Skip to article

Alimentatia probiotica

Alimentatia probiotica
Probioticele reprezinta o serie de organisme microscopice care ajuta la mentinerea balantei normale de la nivelul aparaturlui intestinal. In mod normal, tractul digestiv are in componenta sa cel putin 400 de tipuri de bacterii benefice care lupta impotriva celor daunatoare. De asemenea, acestea sunt foarte eficiente in mentinerea unui sistem digestiv sanatos.

Anumite tipuri de probiotice sunt recunoscute inca din timpuri stravechi. Printre acestea se numara alimentele fermentate cum ar fi laptele, iaurtul, kefirul si alte produse lactate.

Beneficiile probioticelor

Probabil ti s-a intamplat cel putin o data sa urmezi un tratament cu antibiotice , insa in urma acestuia sa apara alte probleme (cea mai frecvente afectiune este candidoza). Ei bine, tratamentul cu antibiotice distruge o parte din flora intestinala si elimina bacteriile bune, lucru care duce la aparitia unor astfel de afectiuni.

Pe de cealalta parte, probioticele mentin un echilibru in flora intestinala si impiedica distrugerea bacteriilor bune si necesare organismului.

De asemenea, probioticele sunt foarte bune in tratarea unor afectiuni precum diareea provocata de tratamentele cu antibiotice sau infectiile de la nivelul tractului urinar si diverse boli intestinale.

In acelasi timp un tratament cu probiotice previne balonarea si este foarte benefic in special femeilor care sunt supuse unor astfel de probleme la nivelul tractului intestinal. Mai mult decat atat, consumul de probiotice este un ajutor puternic in prevenirea cancerului de colon, dar si impotriva sindromului de intestin iritabil.

Alimente care contin probiotice

Iaurt


Iaurtul este unul dintre cele mai populare produse alimentare din comert. Acesta contine doua dintre cele mai puternice bacterii benefice: Lactobacillus bulgaricus si Streptococcus thermophilus. Pentru a te asigura ca achizitionezi si consumi iaurturi cu probiotice, verifica eticheta produsului. Aici ar trebui sa mentioneze daca iaurtul contine sau nu probiotice.

Kefir

Un alt produs bogat in probiotice este kefirul. Acest lucru se datoreaza faptului ca alimentul este fermentat, iar unele dintre acestea contin probiotice adaugate de producatori.

Varza murata

Varza murata este de asemenea un aliment care contine foarte multe probiotice. Un simplu pahar cu zeama de varza va aduce o serie de beneficii sanatatii. Consuma acest produs cat se poate de des.

Probioticele alimentare vs. suplimente

Probioticele se gasesc si sub forma de medicamente pe care medicii le recomanda de obicei in paralel cu tratamentele pe baza de antibiotice pentru a mentine echilibrul florei intestinale.

Suplimentele pe baza de probiotice sunt bune de obicei la recomandarea medicului, insa le poti lua si in momentul in care ai probleme intestinale sau afectiuni la nivelul florei vaginale.

Totusi, trebuie sa stii ca probioticele din alimente se absorb in organism mult mai usor decat probioticele din medicamente. Asadar, in final, alimentele ies victorioase din aceasta lupta.

Autor: Corina Petrea

Articole recomandate

Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci
Nutritionistul Mihaela Bilic atrage atentia asupra unor anumite alimente de post. Unele pot fi foarte periculoase pentru sanatate, asadar este important sa fim foarte atenti atunci cand incepem sa tinem post.  ”A început Postul Crăciunului, haideți să vedem care sunt
Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate
Foarte multi romani fac o greseala majora, fara sa isi dea seama. Reincalzesc diverse mancaruri fara sa stie ca multe dintre alimente pot deveni toxice in timpul acestui proces.  Astfel, de acum inainte ar trebui sa te gandesti de doua ori inainte de a reincalzi anumite preparate la cuptorul
Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic
Foarte multe persoane nu pot renunta la paine si de multe ori consuma acest aliment in exces. Cum pe piata exista numeroase produse de panificatie, multi se intreaba care paine este mai sanatoasa sau care ingrasa mai putin.  Nutritionistul Mihaela Bilic a explicat recent, intr-o postare pe
Ohvaz: 98% din comenzi livrate in sub 24 de ore Ohvaz: 98% din comenzi livrate in sub 24 de ore
Ohvaz este un producator local de ovaz cu lapte de migdale, budinca de chia, limonada artizanala si alte cateva bunatati. Totul fara zahar, fara conservanti, fara chimicale de nici un fel. Toate produsele Ohvaz pot fi comandate online prin site-ul lor, iar cea mai recenta statistica arata un
Nutritionistul Mihaela Bilic: "Produsele expirate nu sunt obligatoriu si stricate". Ce alimente se mai pot consuma Nutritionistul Mihaela Bilic: "Produsele expirate nu sunt obligatoriu si stricate". Ce alimente se mai pot consuma
Nutritionistul Mihaela Bilic a oferit cateva lamuriri asupra produselor expirate si a explicat ca unele alimente pot fi consumate totusi chiar daca a trecut termenul lor de valabilitate. Intr-o postare pe pagina sa de Facebook, specialistul in nutritie a exemplificat si a aratat ca putem avea