Skip to article

Alimentatia in functie de varsta (I)

Alimentatia in functie de varsta (I)
Deceniu dupa deceniu, corpul si nevoile sale alimentare se schimba. Expertii ne invata care sunt regulile de nutritie pentru fiecare etapa de viata.

La 20 ani

Esti la apogeul tonusului fizic, dar s-ar putea sa abuzezi un pic de corpul tau (bei prea mult, sari peste mese si somn, te infrupti din mancaruri nesanatoase).

Mananca mai multa... Branza
Dezvoltarea osoasa intensa din adolescenta continua si peste 20 ani, aceasta fiind ultima ta sansa sa mai acumulezi niste calciu inaintea procesului inevitabil de subtiere osoasa care incepe la 30 ani. Asa ca indoapa-te cu lactate, dar ia-o mai incet cu sucurile carbogazoase, care contin acid fosforic ce impiedica absorbtia calciului.

Evita... Alcoolul si Dietele rapide
Dieteticienii ne avertizeaza impotriva alcorexiei, o boala comuna in randul femeilor tinere, care isi restrictioneaza aportul caloric din mancare pentru a-si permite extra calorii din alcool. Insa alcoolul creeaza grasime in interior, grasime viscerala, care se depune pe organe si nu poate fi vazuta, dar determina boli cardiovasculare, diabet si cancere mai tarziu in viata.

De asemenea, nu te lasa sedusa de dietele rapide, care, dupa cum arata statisticile, la final mai mult ingrasa decat slabesc. Acum e momentul sa-ti stabilesti bune obiceiuri alimentare pentru deceniile urmatoare. Nu-ti incepe nicio zi fara un mic dejun sanatos, cu proteine si fibre.

La 30 ani

Ai un job, un partener stabil si probabil ca si copii. In ciuda intentiilor tale bune, probabil ca nu ai foarte mult timp pentru tine, asa ca mananci pe fuga sau termini farfuriile copiilor, rar stai pe scaun la masa, astfel incat nutrientii nu sunt foarte bine absorbiti. De asemenea, esti probabil in criza de somn.

Mananca mai multe... Caise uscate si Cereale integrale
Daca esti obosita, nu cauta energia falsa conferita de cafea, ceai sau cola, care ridica tonusul doar pe termen scurt. In locul acestora, incearca sa gusti cateva caise uscate, care elibereaza incet si durabil energia.

Cerealele integrale, lintea si legumele sunt benefice deoarece contin acid folic, util femeilor de 30 ani care vor sa ramana insarcinate. Folatii sunt esentiali pentru sanatatea sangelui, iar unele studii au aratat ca aportul insuficient al acestei vitamine determina risc crescut de cancere de san, pancreas si colon.

Evita... Rontaitul intre mese
Stilul de viata agitat risca sa-si puna amprenta asupra siluetei tale daca nu esti atenta la gustarile dintre mese. Alimentele grase, sarate sau dulci ingrasa si te vaduvesc de nutrientii de care are nevoie corpul tau pentru a se proteja de virusuri. Gustarile trebuie sa se limiteze la cateva alune sau un biscuite cu ovaz.

Citeste maine partea a II-a a articolului pentru a afla ce dieta se recomanda la 40, 50 si 60 ani!

Autor: Nuage

Articole recomandate

Dieta cu care Corina Danila a slabit 20 de kilograme Dieta cu care Corina Danila a slabit 20 de kilograme
Prezentatoarea TV Corina Danila a slabit 20 de kilograme. Vedeta a tinut o dieta prin care a dat restart metabolismului. Realizatoarea TV a eliminat din alimentatia sa toate alimentele nesanatoase.  Mai exact, a renuntat la zahar, paine, prajeli, covrigei, produse de patiserie, orez si
Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient
Promovarea intensa a unor aparate de sport, suplimente de slăbit, ceaiuri și diete care te slăbesc peste noapte ca prin minune, este o iluzie desarta pentru multe persoane care vor să slăbească. Atunci când te lupți cu
10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism