Skip to article

9 alimente care te ajuta sa fii satula mult timp, fara sa te ingrasi

9 alimente care te ajuta sa fii satula mult timp, fara sa te ingrasi
Atunci cand vrei sa slabesti, ti-ai dori sa existe o metoda care sa alunge ca prin minune senzatia de foame si poftele, cele care te indeamna adesea sa cazi in "pacat" si sa te infrupti din tot felul de alimente delicioase, dar care ingrasa foarte tare, nu-i asa? Afla ca poti sa te simti satula mai mult timp si sa alungi foamea cu ajutorul unor alimente slab calorice!

Cand te apuci sa tii dieta si vrei sa slabesti, se nasc in mintea ta o multime de frustrari legate de restrictiile care ti se impun si de faptul ca esti nevoita sa mananci cantitati minuscule din niste alimente pe care nici macar nu le placi.

Nu mai este cazul! Acum ai la dispozitie cateva alimente care te ajuta sa scazi aportul zilnic de calorii si sa nu mai resimti senzatia de foame doar... mancandu-le!

1. Peste gras

Pestele gras, precum somonul, tonul, sardinele sau heringul, este foarte bogat in acizi grasi Omega 3 si proteine care te ajuta sa te simti satula mai mult timp si sa eviti tentatii culinare care ti-ar putea da dieta peste cap.

2. Popcorn

Popcornul face parte dintre gustarile recomandate in dieta, deoarece alunga foamea si furnizeaza organismului proteine si fibre esentiale in procesul de digestie. Insa este indicat sa consumi doar popcorn cu sare, fara unt, branza, cascaval sau alte arome, care adauga calorii inutile in organism.

3. Oua

Ouale sunt printre alimentele care inhiba grelina, hormonul eliberat de stomac responsabil pentru senzatia de foame si stimuleaza secretia de PPY, un hormon care transmite creierului semnalul ca stomacul este plin si ca s-a instalat senzatia de satietate.

4. Migdale

Migdalele, dar si alunele, nucile, arahidele sau pecanul, sunt fructe cu coaja lemnoasa extrem de satioase si sunt recomandate in dietele de slabit.

Sunt bogate in proteine si fibre dietetice si nu au un continut caloric mare.

5. Mere

Se considera gresit ca merele sunt fructele care induc senzatia de foame. Dimpotriva, ele contin foarte multe fibre si o cantitate mare de apa, care instaleaza rapid senzatia de satietate in organism.

6. Fulgi de ovaz

Fulgii de ovaz contin cea mai mare cantitate de fibre dintre toate cerealele integrale. Specialistii sustin ca beta-glucanul, o fibra solubila, este principalul responsabil pentru instalarea senzatiei de satietate in corp si alungarea foamei.

7. Avocado

Avocado este unul dintre fructele bogate in fibre si grasimi monosaturate care te ajuta sa ramai satula mai mult timp.

Sfatul specialistilor este sa nu abuzezi de el, deoarece este bogat caloric - limiteaza-te la a consuma jumatate de fruct la o singura gustare.

8. Cereale integrale

Cerealele integrale sunt principala sursa de fibre din alimentatie, iar produsele facute din acestea contin si carbohidrati complecsi, care ajuta la alungarea senzatiei de foame, pe termen destul de lung.

9. Legume

Legumele sunt alimentele care trebuie sa faca zilnic parte din meniul tau. Sunt slab calorice si au si meritul de a te satura repede si pe termen lung.

Avantajul este ca poti savura legumele in cantitati mai mari decat alte alimente si tot nu te ingrasi, deoarece au calorii foarte putine.

Autor: Daniela Ganciu

Articole recomandate

Cat timp ar trebui sa faci miscare in functie de varsta ta Cat timp ar trebui sa faci miscare in functie de varsta ta
Sedentarismul este unul dintre principalii factori de risc de mortalitate la nivel mondial. De fapt, potrivit Organizației Mondiale a Sănătății (OMS), se estimează că lipsa miscarii fizice este principala cauză „a aproximativ 21% -25% din cancerele de
Studiu: in timpul pandemiei oamenii s-au ingrasat in medie 6 kilograme Studiu: in timpul pandemiei oamenii s-au ingrasat in medie 6 kilograme
Un studiu realizat recent de Ipsos, care a acoperit 30 de tari, a aratat ca, la nivel global, oamenii s-au ingrasat in medie 6 kilograme in timpul pandemiei de coronavirus.  La nivelul celor 30 de țări monitorizate, o treime (31%) dintre respondenți au câștigat în
Andreea Marin, reteta de pizza care nu ingrasa. Se prepara super usor! Andreea Marin, reteta de pizza care nu ingrasa. Se prepara super usor!
Andreea Marin le-a pus gand rau kilogramelor pe care le-a acumulat in perioada sarbatorilor. De cateva zile, prezentatoarea TV isi incanta fanii de pe retelele de socializare cu retete dietetice, foarte gustoase, cu putine calorii.  In weekend, ea a prezentat o reteta de pizza, delicioasa,
Lidia Buble, dieta stricta de sarbatori Lidia Buble, dieta stricta de sarbatori
Lidia Buble face orice ca sa isi mentina silueta. De sarbatori, artista a facut mai mult foamea. Ea nu mananca carne, asa ca nu a putut sa se rasfete cu preparatele traditionale de Craciun.  ”Eu de Sărbători nu am mâncat aproape nimic, la modul că acasă la mine
Colagenul si cele 10 alimente minune pentru un organism sanatos Colagenul si cele 10 alimente minune pentru un organism sanatos
Păr mătăsos, unghii sănătoase, un ten catifelat și fără riduri sunt doar câteva dintre dezideratele femeilor, iar pentru a le obține nu trebuie să apelezi neapărat la suplimente alimentare, operații sau injecții, ci trebuie