Skip to article

Alimentatia in perioada sarbatorilor de Paste

Alimentatia in perioada sarbatorilor de Paste
Pastele este o perioda prielnica petrecerii timpului in familie, relaxarii si armoniei spirituale. Ar trebui sa aveti insa grija si de organism!

Traditia aduce pe masa cele mai gustoase bucate: oua vopsite, ciorba de miel, drob, friptura, pasca si cozonac.

Specialistul Corina Zugravu - medic primar nutritie si igiena alimentara - recomanda sa le consumati cu moderatie si sa le preparati cu grija, pentru a avea sarbatori linistite.



Aperitivul traditional

Dintre mancarurile traditionale de Paste, ouale se afla in topul preferintelor. in aceasta perioada, nu trebuie sa consumati mai mult de doua oua pe zi. "Prajiturile traditionale de Paste contin deja oua, iar a consuma mai mult de doua oua pe zi este deja prea mult." subliniaza dr. Corina Zugravu.

Drobul, un preparat nelipsit de pe masa de Paste, este foarte "greu". De aceea, pentru o digestie usoara, este recomandat sa il preparati cu mai multe legume decat carne. Mai mult chiar, persoanele care sufera de probleme cu bila ar trebui sa evite acest aliment.

Felul doi si desertul

"Carnea de miel este grasa tocmai de aceea este important sa o asortam cu legume. Spre exemplu, o friptura de miel poate fi consumata cu o salata de legume. Sau, daca la felul de baza avem miel la tava, primul fel de mancare ar trebui sa fie o ciorba de legume. Ciorba de stevie si loboda sau supa de rosii si castraveti sunt binevenite in aceasta perioada", subliniaza nutritionistul Corina Zugravu. Carnea de miel contine colagen si este grasa, asa ca este foarte important modul in care o gatiti: frigeti carnea pe gratarul cu aer cald si stropiti friptura cu vin ca sa se fragezeasca! Carnea frageda contine mai multe proteine decat cea "uscata".

Cozonacul, de asemenea prezent pe masa de Paste, are un continut ridicat in calorii. La fel si pasca. De aceea este important sa le consumati cu moderatie. Evitati consumul de alcool in combinate cu desertul. Un pahar de vin rosu ajuta la digestie, dar este recomandat sa nu il beti inainte sau dupa masa, ci in timpul acesteia.

Nu uitati nici de masa de a doua zi! Aveti grija sa va incepeti ziua cu o gustare usoara, cum ar fi o salata verde sau un sandvis cu paine neagra, margarina si ardei. Pe parcursul zilei, alegeti preparatele cu putine calorii, pentru a ajuta digestia. Totodata bucurati-va de vremea de afara.

Dupa mesele copioase din perioada sarbatorilor, este ideala o plimbare in aer liber. Ne ajuta sa ardem caloriile acumulate si ne tine la distanta de mesele imbelsugate!

Articole recomandate

Dieta cu care Corina Danila a slabit 20 de kilograme Dieta cu care Corina Danila a slabit 20 de kilograme
Prezentatoarea TV Corina Danila a slabit 20 de kilograme. Vedeta a tinut o dieta prin care a dat restart metabolismului. Realizatoarea TV a eliminat din alimentatia sa toate alimentele nesanatoase.  Mai exact, a renuntat la zahar, paine, prajeli, covrigei, produse de patiserie, orez si
Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient
Promovarea intensa a unor aparate de sport, suplimente de slăbit, ceaiuri și diete care te slăbesc peste noapte ca prin minune, este o iluzie desarta pentru multe persoane care vor să slăbească. Atunci când te lupți cu
10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism