Skip to article

Alimentatia in functie de varsta (II)

Deceniu dupa deceniu, corpul si nevoile sale alimentare se schimba. Expertii ne invata care sunt regulile de nutritie pentru fiecare etapa de viata.

Citeste si prima parte a articolului!

La 40 ani

Rata metabolica - atat la femei, cat si la barbati - este acum cu 10% mai scazuta decat la 30 ani, iar asta inseamna ca s-ar putea sa te ingrasi si sa te imbolnavesti de diabet si boli de inima. Femeile experimenteaza si tulburarile premenopauzei, cum ar fi schimbarile de dispozitie, bufeurile de caldura si anxietatea.

Mananca mai multa... Carne de vita, Soia si Alimente-curcubeu

Ciclul menstrual dereglat poate determina anemii, de aceea se recomanda un aport crescut de carne rosie slaba (de 4 ori pe saptamana). In plus, ia si niste vitamina C, pentru a mari absorbtia fierului.

Soia si lintea sunt plante bogate in fitoestrogeni, ajutand la reechilibrarea hormonala. In Asia, unde se consuma foarte multe alimente pe baza de soia, femeile raporteaza mult mai rar efectele secundare ale tulburarilor de ciclu.

Pe masura ce varsta incepe sa-si puna amprenta asupra pielii, consuma mai multe fructe si legume cu continut pretios de betacaroten, plus vitamina E (din avocado si cereale integrale) si acizi grasi esentiali din uleiul de masline si nuci.

Evita... Biscuitii

Metabolismul incetinit implica renuntarea la 200 calorii pe zi (sau arderea acestor 200 calorii prin sport). Poti sa faci sacrificii mici (evitarea painii si biscuitilor) pentru a mentine echilibrul corporal.

La 50 ani

Barbatii si femeile au riscuri egale de boli cardiovasculare, osteoporoza si cancer.

Mananca mai multe... Tarate
Adauga fibre solubile in dieta prin aportul de tarate, ce contribuie la scaderea colesterolului.

Evita... Sarea

Unul dintre factorii de risc majori ai bolilor cardiovasculare este hipertensiunea provocata de sedentarism, excesul de alcool si sare. Renunta la alimentele sarate si consuma in schimb mai mult potasiu din banane, sucuri de fructe si fructe uscate.

La 60 ani si mai mult

Rata metabolica este cu 20-40% mai scazuta decat la 20 ani, asa incat cresterea in greutate poate fi o problema, iar riscurile de cancer cresc semnificativ.

Mananca mai multe... Probiotice
Pe masura ce imbatranesti, creste posibilitatea de internare in spital, iar bacteriile probiotice te ajuta sa lupti cu microbii mai bine decat gelurile de maini si sapunul.

Bea mai mult... Ceai
Pe masura ce imbatranim, ne pierdem senzatia de sete, de aceea poate aparea deshidratarea, oboseala, durerile de cap, lipsa concentrarii, boli de rinichi si cistita. Apa e intotdeauna cea mai buna, dar si ceaiurile si cafeaua se pun la socoteala.

Evita... Carnatii

80% din cazurile de cancer intestinal se inregistreaza la peste 60 ani, deci redu consumul de carne procesata (carnati, salam, sunca, pate). Oamenii de stiinta spun ca dieta bogata in folati - vegetale verzi si frunze - scade riscul de cancer si iti mentine o silueta sanatoasa.

Autor: Nuage

Articole recomandate

Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient
Promovarea intensa a unor aparate de sport, suplimente de slăbit, ceaiuri și diete care te slăbesc peste noapte ca prin minune, este o iluzie desarta pentru multe persoane care vor să slăbească. Atunci când te lupți cu
10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism
Cum alegi un nutritionist bun? Cum alegi un nutritionist bun?
Sarbatorile au trecut, dar pentru multe persoane lupta cu kilogramele in plus abia acum incepe. Fie  ca ne dorim sa ne schimbam stilul de viata, fie ca vrem sa ne pregatim corpul pentru vara, sau sa scapam de cateva kilograme in plus, un lucru este cert, avem nevoie de sfaturile unui