Skip to article

Aditivii alimentari, inamicii nevazuti din mancarea noastra. Cum ii eviti!

Aditivii alimentari, inamicii nevazuti din mancarea noastra. Cum ii eviti!
Multi specialisti sunt de parere ca am fi mai sanatosi daca am manca precum bunicii nostri. Ce faci, insa, in viata de zi cu zi, cand trebuie sa cumperi alimentele de la magazin si nu le poti lua din gradina proprie? Cele mai multe produse din comert au tot felul de aditivi si reprezinta un adevarat pericol pentru sanatatea noastra si a familiei.

Aditivii alimentari sunt substante chimice adaugate in produsele alimentare cu scopul de a le imbunatati aspectul, gustul, aroma, ori de a le prelungi termenul de valabilitate. Desi cei mai multi aditivi alimentari sunt considerati siguri, temerile cu privire la efectele lor toxice nu au incetat niciodata sa persiste.

Citirea etichetei este un pas inainte in lupta cu aditivii care iti afecteaza sanatatea si care pot duce la afectiuni grave. Exista, insa, mai multe modalitati de a evita aditivii din mancare.

Iata cateva metode:

Alimentele procesate

Gandeste-te care sunt cumparaturile pe care le faci in mod frecvent si cate dintre acestea sunt alimente procesate. Cremele, mezelurile, sosurile, bauturile racoritoare, dulciurile si alte astfel de produse trebuie eliminate in cat mai mare masura de pe lista de cumparaturi. Daca trebuie sa cumperi alimente procesate, incearca sa optezi pentru cele organice.

Citeste eticheta

Obisnuieste-te sa citesti eticheta produselor alimentare. Pentru produsele organice, eticheta trebuie sa aiba stampila organismului de certificare, precum si sigla nationala. Produsele care contin o lista prea lunga de aditivi ar trebui pur si simplu taiate de pe lista.

De exemplu, este recomandat sa nu se consume alimente bogate in indulcitori artificiali. Acestia se gasesc in produsele coapte, in gelatine, dulciuri etc.

Un alt aditiv este nitratul de sodiu, o substanta adaugata pentru a da aroma si pentru a mentine culoarea rosie in multe alimente procesate, din carne: carnati bacon, sunca, peste afumat, carne la conserva, crenvursti etc. Glutamatul de monosodiu se gaseste in supele concentrate, chipsuri, dressinguri pentru salata, biscuiti, mancarurile congelate etc.

Uleiul vegetal hidrogenat se afla in alimente precum chipsuri, popcornul pentru microunde, placinte, prajituri, biscuiti, unt, margarina, ulei de cocos, untura, produse fastfood. Aspartamul este unul dintre aditivii cei mai cunoscuti si se intalneste in bauturile dietetice si deserturile cu putine calorii, in budinci, iaurturi etc.

Gateste mai mult

Multe mancaruri care contin aditivi sunt alimente pe care le cumparam pentru a nu le mai prepara singuri acasa: sosuri, aluaturi, dulciuri, conserve etc. In loc sa iei din magazin o maioneza, fa-o in propria bucatarie. Produsele gatite in casa, din alimente de baza, iti asigura o dieta mai naturala, lipsita de toxinele din alimentele cu aditivi.

Foloseste alimente fara aditivi

Pentru o dieta fara aditivi, opteaza pentru carne, legume proaspete, cereale integrale, orez, fructe, condimente, miere, ceai, unt, oua, paste integrale etc. Alege fructe si legume de sezon. In acest fel, limitezi expunerea la chimicale utilizate pentru coacere, prelungirea termenului de valabilitate, pentru colorare, aroma etc.

Articole recomandate

6 alimente care te ajuta sa ai un ten perfect. Include-le in dieta ta! 6 alimente care te ajuta sa ai un ten perfect. Include-le in dieta ta!
In ultimul timp, tot mai multi medici dermatologi au confirmat faptul ca alimentatia ne afecteaza aspectul tenului si al pielii. O persoana care consuma multe legume si fructe in stare proaspata are un ten mai frumos si mai sanatos.Este demonstrat faptul ca, dietele care includ fructe, legume si
7 alimente pe care trebuie sa le consumi daca vrei sa ai energie toata ziua 7 alimente pe care trebuie sa le consumi daca vrei sa ai energie toata ziua
Atunci cand simti ca nu mai ai vlaga si toata energia ti se scurge din corp, desi inca nu s-a terminat ziua de lucru si mai ai atat de multe de facut, renunta sa mai bei o cana de cafea sau sa mananci un baton de ciocolata. Cafeina si zaharul iti dau energie, insa doar pe moment, iar pe termen lung
8 condimente din bucatarie, benefice pentru sanatatea ta. Foloseste-le mereu! 8 condimente din bucatarie, benefice pentru sanatatea ta. Foloseste-le mereu!
Un gust deosebit si o aroma irezistibila. Acestea sunt, la prima vedere, motivele pentru care condimentele sunt nelipsite din bucatarie. Insa, beneficiile pe care le aduc sunt mult mai multe si au legatura si cu sanatatea ta. Condimentele sunt pline de nutrienti, vitamine si minerale care au grija
Arde caloriile in timp record: 5 alimente care topesc grasimile si-ti sculpteaza silueta Arde caloriile in timp record: 5 alimente care topesc grasimile si-ti sculpteaza silueta
Alimentele pe care le consumi zi de zi au cea mai mare influenta asupra siluetei tale, iar uneori este suficient sa faci chiar si un mic exces culinar pentru a-ti da seama ca abdomenul nu mai este plat sau ca posteriorul si-a pierdut din fermitate. Din fericire, nu trebuie sa urmezi diete extreme
Alimente sanatoase pe care le poti manca in loc de desert Alimente sanatoase pe care le poti manca in loc de desert
Tocmai ce ai mancat, dar simti nevoia unui desert savuros, plin de frisca, ciocolata sau caramel! Desi stii ca nu este bine pentru dieta ta, pofta de dulce este mai puternica decat ratiunea, iar tu ii dai frau liber cu nonsalanta (si nu stiu de ce, dar acest lucru se intampla mai ales seara). Daca
7 alimente care te ajuta sa slabesti fara efort 7 alimente care te ajuta sa slabesti fara efort
Exercitiile de la sala ti se par istovitoare si simti ca oricat ai alerga pe banda nu poti sa dai jos colaceii de pe abdomen? Dietele care iti promit ca scapi rapid de kilogramele in exces ti se par de nesuportat? Daca raspunsul la aceste doua intrebari este afirmativ, atunci trebuie sa urmezi