Skip to article

Alimentatia potrivita impotriva oboselii

Atunci cand te simti foarte obosita, somnoroasa si lipsita de energie probabil te gandesti ca trebuie sa dormi mai mult. Din pacate lucrurile nu sunt niciodata atat de simple.

Pentru a scapa de senzatia permanenta de oboseala ai nevoie de un regim alimentar bine pus la punct.

Bea multa apa


Apa ajuta la hidratarea organismului si, astfel, la utilizarea unei cantitati mai mici de energie fizica.

In momentul in care corpul tau este deshidratat incepi sa consumi mai multe resurse si sa te simti obosita. Bea zilnic cate 2 litri de lichide, indiferent ca este vorba despre apa plata, apa cu lamaie, ceaiuri sau sucuri naturale de fructe si legume.

Nu sari peste micul dejun

Incepe ziua asa cum trebuie: cu o masa copioasa care sa iti ofere vitaminele si mineralele necesare corpului. Nu ezita sa consumi un fruct la 20 de minute dupa micul dejun (eventual atunci cand ajungi la birou) pentru a oferi organismului o portie consistenta de elemente care il ajuta sa isi mentina nivelul ridicat de energie. O banana sau o portie de cirese vor fi mai mult decat perfecte in acest sens.

Nu sari peste mese

Oricat de ocupata ai fi evita sa sari peste mesele principale ale zilei. Si nu, dulciurile si gustarile nu inlocuiesc sub nicio forma mesele sanatoase. Consuma super si mancaruri preparate in casa la pranz si cina. Gustarile dintre mese sunt si ele recomandate, dar nu obligatorii. Atunci cand nu mananci decat foarte putin intr-o zi, nivelul zaharului de sange scade foarte mult si asa apare starea puternica de oboseala si somnolenta.

Nu tine diete restrictive

Atunci cand tii diete foarte restrictive (care pot consta si in infometare) corpul tau se lupta sa supravietuiasca cu resurse extrem de limitate. In acest fel starea permanenta de oboseala si somnolenta devin din ce in ce mai puternice si mai greu de controlat. Incearca sa ai o dieta cat mai sanatoasa si nu te infometa niciodata. Daca vrei sa slabesti nu trebuie decat sa optezi pentru un regim alimentar personalizat si sa faci mult sport.

Nu manca prea mult

Atunci cand mananci prea mult corpul tau isi concentreaza toata energia in digerarea mancarii, motiv pentru care incepi sa te simti obosita si sa vrei sa dormi. Daca ai aceasta problema in mod constant este recomandat sa consumi portii mai mici, dar mai dese.

Consuma alimente bogate in fier

Oboseala poate fi un simptom al anemiei, iar anemia este provocata de lipsa de fier. In acest sens este recomandat sa introduci zilnic in alimentatia ta produse precum spanac, seminte de dovleac, sardine, creveti, ficat de pui, ficat de porc, carne de pasare si vita.

Fa sport

Chiar daca in mod normal ai impresia ca sportul iti consuma toata energia, in realitate sportul iti ajuta corpul sa fie mai alert si sa se bucure de orice solicitare fizica. Invata sa iti "educi" corpul pentru a preveni aparitia oboselii.

Alte sfaturi:

Evita sa fumezi si evita sa depinzi de produsele pe baza de cofeina. Tutunul provoaca toxifierea organismului, iar cafeaua provoaca dependenta, astfel incat organismul tau nu va mai functiona in parametri normali fara aceasta.

Autor: Corina Petrea

Articole recomandate

Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient
Promovarea intensa a unor aparate de sport, suplimente de slăbit, ceaiuri și diete care te slăbesc peste noapte ca prin minune, este o iluzie desarta pentru multe persoane care vor să slăbească. Atunci când te lupți cu
10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism
Cum alegi un nutritionist bun? Cum alegi un nutritionist bun?
Sarbatorile au trecut, dar pentru multe persoane lupta cu kilogramele in plus abia acum incepe. Fie  ca ne dorim sa ne schimbam stilul de viata, fie ca vrem sa ne pregatim corpul pentru vara, sau sa scapam de cateva kilograme in plus, un lucru este cert, avem nevoie de sfaturile unui