Skip to article

8 sfaturi esentiale pentru imbunatatirea imunitatii

8 sfaturi esentiale pentru imbunatatirea imunitatii
Sistemul nostru digestiv gazduieste miliarde de bacterii vii, care alcatuiesc microflora intestinala. Pentru mentinerea si imbunatatirea imunitatii este esential ca, la nivelul florei intestinale, sa existe un echilibru intre bacteriile "prietenoase", numite probiotice, si cele patogene.

De ce este important acest echilibru? Pentru ca microflora echilibrata si diversificata are urmatoarele efecte:

- ne apara de infectii (raceli, gastroenterite) si de tulburari digestive
(diaree, constipatie),

- stimuleaza apararea naturala a organismului,

- contribuie la digestie, la sinteza vitaminelor si a insulinei, putand reduce
riscul de diabet si de obezitate,

- ne protejeaza de efectele adverse ale antibioticelor atunci cand suntem
nevoiti sa urmam un astfel de tratament.

Pentru a beneficia de aceste proprietati trebuie sa ne asiguram un aport
suficient de probiotice.

Iata 8 sfaturi esentiale pentru a imbunatati apararea naturala a organismului:

Consumati fructe si legume la fiecare masa

Acestea abunda in fibre specifice, numite prebiotice, care raman nedigerate
de enzimele digestive si ajung intacte in colon, unde hranesc bacteriile
benefice - probioticele. Pentru a ne asigura necesarul de prebiotice trebuie
sa mancam 2-3 fructe si 400-600 de grame de legume zilnic.

Dintre legume nu trebuie sa uitam prazul, varza, inclusiv varza murata, brocoli,
sparanghelul, fasolea verde, sfecla, ceapa, usturoiul, recunoscute pentru
cantitatea mare de prebiotice continute. Incercati sa mancati cat mai multe
fructe si legume in stare cruda sau cat mai putin preparate termic.

Optati pentru cereale integrale

Produsele cerealiere ne asigura un aport semnificativ de fibre, cu conditia
de a nu fi rafinate. De aceea, este bine sa alegem paine integrala, cu
multicereale, paste integrale, orez brun, fara sa uitam de cerealele despre
care nutritionistii vorbesc mult in ultima vreme: guinoa, hrisca, bulgur.

Un iaurt in fiecare zi

Laptele fermentat sub forma de iaurt, kefir, sana contine bacterii lactice
si bifidobacterii, care nu sunt altceva decat principalele probiotice aflate
la nivelul florei intestinale. Spre exemplu, kefirul contine cel putin 30 de
specii de bacterii lactice. Persoanele care manifesta intoleranta la lactoza
pot consuma, fara grija, kefir, deoarece lactoza (zaharul din lapte)
fermenteaza si este transformata in acid lactic chiar sub actiunea
probioticelor. In schimb, persoanele alergice la proteinele din lapte nu pot
consuma nici kefir, nici alt sortiment de iaurt, si atunci acestora li se
recomanda suplimentarea cu probiotice.

Evitati carnea rosie

Deoarece favorizeaza productia de toxine in timpul digestiei si genereaza
procese de putrefactie, carnea rosie consumata in exces poate perturba
echilibrul florei intestinale. Ca surse de proteine de calitate,
nutritionistii recomanda pestele, carnea de pui, de curcan, dar si cele de
origine vegetala din leguminoase (mazare, fasole, linte, soia).

Spuneti STOP factorilor care dezechilibreaza flora intestinala

Stresul, alimentatia nesanatoasa, abuzul de medicamente (in special
antibioticele) cauzeaza dezechilibrul florei intestinale. Acest lucru are un
impact serios asupra starii de sanatate, conducand la: infectii repetate,
acnee, micoze, tulburari digestive (diaree, constipatie, sindromul
intestinului iritabil), oboseala si stari depresive inexplicabile. Solutia?
Probioticele va pot ajuta sa faceti fata stilului actual de viata.

Urmati o cura cu probiotice si prebiotice

In aceasta perioada, pentru a va apara de infectiile de sezon, urmati o cura
cu probiotice si prebiotice timp de o luna. Un studiu prezentat in cadrul
Congresului European Respiratory Society (2010) a demonstrat ca riscul infectiilor de sezon se poate reduce cu 25% prin administrarea unui supliment simbiotic pe baza de probiotice de la Institutul Rosell, prebiotice si vitamina C. Luat in fiecare dimineata, inaintea micului dejun, un pliculet cu probiotice si prebiotice constituie un adevarat scut de aparare impotriva virozelor, otitelor sau infectiilor gastrointestinale.

Protejati-va flora intestinala daca luati antibiotice sau suferiti un episod
de diaree


Administrarea unui preparat probiotic este absolut necesara atat pentru
prevenirea diareei asociate tratamentului cu antibiotice, cat si pentru
tratarea diareei infectioase.

Articole recomandate

5 greseli pe care le faci la dus. Afla ce iti pune sanatatea si frumusetea in pericol 5 greseli pe care le faci la dus. Afla ce iti pune sanatatea si frumusetea in pericol
Stiai ca un banal dus, revigorant dealtfel, iti poate pune sanatatea in pericol. Desi dusul face parte din rutina ta de ingrijire zilnica, excesul de zel iti poate face mai rau decat bine. Iata ce greseli poti face in timpul dusului si dupa!10 greseli pe care le facem cand ne spalam pe cap si care
Dieta Okinawa: Secretul sanatatii si al longevitatii. Afla-l si tu! Dieta Okinawa: Secretul sanatatii si al longevitatii. Afla-l si tu!
Dieta Okinawa se bazeaza pe obiceiurile locuitorilor Insulelor Ryukyu, din arhipelagul Okinawa, aflat pe coasta Japoniei. Zona respectiva este recunoscuta pentru longevitatea locuitorilor sai - femeile traiesc pana in jurul varstei de 86 de ani, iar barbatii pana la aproximativ 78 de ani. Care este
Ceaiul de ghimbir, cel mai puternic medicament natural. Vezi ce beneficii extraordinare are pentru sanatatea ta! Ceaiul de ghimbir, cel mai puternic medicament natural. Vezi ce beneficii extraordinare are pentru sanatatea ta!
Ghimbirul este unul dintre cele mai sanatoase condimente din lume. Este usor de folosit pentru ca ofera o savoare aparte mancarurilor, insa cea mai simpla metoda de a te bucura de toate beneficiile lui este ceaiul.Aceasta minunata radacina cu forme ciudate este bogata in vitaminele A, B, C, E si
Nucile caju: 6 beneficii extraordinare pentru sanatatea ta Nucile caju: 6 beneficii extraordinare pentru sanatatea ta
Preferate in special de cei care urmeaza o dieta vegetariana, nucile caju sunt consumate de cele mai multe ori sub forma de gustare insa la fel de bine, din nuci caju poti obtine lapte, branza sau chiar unt. Nucile caju sunt aduse din Brazilia, India, Vietnam sau diverse tari africane. Le recunosti
5 efecte grave pe care le are zaharul asupra sanatatii tale. Renunta definitiv la "otrava alba"! 5 efecte grave pe care le are zaharul asupra sanatatii tale. Renunta definitiv la "otrava alba"!
Zaharul este un ingredient de care nu ne putem lipsi, chiar daca suntem constienti ca efectele sale nu sunt tocmai benefice pentru silueta noastra sau pentru sanatate."Otrava" sau "drog", asa cum il numesc specialistii, zaharul a ajuns sa fie inclus in aceeasi categorie cu fumatul si alcoolul,