Skip to article

Alimentatia pentru unghii sanatoase

Unghiile reprezinta o protectie a terminatiilor nervoase din degete. Reprezinta un strat al pielii alcatuit dintr-o proteina numita keratina. Contrar cu ceea ce se crede, structura unghiilor nu este legata de structura oaselor, din acest motiv, nu va veti intari unghiile apeland la suplimentele nutritive pe baza de calciu.

Un organism sanatos va prezenta o culoare piersicie-rozalie a unghiei, iar in cazul in care apare o problema in functionarea normala a organismului unghiile o vor arata!

Ceea ce mananci se reflecta si in sanatatea unghiilor tale
lipsa de vitamina A si de calciu produc uscarea si lipsa de stralucire a unghiilor;
lipsa proteinelor, acidului folic si a vitaminei C provoaca despicaturi in cuticulele care inconjoara unghia si care pot fi foarte dureroase;
dungile albe care apar pe unghie sunt semnele unei lipse de proteine;
o cantitate insuficienta de acid drohidric duce la exfolierea unghiilor;
o alimentatie insuficienta sau lipsa de vitamina B12 poate duce la o uscare excesiva a unghiilor, la curbarea lor spre varf si la innegrirea lor;
o deficienta de zinc in alimentatie poate duce la aparitia petelor albe pe suprafata unghiilor;
crapaturile si taieturile de pe suprafata unghiilor indica o nevoie de lichide a organismului;
pielea inrosita din jurul cuticulelor poate fi cauza unui metabolism incet sau a unei lipse de acizi grasi esentiali.

Reguli simple de alimentatie pentru a imbunatati sanatatea unghiilor
Se recomanda o alimentatie compusa din 50% fructe si legume crude, pentru a suplimenta necesarul de vitamine, minerale si enzime. De asemenea nu trebuie ocolite nici alimentele bogate in sulf si siliciu, precum broccoli sau ceapa. Trebuie incluse si alimente bogate in biotina precum soia, cerealele, drojdia de bere.

Este foarte important consumul de apa sau alte lichide. Alimentatia poate fi suplimentata cu laptisor de matca, spirulina sau varec (alge marine), care sunt bogate in silice (compus al siliciului cu oxigenul), zinc si complexul de vitamine B; toate acestea ajuta la intarirea unghiilor.

De asemenea, un prieten de nadejde al unghiilor puternice este sucul de morcov bogat in calciu si fosfor. De retinut, ca regulile de mai sus sunt general valabile pentru mentinerea sanatatii intregului organism.

Citeste despre

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!