Skip to article

7 alimente care iti redau frumusetea

Kiwi, coacaze, varza, in, somon, ceai verde: aceste alimente amelioreaza elasticitatea cutanata, incetinesc formarea ridurilor si ii confera pielii stralucire. Iata produsele de inclus de urgenta in meniu!

1. Vitamina C

Bogate in apa, in vitamina C, beta-caroten si antioxidanti, fructele contribuie la stralucirea si elasticitatea pielii. Vitamina C stimuleaza in special sinteaza de colagen, amelioreaza microcirculatia, previne distrugerile provocate de soare si repara efectele stresului.

Vitamina C este prezenta in: citrice, kiwi, papaia, mango, coacaze negre, toate fructele rosii.

2. Uleiuri bogate in omega-3

Uleiurile bogate in omega-3 favorizeaza intretinerea si reinnoirea celulara. Acesti acizi grasi esentiali protejeaza pielea, opresc procesul de degradare celulara provocata de razele solare, ii confera rezistenta pielii si incetinesc ridarea acesteia.

Alege uleiurile de rapita, nuci, in, consuma peste gras (ton, sardine). Atentie: acizii omega-3 sunt fragili si sunt neutralizati in caz de exces de omega-6. Acestia din urma se gasesc in cantitati mari in uleiurile de floarea-soarelui, de arahide, de porumb. Limiteaza aportul lor.

3. Alimente cu IG scazut

Cu cat un aliment provoaca secretia mai rapida a insulinei, cu atat el are un indice glicemic (IG) mai ridicat. Cu cat IG este mai mare, cu atat este mai nociv pentru piele. De ce? Pentru ca cresterea glucozei in sange provoaca glicare, un fenomen natural prin care colagenul imbatraneste.

Evita: painea alba, pastele, orezul, produsele de patiserie, biscuitii, batoanele de ciocolata, bomboanele. Toate acestea au un IG ridicat.

De retinut: cu cat un aliment este mai ferm (cartof, paste), cu atat el va fi mai greu de digerat si va avea un IG mai scazut.

4. Nutrimente alcaline

In timpul digestiei, alimentele genereaza substante bazice si/sau acide. Pentru a functiona corect si a evita imbatranirea pielii, corpul nostru are nevoie de un pH constant de 7.

De aceea, adopta principiul 70/30 la fiecare masa: 70% alimente alcaline (legume si fructe proaspete sau putin transformate) si 30% alimente acide (carne, oua, branza, paine, faina, paste, alimente preparate industrial).

5. Varza, legume cu frunze verzi

Legumele cu frunze verzi nu numai ca mentin starea buna a pielii prin aportul lor de antioxidanti, vitamine si minerale, ci sunt indispensabile pentru sanatatea tubului digestiv. Orice perturbare a intestinelor se rasfrange asupra aspectului tenului.

Consuma deci varza, spanac, broccoli, ridichi, napi, stevie, dar si plante aromatice (patrunjel, busuioc, oregano, menta, rozmarin, dafin, cimbru).

6. Alge

Crude sau preparate termic, algele contin saruri minerale si oligoelemente: iod, fier, magneziu, calciu, fosfor, seleniu. O singura lingura de alge pe zi ii confera organismului toate micronutrimentele indispensabile unui metabolism bun. Bogatia lor in antioxidanti iti protejeaza pielea de imbatranire.

7. Ceai verde

Ceaiul verde contine cantitati importante de antioxidanti (polifenoli si flavonoide) ce favorizeaza regenerarea celulara la interior, protejeaza pielea si o face mai putin vulnerabila la agresiunile mediului inconjurator. Potrivit unui studiu din 2003, ceaiul verde atenueaza ridurile si favorizeaza vindecarea placilor de psoriazis si de acnee rozacee. Consuma zilnic 3-4 cesti.

Articole recomandate

Dieta cu carne: slabeste 3 kilograme intr-o saptamana Dieta cu carne: slabeste 3 kilograme intr-o saptamana
Dieta cu carne este una foarte usor de tinut. Este satioasa, contine 3 mere si o gustare, iar intr-o saptamana te poate ajuta sa scapi de 3 kilograme.  Aceasta cura de slabire este ideala pentru vara, mai ales daca iti doresti sa arati bine la plaja in doar cateva zile. Iată meniul
Ce presupune tratamentul de slabire cu Accent Prime? Ce presupune tratamentul de slabire cu Accent Prime?
De cele mai multe ori pentru a ne bucura de o silueta de invidiat, nu este suficient sa avem o dieta echilibrata si un program regulat pentru activitatea fizica, ci si de tratamente corporale. Odata cu trecerea anilor ne confruntam cu 2 probleme: depunerile localizate de grasime in anumite zone ale
Diete sanatoase: Dieta alcalina - calea catre longevitate, vitalitate, sanatate Diete sanatoase: Dieta alcalina - calea catre longevitate, vitalitate, sanatate
Dieta alcalina este o notiune relativ recenta, desi la baza ei stau lucruri stiute de mii de ani care au capatat o forma concreta in anii ’20. Este vital sa cunoastem aceste informatii despre alimentatia alcalina si opusul ei, alimentatia acida pentru ca, in general, starea de boala este
Dieta cardiologilor: slabesti 2 kilograme pe zi Dieta cardiologilor: slabesti 2 kilograme pe zi
Dieta cardiologilor este un regim de slabire adresat persoanele care au mari probleme cu greutatea. Daca este urmata cu strictete, aceasta dieta te poate ajuta sa slabesti pana la 2 kilograme pe zi.  La micul dejun se servesc fructe in fiecare zi, precum piersici, portocale, pepeni, pere
Dieta naturista - inamicul kilogramelor in plus Dieta naturista - inamicul kilogramelor in plus
Inca de la inceputul acestui secol, ne confruntam treptat cu o mediatizare a siluetelor perfecte de fotomodel. Prin evolutia tehnologiei acest lucru a prins si mai repede avant, fiind tot mai des in legatura cu aspectul ideal si kilogramele ideale. Apropierea cat mai mult de greutatea ideala
Link-uri recomandate:designer interior onlinedesigner interior bucurestinikydecor.romobilier living preturiclassic interior design
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda