Skip to article

7 fructe oleaginoase de inclus in alimentatie

7 fructe oleaginoase de inclus in alimentatie
Fructele oleaginoase sunt adesea ignorate cand vine vorba despre o alimentatie sanatoasa.

Cu toate acestea, atunci cand vrei sa slabesti sau, pur si simplu, sa ai un stil de viata sanatos, fructele oleaginoase se dovedesc aliatii tai de nadejde.


Descopera, in continuare, fructele oleaginoase pe care este important sa le incluzi in alimentatie!





Nucile
Nucile au cel mai mare continut de antioxidanti dintre toate fructele oleaginoase si, in plus, iti ajuta organismul in lupta cu distrugerea celulara ce determina problemele cardiace, cancerul sau imbatranirea prematura. De asemenea, daca nu iti place pestele in mod deosebit, afla ca nucile sunt bogate si in acizi grasi omega-3. Nu in ultimul rand, nucile te ajuta sa combati sindromul premenstrual, datorita manganului pe care il contin.

Informatii nutritionale: 14 jumatati = 185 calorii, 18 g grasimi

Migdalele
Dintre toate fructele oleaginoase, migdalele au cel mai mare continut de fibre, fiind si bogate in vitamina E. Un consum regulat de migdale este recomandat atunci cand tii o dieta, intrucat s-a demonstrat ca promoveaza pierderea mai rapida (si sanatoasa) in greutate. Migdalele ajuta si la scaderea colesterolului si a nivelului glicemic, protejand si sanatatea intestinelor si, implicit, a intregului organism.

Informatii nutritionale: 23 migdale = 170 calorii, 15 g grasimi

Nucile caju
Nucile caju sunt bogate in fier si zinc. Fierul este responsabil de transportul oxigenului la nivel celular, fenomen care previne instalarea anemiei, in timp ce zincul este vital pentru un sistem imunitar puternic si o privire de vultur. Bogate si in magneziu, nucile caju te ajuta sa iti imbunatatesti memoria.

Informatii nutritionale: 18 nuci = 165 calorii, 13 g grasime

Nucile pecan
Nucile pecan pot fi folosite si in alte scopuri decat pentru a pregati deserturi delicioase! Astfel, studiile au demonstrat ca aceste fructe oleaginoase, cu un continut ridicat de antioxidanti, protejeaza impotriva problemelor cardiace, reducand nivelul colesterolului. De asemenea, nucile pecan imbunatatesc si memoria, vitamina E intarziind progresul bolilor neurologice degenerative, cum ar fi boala Lou Gehrig.

Informatii nutritionale: 18 jumatati de nuci = 200 calorii, 21 g grasime

Nucile braziliene
O singura nuca braziliana ofera mai mult de 100% din necesarul zilnic de seleniu, un mineral responsabil de protectia impotriva anumitor tipuri de cancer, printre care se numara cancerul osos sau cel de san. Cu toate acestea, evita un consum foarte ridicat de nuci braziliene: in cantitati mari, seleniul poate fi daunator.

Informatii nutritionale: 5 sau 6 nuci = 185 calorii, 18 g grasime

Nucile de Macadamia
Desi au un continut ridicat de calorii, nucile de Macadamia sunt bogate in grasimi monosaturate, ideale pentru o inima sanatoasa. Acest tip de grasimi ajuta la scaderea nivelului de colesterol si al celui glicemic.

Informatii nutritionale: 10 nuci = 200 calorii, 22 g grasimi

Fisticul
Atunci cand vrei sa scapi de kilogramele nedorite, fisticul este aliatul tau de nadejde! Pentru ca efectul sa fie si mai mare, consuma fistic direct din coaja - astfel, mananci mai incet, iar senzatia de satietate se va instala mai repede. Studiile au demonstrat, de asemenea, ca un consum regulat de fistic reduce si riscul de aparitie a cancerului pulmonar, intarind sistemul imunitar si contribuind la o stare de bine.

Informatii nutritionale: 50 de bucati = 160 calorii, 14 g grasimi

Autor: Dana Saporan

Articole recomandate

Cat timp ar trebui sa faci miscare in functie de varsta ta Cat timp ar trebui sa faci miscare in functie de varsta ta
Sedentarismul este unul dintre principalii factori de risc de mortalitate la nivel mondial. De fapt, potrivit Organizației Mondiale a Sănătății (OMS), se estimează că lipsa miscarii fizice este principala cauză „a aproximativ 21% -25% din cancerele de
Studiu: in timpul pandemiei oamenii s-au ingrasat in medie 6 kilograme Studiu: in timpul pandemiei oamenii s-au ingrasat in medie 6 kilograme
Un studiu realizat recent de Ipsos, care a acoperit 30 de tari, a aratat ca, la nivel global, oamenii s-au ingrasat in medie 6 kilograme in timpul pandemiei de coronavirus.  La nivelul celor 30 de țări monitorizate, o treime (31%) dintre respondenți au câștigat în
Andreea Marin, reteta de pizza care nu ingrasa. Se prepara super usor! Andreea Marin, reteta de pizza care nu ingrasa. Se prepara super usor!
Andreea Marin le-a pus gand rau kilogramelor pe care le-a acumulat in perioada sarbatorilor. De cateva zile, prezentatoarea TV isi incanta fanii de pe retelele de socializare cu retete dietetice, foarte gustoase, cu putine calorii.  In weekend, ea a prezentat o reteta de pizza, delicioasa,
Lidia Buble, dieta stricta de sarbatori Lidia Buble, dieta stricta de sarbatori
Lidia Buble face orice ca sa isi mentina silueta. De sarbatori, artista a facut mai mult foamea. Ea nu mananca carne, asa ca nu a putut sa se rasfete cu preparatele traditionale de Craciun.  ”Eu de Sărbători nu am mâncat aproape nimic, la modul că acasă la mine
Colagenul si cele 10 alimente minune pentru un organism sanatos Colagenul si cele 10 alimente minune pentru un organism sanatos
Păr mătăsos, unghii sănătoase, un ten catifelat și fără riduri sunt doar câteva dintre dezideratele femeilor, iar pentru a le obține nu trebuie să apelezi neapărat la suplimente alimentare, operații sau injecții, ci trebuie