Skip to article

6 verdeturi de primavara pe care trebuie sa le introduci in dieta ta. Consuma-le pentru o sanatate de fier!

6 verdeturi de primavara pe care trebuie sa le introduci in dieta ta. Consuma-le pentru o sanatate de fier!
Dupa o iarna in care alimentatia ta s-a bazat mai mult pe proteine animale si grasimi, e timpul sa introduci verdeturile in dieta ta!

Clorofila are rolul de a stimula aportul de oxigen catre celule si este esentiala pentru sanatatea inimii, a muschilor si a nervilor.

In general, plantele care sunt foarte bogate in clorofila au puterea de a combate fermentatia intestinala, constipatia, respiratia urat mirositoare, leziunile mucoaselor si ale gingiilor, mirosurile corporale si scaderea imunitatii.

Iata care sunt verdeturile pe care trebuie sa le introduci in dieta ta de primavara!

1. Salata verde

Salata verde este plina de fibre, minerale si vitamine. Ea ajuta la stimularea digestiei, reduce colesterolul si elimina toxinele din organism. O poti manca simpla, cu putin otet sau in combinatie cu alte legume.

Beneficiile consumului de sfecla rosie: 6 boli grave pe care le previne

2. Loboda

Loboda este plina de fibre si minerale. Ea reduce colesterolul din sange, are proprietati antitumorale si stimuleaza imunitatea. Ai grija la modul de gatire! Loboda nu trebuie fiarta pana cand se inmoaie, deoarece isi poate pierde proprietatile nutritive.

3. Spanacul

Spanacul contine trei grame de proteine la o jumatate de cana. Frunzele de spanac contin clorofila in cantitate mare, acid folic, vitamina B1, B2, B6, B9, PP, C, E si K, caroten, protide, lipide, glucide, mucilagii, luteina, fier, precum si o substanta specifica numita spinacina.

Prepara din spanac piureuri cat mai delicioase sau chiar sucuri, deoarece astfel isi pastreaza mai bine proprietatile nutritive.

Prepara retete cu spanac:

Salata de spanac cu migdale caramelizate


Spanac cu ardei iute si usturoi

Omleta cu spanac si avocado

4. Urzicile

Urzicile sunt ideale pentru regenerarea si detoxifierea organismului. Ele contin aminoacizi, vitamine (A, B2, C, K), clorofila, saruri minerale (calciu, magneziu, fier, siliciu, etc), substante proteice, acid pantoteic, acid folic, amine si cetone.

Semintele de canepa: 10 beneficii pentru care trebuie sa le incluzi in alimentatia ta

Urzicile sunt ideale in dieta: au 1,3 grame de carbohidati, 4,4 grame de fibre si 5,9 grame de proteine la fiecare 100 de grame.

Prepara retete cu urzici:

Piure de urzici si cartofi


Pilaf de urzici

Urzici batute

5. Leurda

Denumita si usturoiul salbatic sau usturoiul ursului, leurda are aceleasi proprietati ca si usturoiul: stimuleaza detoxifierea, are efect antibacterian, hipocolesteroleminat si antiviral. Leurda contine minerale: potasiu, magneziu, calciu, dar si fibre alimentare care intervin in asimilarea grasimilor.

Prepara retete cu leurda:

Salata de oua cu leurda


Paste cu pesto de leurda si nuca

6. Ceapa verde

Ceapa verde contine vitamina C, potasiu, alicina, cuercitina. Consumata sub forma de salata, are efect diuretic si depurativ si este considerata un antialergic natural.
Cura indelungata cu ceapa verde are rezultate favorabile si in tratarea sterilitatii si a impotentei.

Postul Pastelui: 4 fructe cu efect detoxifiant. Bucura-te de beneficiile lor!

Articole recomandate

Apa cu lamaie: 6 beneficii extraordinare pentru frumusetea si silueta ta Apa cu lamaie: 6 beneficii extraordinare pentru frumusetea si silueta ta
Apa cu lamaie poate fi cel mai bun mod de a-ti incepe ziua. Aceasta combinatie aparent banala te hidrateaza, iti ofera energie si are numeroase beneficii importante pentru frumusete si sanatate.Iata cateva dintre cele mai surprinzatoare beneficii pe care le are apa plata cu lamaie pentru frumusetea
Fructul de kiwi, plin de beneficii pentru sanatatea ta. 5 boli pe care le tine la distanta Fructul de kiwi, plin de beneficii pentru sanatatea ta. 5 boli pe care le tine la distanta
In ciuda aspectului sau "paros" care nu este foarte apetisant, fructul de kiwi are nenumarate beneficii pentru sanatatea ta. Prin comparatie cu alte fructe, un fruct de kiwi contine cea mai multa concentratie de Vitamina C. Un singur fruct de kiwi poate asigura pana la 95% din necesarul zilnic al
Postul Pastelui: 4 fructe cu efect detoxifiant. Bucura-te de beneficiile lor! Postul Pastelui: 4 fructe cu efect detoxifiant. Bucura-te de beneficiile lor!
Vrei sa alungi kilogramele acumulate in timpul iernii si sa intampini primavara plina de energie? Postul poate fi un lucru benefic pentru organismul tau, insa doar in cazul in care consumi alimente cat mai putin prelucrate, cereale integrale, legume, fructe proaspete, nuci, seminte si multe
Beneficiile consumului de sfecla rosie: 6 boli grave pe care le previne Beneficiile consumului de sfecla rosie: 6 boli grave pe care le previne
Cruda, sub forma de suc, preparata la cuptor, sau fiarta, sub forma de salata, sfecla rosie este o sursa excelenta de vitamine (A, B, C, E, K), minerale (magneziu, fosfor, fier, calciu, potasiu, magan) si fibre.Cu un gust dulceag si o culoare minunata, sfecla te poate tine departe de cele mai
Ceaiul alb, ideal pentru slabire si detoxifiere. Bucura-te de beneficiile lui! Ceaiul alb, ideal pentru slabire si detoxifiere. Bucura-te de beneficiile lui!
Chiar daca nu este atat de popular precum ceaiul verde sau cel negru, ceaiul alb are nenumarate beneficii pentru sanatatea ta si chiar te ajuta sa scapi de kilogramele in plus si de toxinele in exces.Ceaiul alb este obtinut din planta Camellia sinensis, la fel ca ceaiul verde si ceaiul negru. Spre
Ceaiul de sunatoare, remediul miraculos in tratarea depresiilor. Descopera toate beneficiile lui! Ceaiul de sunatoare, remediul miraculos in tratarea depresiilor. Descopera toate beneficiile lui!
Una dintre cele mai vechi plante folosite in medicina naturista, sunatoarea este prezenta de peste 2000 de ani in tratarea depresiilor si anxietatii.Sunatoarea este recomandata si in afectiuni digestive (gastrite hiperacide, ulcer gastro-duodenal, enterocolite, dischinezii biliare, hepatite),