte alimente precum orezul sau legumele.

Foloseste farfurii mai mici

Tii minte portiile uriase de mancare pe care le primesti in vacanta? Niciodata nu poti manca tot, dar oricum exista tendinta de a manca mai mult decat ai nevoie. Asa se intampla si acasa cand sunt folosite farfurii mai mari decat este cazul. Foloseste recipiente mai mici si serveste mancarea din ele. Vei putea mai usor sa te opresti din mancat atunci cand s-a instalat senzatia de satietate.

Redu sarea din mancare

La fel ca zaharul, sarea se gaseste deja in multe alimente. Adaugata in mancare, sarea nu face decat sa mareasca cantitatea consumata. Inlocuieste-o cu plante aromatice si condimente. Usturoiul, ceapa, patrunjelul sunt doar cateva ingrediente pe care le poti folosi in loc de sare. In timp organismul se invata cu mancaruri cu mai putina sare.

Renunta la prajeli

Prajelile sunt unele dintre cele mai nesanatoase mancaruri. Incearca sa gatesti mai des la gratar sau steamer. Exista, apoi, mancarea pregatita prin fierbere, dar si cea cruda. Legumele si fructele ar trebui consumate cat mai proaspete pentru a primi toata cantitatea de nutrienti in organism.

Alege painea

Painea de pe piata poate contine ingrediente daunatoare de care nimeni nu are habar, mai ales daca lipseste eticheta. Iti poti face propria paine de casa, din ingrediente naturale, la o masina de facut paine.


Autor: Elisa Costache

Articole recomandate

Frumusete: 10 alimente care iti curata instant tenul Frumusete: 10 alimente care iti curata instant tenul
Tenul curat, lipsit de acnee si puncte negre pare a fi o simpla utopie in prezent, cand poluarea si stilul de viata nu tocmai sanatos isi pun amprenta asupra lui. Dar lucurile nu sunt chiar atat de sumbre, mai ales daca inveti sa iti ingrijesti tenul cu ajutorul alimentelor ticsite de vitamine,
Dieta cu pastarnac: ce alimente inlocuieste si cum te ajuta sa slabesti sanatos Dieta cu pastarnac: ce alimente inlocuieste si cum te ajuta sa slabesti sanatos
Pastarnacul este o leguma radacinoasa care te poate ajuta sa slabesti sanatos, sa-ti intaresti sistemul imunitar, sa-ti scazi nivelul de colesterol si sa combati anemia. Pastarnacul se foloseste in special in sezonul rece, pentru a da o savoare aparte ciorbelor, supelor si mancarurilor. Daca te
Top 5 alimente care distrug celulita Top 5 alimente care distrug celulita
Indiferent de varsta sau kilograme, celulita este pe buzele si din pacate pe coapsele celor mai multe dintre noi. Secretul este sa fii perseverenta si neobosita in lupta cu ea pentru ca ... da, dincolo de creme minune sau tratamente costisitoare, celulita poate fi eliminata cu o dieta adecvata si
Alimentatie sanatoasa: 7 alimente mai periculoase decat painea alba Alimentatie sanatoasa: 7 alimente mai periculoase decat painea alba
De cele mai multe ori, atunci cand tii o cura de slabire toti specialistii recomanda sa eviti consumul de paine alba. Nu e de mirare ca acest aliment procesat a devenit dusmanul public numarul unu. Ai putea fi surprinsa insa! In alimentatia ta ar putea sa existe si alte asemenea tipuri de mancare
5 alimente care sunt mai sanatoase crude 5 alimente care sunt mai sanatoase crude
Alimentele crude nu sunt intotdeauna prima noastra alegere, intrucat de mici am fost obisnuite sa consumam mancaruri gatite. Chiar daca multe dintre aceste mancaruri contineau ingrediente sanatoase, cum ar fi legume si condimente, prin procesul termic indelungat multe dintre calitatile nutritive
Scapa de obezitate limitandu-ti doar apetitul, nu si optiunile alimentare Scapa de obezitate limitandu-ti doar apetitul, nu si optiunile alimentare
Chirurgia bariatrica - sau chirurgia obezitatii - a devenit astazi cel mai eficient tratament al bolilor metabolice severe, in speta obezitatea si excesul ponderal, care prin complicatiile pe care le aduc reprezinta unul din principalii factori ai scaderii sperantei de viata si a calitatii vietii.