Skip to article

Alimentatia si sanatatea inimii

Alimentatia si sanatatea inimii
Vitamine, proteine si grasimi. Acestea sunt cele trei grupe de nutrienti de care organismul nostru are nevoie pentru a functiona la capacitate maxima.

Un meniu echilibrat te tine departe de boli!

Indiferent ca suntem la cura de slabire, ca suntem vegetarieni sau ca suntem gurmanzi trebuie sa oferim corpului nostru surse de energie.

Iar cel mai important lucru este sa pastram un echilibru intre aceste trei grupe de nutrienti. Adica nu avem voie sa exageram cu ceva (cum ar fi dulciurile) si nici sa excludem altceva (cum ar fi grasimile).

Asta fiindca dezechilibrele slabesc organismul si in timp chiar il imbolnavesc.

Cateva exemple: insuficienta hepatica, tulburari digestive, osteoporoza si boli cardiovasculare.

Acestea sunt doar cateva din consecintele alimentatiei dezechilibrate. Mai grav este cand faci infarct. Si da, alimentatia dezechilibrata impreuna cu alti factori (precum stresul si oboseala cronica) poate duce la infarct. Iar problema bolilor cardiovasculare, ar trebui sa fie (in Romania si in multe alte tari din lume) una de maxim interes. De exemplu, numai la noi in tara doi din trei oameni sufera de boli ale inimii.

Iar 80% din aceste afectiuni pot fi prevenite cu o alimentatie corecta si un stil de viata sanatos.

Hrana pentru inima

Ce inseamna alimentatie sanatoasa? In primul rand inseamna sa fim atenti la calitatea grasimilor consumate si sa nu facem excese. Untul, smantana, carnea grasa de porc si de vita sunt surse de grasimi saturate adica acele grasimi care cresc nivelul colesterolului si pe care ar fi bine sa le evitam.

Uleiurile vegetale (de in, de rapita, de floarea soarelui), produsele pe baza acestor uleiuri (margarina si maionezele), fructele oleaginoase (migdalele, alunele, fisticul), si pestele (heringul, somonul si macroul) sunt surse de grasimi nesaturate, acele grasimi care scad nivelul colesterolului si care sunt recomandate spre consum.

Institutii internationale precum Federatia Internationala a Inimii si Organizatia Mondiala a Sanatatii recomanda ca, pe cat posibil sa inlocuim grasimile saturate cu cele nesaturate.

In plus daca avem un stil de viata activ, putem mentine colesterolul in limite normale iar sansele de a dezvolta boli cardiovasculare scad semnificativ.

Articole recomandate

Andreea Marin, reteta de pizza care nu ingrasa. Se prepara super usor! Andreea Marin, reteta de pizza care nu ingrasa. Se prepara super usor!
Andreea Marin le-a pus gand rau kilogramelor pe care le-a acumulat in perioada sarbatorilor. De cateva zile, prezentatoarea TV isi incanta fanii de pe retelele de socializare cu retete dietetice, foarte gustoase, cu putine calorii.  In weekend, ea a prezentat o reteta de pizza, delicioasa,
Lidia Buble, dieta stricta de sarbatori Lidia Buble, dieta stricta de sarbatori
Lidia Buble face orice ca sa isi mentina silueta. De sarbatori, artista a facut mai mult foamea. Ea nu mananca carne, asa ca nu a putut sa se rasfete cu preparatele traditionale de Craciun.  ”Eu de Sărbători nu am mâncat aproape nimic, la modul că acasă la mine
Colagenul si cele 10 alimente minune pentru un organism sanatos Colagenul si cele 10 alimente minune pentru un organism sanatos
Păr mătăsos, unghii sănătoase, un ten catifelat și fără riduri sunt doar câteva dintre dezideratele femeilor, iar pentru a le obține nu trebuie să apelezi neapărat la suplimente alimentare, operații sau injecții, ci trebuie
Cum a reusit Minodora sa slabeasca 40 de kilograme Cum a reusit Minodora sa slabeasca 40 de kilograme
Cantareata Minodora este de nerecunoscut dupa ce a reusit sa slabeasca 40 de kilograme. Artista a dus o lupta grea ani la rand cu kilogramele in plus. In sfarsit, a reusit sa slabeasca cu ajutorul unei operatii de micsorare a stomacului, insa la scurt timp s-a ingrasat la loc.  Minodora a
Fructe si legume fara pesticide, adevarata alimentatie sanatoasa Fructe si legume fara pesticide, adevarata alimentatie sanatoasa
Sanatatea copiilor este pe primul loc pentru orice parinte, mai ales in aceasta perioada de pandemie. Stim ca pentru a-i proteja si a le intari imunitatea si organismul este bine sa le dam zilnic sa manance fructe si legume proaspete, crescute cat mai natural. Insa te-ai gandit cate dintre acestea