Skip to article

6 schimbari mici pentru o dieta sanatoasa

6 schimbari mici pentru o dieta sanatoasa
Nutritionistii ne informeaza frecvent asupra faptului ca daca dorim sa scapam de kilogramele in plus sau doar sa ne mentinem in forma, trebuie sa apelam la mici trucuri pe care sa le aplicam cat mai des in regimul nostru alimentar.

Iata sase modalitati simple prin care poti pierde cateva kilograme si mai ales prin care vei manca mai sanatos si te vei metine in forma.

1. Consuma cat mai des legume

In fiecare saptamana incearca o noua reteta pe baza de legume. Nutritionistii ne recomanda sa incercam sa consumam legume preparate in cat mai multe moduri. Salatele fara carne, supele si ciorbele de legume, sunt preparate ce nu trebuie sa-ti lipseasca din meniu.

2. Legume la pranz

Injumatateste felul doi pe care il servesti la pranz, iar ca si completare, adauga in meniu legume. Daca vei adopta acest sfat in fiecare zi, timp de un an, poti pierde pana la 10 kilograme.

3. Metoda farfuriei

Strans legata de sfatul de mai sus, `metoda farfuriei` iti impune ca atunci cand iti umpli farfuria cu mancare, ai grija ca jumatate din cantitatea de mancare de pe aceasta sa fie legume. Cealalta jumatate este important sa contina proteine. Astfel, vei reusi sa te mentii satula mai mult timp si iti vei tine sub control numarul de calorii consumate.

4. Prepara-ti singura dressing-ul pentru salata

In general, la restaurant, daca vei comanda o salata, aceasta va contine aproximativ 4 linguri de dressing (aproximativ 300 de calorii). Ceea ce nu stii este ca o salata are nevoie de o lingura, maxim doua, de dressing pentru a dobani savoare. Iti recomandam sa comanzi dressing-ul separat, pentru a controla tu cantitatea pe care o adaugi in salata.

5. Adauga gustari in meniul zilnic

Redu portiile de mancare de la pranz si cina, iar in schimb, adauga cel putin doua gustari intre mese pe care sa le servesti zilnic. Ce variante sanatoase ai? Ei bine, poti manca fructe sau legume proaspete, un iaurt sarac in grasimi ori biscuiti cu unt de arahide.

6. Renunta la frisca

Daca iti place sa bei cafeaua cu frisca, incearca sa renunti la acest obicei. De ce? Ei bine, cele doua lingurite de frisca din cafea, adauga cel putin 60 de calorii la numarul de calorii pe care-l consumi zilnic. Inlociueste frisca cu lapte degresat si vei adauga doar 5 calorii la cantitatea totala de calorii pe care le consumi zilnic.

Articole recomandate

Dieta de urgenta dupa sarbatori. Slabesti rapid, fara sa renunti la ciocolata Dieta de urgenta dupa sarbatori. Slabesti rapid, fara sa renunti la ciocolata
Te-ai ingrasat cateva kilograme de sarbatori si vrei sa slabesti repede, fara sa faci insa prea multe eforturi si fara sa renunti la dulce? Iti propunem o dieta simpla si rapida, care te va ajuta sa scapi usor de kilogramele nedorite, fara sa te infometezi. In cateva zile, vei da jos cu siguranta
Secretul pentru a controla foamea, dezvaluit de un nutritionist Secretul pentru a controla foamea, dezvaluit de un nutritionist
Nutriționistul Cristian Mărgărit a dezvăluit care este secretul pentru a controla foamea. Nu este vorba despre niste reguli stricte, ci despre niste masuri mult mai simple, la care cu siguranta nu te-ai fi gandit ca au un efect atat de important in organismul tau. 
Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci
Nutritionistul Mihaela Bilic atrage atentia asupra unor anumite alimente de post. Unele pot fi foarte periculoase pentru sanatate, asadar este important sa fim foarte atenti atunci cand incepem sa tinem post.  ”A început Postul Crăciunului, haideți să vedem care sunt
Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate
Foarte multi romani fac o greseala majora, fara sa isi dea seama. Reincalzesc diverse mancaruri fara sa stie ca multe dintre alimente pot deveni toxice in timpul acestui proces.  Astfel, de acum inainte ar trebui sa te gandesti de doua ori inainte de a reincalzi anumite preparate la cuptorul
Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic
Foarte multe persoane nu pot renunta la paine si de multe ori consuma acest aliment in exces. Cum pe piata exista numeroase produse de panificatie, multi se intreaba care paine este mai sanatoasa sau care ingrasa mai putin.  Nutritionistul Mihaela Bilic a explicat recent, intr-o postare pe