Skip to article

Alimentatie pentru un somn linistit

Alimentatie pentru un somn linistit
Un somn linistit te pregateste pentru ziua care urmeaza, te energizeaza si iti permite sa fii mult mai eficienta in tot ceea ce faci.


Somnul este cel mai important pentru sanatatea noastra, pentru ca atunci cand dormim organismul se regenereaza.


Cafeaua bauta pe tot parcursul programului de lucru nu te va ajuta daca nu te-ai odihnit peste noapte.

Tot ce va face este sa te energizeze pe moment si eventual sa nu te lase sa dormi nici noaptea urmatoare.


Alimentatie pentru un somn linistit

Sfatul nostru este sa te limitezi la o ceasca de cafea dimineata, iar dupa ora pranzului sa o excluzi din preferintele tale.


Vei fi surprinsa sa afli cat de importanta este o nutritie echilibrata pentru calitatea orelor de peste noapte. Tine cont de urmatoarele lucruri daca doresti sa ai un somn linistit.


Evita mancarea grea, sau extrem de condimentata. Vei avea arsuri sau chiar crize gastrice. Daca ai scapat odata cu basma curata, sa nu crezi ca ai scapat.


Alimentatie pentru un somn linistit


Evita alcoolul! Cu toate ca te poti simti ametita si foarte adormita dupa ce bei alcool, reactiile chimice din organism din timpul somnului, iti vor impiedica creierul sa se odihneasca.


Mananca cirese!Aceste fructe bogate in vitamine contin o substanta numita melatonina, regasita si in corpul uman si care este responsabila cu reglarea starilor de somnolenta.

Daca alegi sa consumi cirese inainte de culcare, vei observa ca vei dormi mai linistita.
Alimentatie pentru un somn linistit


Inainte de a merge la culcare poti sa bei un pahar de lapte indulcit cu miere.

Ambele produse contin triptofan, substanta care induce starea de somnolenta. Acestea te vor ajuta sa ai un somn adanc.


Persoanele care nu dorm suficient au tendinta de a manca in exces pentru a suplini lipsa de energie. Toate caloriile in plus pot conduce incet, incet la obezitate.

Si exista si reversul medaliei. Alegerile culinare depind foarte mult de cat de odihnita esti. Cu aceste lucruri in minte speram ca vei face alegerile corecte.

Articole recomandate

Andreea Marin, reteta de pizza care nu ingrasa. Se prepara super usor! Andreea Marin, reteta de pizza care nu ingrasa. Se prepara super usor!
Andreea Marin le-a pus gand rau kilogramelor pe care le-a acumulat in perioada sarbatorilor. De cateva zile, prezentatoarea TV isi incanta fanii de pe retelele de socializare cu retete dietetice, foarte gustoase, cu putine calorii.  In weekend, ea a prezentat o reteta de pizza, delicioasa,
Lidia Buble, dieta stricta de sarbatori Lidia Buble, dieta stricta de sarbatori
Lidia Buble face orice ca sa isi mentina silueta. De sarbatori, artista a facut mai mult foamea. Ea nu mananca carne, asa ca nu a putut sa se rasfete cu preparatele traditionale de Craciun.  ”Eu de Sărbători nu am mâncat aproape nimic, la modul că acasă la mine
Colagenul si cele 10 alimente minune pentru un organism sanatos Colagenul si cele 10 alimente minune pentru un organism sanatos
Păr mătăsos, unghii sănătoase, un ten catifelat și fără riduri sunt doar câteva dintre dezideratele femeilor, iar pentru a le obține nu trebuie să apelezi neapărat la suplimente alimentare, operații sau injecții, ci trebuie
Cum a reusit Minodora sa slabeasca 40 de kilograme Cum a reusit Minodora sa slabeasca 40 de kilograme
Cantareata Minodora este de nerecunoscut dupa ce a reusit sa slabeasca 40 de kilograme. Artista a dus o lupta grea ani la rand cu kilogramele in plus. In sfarsit, a reusit sa slabeasca cu ajutorul unei operatii de micsorare a stomacului, insa la scurt timp s-a ingrasat la loc.  Minodora a
Fructe si legume fara pesticide, adevarata alimentatie sanatoasa Fructe si legume fara pesticide, adevarata alimentatie sanatoasa
Sanatatea copiilor este pe primul loc pentru orice parinte, mai ales in aceasta perioada de pandemie. Stim ca pentru a-i proteja si a le intari imunitatea si organismul este bine sa le dam zilnic sa manance fructe si legume proaspete, crescute cat mai natural. Insa te-ai gandit cate dintre acestea