Skip to article

Alimentatia contra soarelui

Soarele este bun pentru moral, dar nu la fel de bun si pentru piele. Imbatranirea, cancerul, insolatia... razele ultraviolete sunt nocive in doza mare. Inainte de a pleca in vacanta, o alimentatie bogata in antioxidanti intareste sistemul imunitar si protejeaza pielea de aceste atacuri invizibile.

Vacantele se apropie. Pentru a preveni efectele nefaste ale soarelui, este momentul sa te gandesti la pielea ta. Epiderma noastra este destul de expusa si vulnerabila la atacurile razelor ultraviolete.

Expunerea solara provoaca multiplicarea radicalilor liberi: aceste fragmente moleculare joaca un rol major in imbatranirea pielii si in dezvoltarea bolilor, ca de exemplu cancerele cutanate.

Alimentatia contra soareluiPentru a te proteja de acesti radicali in exces, epiderma contine numeroase substante antioxidante, ale caror rol este de a stinge incendiile celulare aprinse de aceste particule foarte reactive. Odata cu expunerile solare prelungite, nevoile de antioxidanti cresc. Sistemul de aparare natural al organismului este pus la grea incercare si se produc anomalii.


Vitaminele

Pentru a-ti pregati pielea de atacurile soarelui, consumarea unor vitamine este recomandata. Inca prea putin cunoscuta, vitamina E constituie unul din tratamentele naturale cele mai eficace contra arsurilor. Ea accelereaza vindecarea acestora si neutralizeaza o forma deosebit de activa de radicali liberi.

Mai celebra, vitamina C joaca un rol esential in lupta contra radicalilor liberi, ca si toate carotinoidele (morcov). Acestea din urma stimuleaza usor pigmentarea si pot da un bronz usor.

Alimentatia recomandataAlimentatia contra soarelui

Pune in farfuria ta: germeni de grau, cereale, migdale, margarina cu vitamina E, legume (ardei, patrunjel, marar, varza) si fructe cu vitamina C (guave, lamaie, portocala, mango).

Carotinoidele sunt deosebit de abundente in legumele cu foi verzi, cum ar fi spanacul sau brocoli, dar si in caisele uscate si morcovi.

Soarele in capsule

Numeroase firme comercializeaza aceste substante sub forma de capsule sau alte forme farmaceutice solide. Este de preferat sa alegi suplimente pe baza de vitamina E sau de carotinoide in forma lor naturala, forma sintetica fiind mai prost absorbita de organsim.

Formele efervescente nu sunt recomandate deoarece vitamina C, foarte fragila, risca sa fie distrusa. Consumarea acestor suplimente alimentare poate interfera cu medicamentele si poate perturba unele teste de laborator.

Intotdeauna protectie solara!

Hranita mai bine, pielea ta va fi pregatita pentru intalnirea cu astrul solar. Atentie, acesta nu este un motiv pentru a uita recomandarile traditionale: expunerea progresiva in primele zile, odihna la umbra in orele fierbinti, folosirea cremelor solare eficace cu factor de protectie mare. Soarele: prieten sau dusman? Alege tu!

Articole recomandate

Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient
Promovarea intensa a unor aparate de sport, suplimente de slăbit, ceaiuri și diete care te slăbesc peste noapte ca prin minune, este o iluzie desarta pentru multe persoane care vor să slăbească. Atunci când te lupți cu
10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism
Cum alegi un nutritionist bun? Cum alegi un nutritionist bun?
Sarbatorile au trecut, dar pentru multe persoane lupta cu kilogramele in plus abia acum incepe. Fie  ca ne dorim sa ne schimbam stilul de viata, fie ca vrem sa ne pregatim corpul pentru vara, sau sa scapam de cateva kilograme in plus, un lucru este cert, avem nevoie de sfaturile unui