Skip to article

Ai mancat prea mult? 5 alimente care te ajuta la digestie

Ai mancat prea mult? 5 alimente care te ajuta la digestie
Crampe, reflux gastric, arsuri stomacale, balonare, tranzit intestinal lent, toate aceste disconforturi sunt specifice sarbatorilor, cand fie si fara sa vrei mananci mai mult decat este cazul. Obisnuit luni la randul cu putina mancare, stomacul tau nu este prea fericit in momentul in care incepi sa il indopi cu tot felul de mancaruri delicioase, dar grele. Cu cat mananci mai mult la o masa, cu atat digestia va fi mai lenta, iar tu vei simti ca nu mai poti inghiti nici macar o gura de apa.

In loc sa te plangi ca te doare stomacul din cauza cantitatii prea mari de alimente consumate, ar trebui sa apelezi la ajutorul de nadejde al unor alimente-minune care regleaza tranzitul intestinal si te fac sa uiti de disconfort dupa masa.

1. Sucul de portocale

Portocalele se gasesc din plin in magazine in sezonul rece. Nu le tine pe post de decoratiune in bolul de cristal pana se strica. Profita de ele si fa-ti un fresh de portocale. Medicii spun ca sucul de portocale este eficient impotriva indigestiei, mai ales in cazul in care mananci prea mult la o singura masa.

Portocalele au un efect laxativ si actioneaza ca un tonic natural, oferindu-ti o portie zdravana de energie. Consuma suc de portocale seara, dupa masa, apoi inca un pahar in dimineata urmatoare.

In plus, sucul de portocala este o sursa excelenta de vitamine, minerale si antioxidanti care iti protejeaza organismul de radicalii liberi.

2. Otetul

Otetul este un remediu excelent pentru organism atunci cand mananci prea mult. Asigura-te ca de pe masa ta imbelsugata nu lipseste o salata mare din legume proaspete, stropita din plin cu ulei de masline si otet. Substantele active din otet detoxifica organismul si imbunatatesc digestia. Datorita proprietatilor antibacteriene si antifungice, o lingura de otet dizolvata intr-un pahar cu apa previne toxiinfectia alimentara.

3. Condimentele

Condimentele sunt pline de antioxidanti si substante care imbunatatesc digestia. Un studiu realizat in 2011 arata ca persoanele care au consumat alimente grele, dar imbogatite cu mirodenii, precum boiaua de ardei, usturoi, turmeric, piper negru, oregano si rozmarin, aveau un mivel mai scazut al trigliceridelor si al insulinei decat persoanele care au consumat aceleasi alimente, insa fara condimente.

4. Fructele bogate in antioxidanti

Dupa o masa cu un aport caloric ridicat, specialistii recomanda sa consumi fructe bogate in antioxidanti. Acestea accelereaza arderile grasimilor si ajuta metabolismul sa produca mai multa energie. Printre cele mai bune fructe se numara fructele de padure si kiwi. Medicii avertizeaza ca mesele bogate si dese, care nu sunt urmate de o portie de fructe bogate in antioxidanti pot avea efecte daunatoare asupra organismului.

5. Vinul rosu

De sarbatori sau atunci cand urmeaza sa te infrupti din mancaruri multe si grele, este indicat sa bei si un pahar de vin rosu. Specialistii spun ca anumiti compusi din vin faciliteaza transportul nutrientilor de-a lungul peretelui intestinal si faciliteaza chiar si digestia alimentelor grele.

Autor: Laura Galan

Articole recomandate

Avertismentul nutritionistului Mihaela Bilic: "Ciresele ingrasa teribil" Avertismentul nutritionistului Mihaela Bilic: "Ciresele ingrasa teribil"
Fructele sunt adesea recomandate in dietele de slabire. Nutritionistul Mihaela Bilic atrage insa atentia ca exista fructe cu un continut foarte mare de zahar, care pot ingrasa foarte mult.  Aceasta a explicat ca in fruntea topului fructelor care îngrașă se afla ciresele, alaturi
Tortul. Desertul ce nu trebuie sa lipseasca de la nicio petrecere Tortul. Desertul ce nu trebuie sa lipseasca de la nicio petrecere
Cu toții știm că în centrul oricărei petreceri reușite stă un tort de excepție. Este surpriza dulce și mult așteptată, care oferă „gust” oricărui eveniment. De multe ori, alegerea tortului poate reprezenta o sarcină
Nutritionist: "Vinetele absorb grasimea ca un burete". Cum trebuie sa le gatesti ca sa scapi de kilograme Nutritionist: "Vinetele absorb grasimea ca un burete". Cum trebuie sa le gatesti ca sa scapi de kilograme
Nutritionistul Mihaela Bilic a explicat pe pagina sa de socializare ca vinetele pot ajuta la arderea grasimii. Aceste legume au propietati unice, ce pot absorbi grasimea ca un burete.  Vinetele nu trebuie insa supuse unui tratament termic deoarece pot elibera o substanta ce poate produce
Cum a slabit Silvia Ionita 10 kg in timp-record. Cum a reusit! Cum a slabit Silvia Ionita 10 kg in timp-record. Cum a reusit!
Prezentatoarea stirilor de la Kanal D a slabit spectaculos, in timp record. Cantarea 65 de kilograme si a ajuns acum la 55. Multe persoane au felicitat-o pentru noua silueta, insa au fost si voci care au spus ca acum este prea slaba si a cam exagerat cu dieta.  “Sunt oameni care-mi spun
Dieta lui chef Florin Dumitrescu: slabesti mancand aceste 3 alimente extraordinare Dieta lui chef Florin Dumitrescu: slabesti mancand aceste 3 alimente extraordinare
Cei care nu au avut norocul de a degusta preparate-minune pregatite de mana sa il cunosc pe Florin Dumitrescu doar din ipostaza de jurat al emisiunilor-fenomen Masterchef sau Chefi la cutite. Stiai insa ca cel mai tanar dintre cei trei chefi s-a confruntat in 2019 cu kilogramele in plus? Bucatarul