Skip to article

Alimente bogate in potasiu

Alimente bogate in potasiu
Potasiul este un mineral extrem de important pentru buna functionare a inimii, a rinichilor, a sistemului muscular si a sistemului nervos .

Iata o lista cu cele mai buna alimente bogate in potasiu:





Fructe


Bananele sunt primele in topul celor mai bogate fructe in potasiu. 100 de grame de banane contin 357 mg de potasiu. Imediat pe lista se afla pepenele galben (cu 350 mg de potasiu la 100 de grame), kiwi, caise si mure cu 300 mg fiecare. Fructele proaspete sunt, desigur, o varianta mai buna decat cele congelate sau confiate daca vrei sa te bucuri de toata cantitatea de potasiu. Inghetarea acestora sau deshidratarea sunt procese care reduc din proprietatile nutritive ale alimentelor in general.

Legume

Sfecla este una dintre cele mai bogate legume in potasiu. 100 de grame de sfecla contin 325 mg de potasiu. Cel mai bine este sa consumi leguma in stare proaspata, sub forma de suc (eventual in amestec cu alte legume). Cartofii dulci contin si ei o cantitate suficienta de potasiu. Acestia contin 575 mg pe 100 de grame, dar coaja acestora (care de obicei este aruncata) contine cei mai multi nutrienti. Spanacul crud contine, de asemenea, o cantitate mare de potasiu - mai exact 558 mg pe 100 de grame. In aceeasi categorie intra morcovii, broccoli si conopida. Incearca sa consumi cat mai des aceste legume in stare proaspata.

Peste si fructe de mare

Carnea de peste reprezinta o varianta buna pentru persoanele care trebuie sa consume mult potasiu. In plus, carnea de peste contine acizi grasim omega 3, element esential pentru inima, creier, dar si pentru celelalte organe ale organismului. Somonul contine 384 mg de potasiu la 100 de grame. Pe de cealalta parte, somonul roz are in compozitia sa o cantitate mai mare de potasiu (414 mg la 100 grame). Carnea de cod si macrou contine si ea o cantitate mare de potasiu - in jur de 520 mg la 100 de grame.

Totusi, anumite soiuri de carne de peste ar trebui consumate cu moderatie deoarece contin cantitati mari de mercur.

Scoicile contin foarte mult potasiu: 628 mg potasiu la o portie de 100 de grame. Consuma-le fierte, asezonate cu diferite sosuri.

Carne

Carnea de porc contine in jur de 400 de mg la o portie de 100 de grame. Carnea de miel este si ea in topul carnurilor bogate in potasiu cu 350 mg de potasiu la 100 de grame. Carnea de pui are si ea potasiu, dar in cantitati mai reduse spre deosebire de carnea rosie (250 mg la 100 de grame).

Alte alimente

O alta sursa excelenta de potasiu este fasolea. Desigur, aici nu este inclusa fasolea la conserva. Fasolea alba contine 561 mg de potasiu la 100 de grame. Totodata, nucile contin potasiu, dar sunt si foarte bogate in grasimi. in plus, acestea trebuie consumate fara sare si neprajite. Fisticul contine 1042 de mg de potasiu la 100 de grame - acesta este regele alimentelor bogate in potasiu. Imediat pe lista se afla migdalele cu 746 mg de potasiu, alunele, nucile de Brazilia, arahidele si nucile pecan.

Ciocolata neagra este un desert bogat in potasiu cu 567 mg de potasiu la 100 de grame.

Autor: Corina Petrea

Articole recomandate

Dieta cu care Corina Danila a slabit 20 de kilograme Dieta cu care Corina Danila a slabit 20 de kilograme
Prezentatoarea TV Corina Danila a slabit 20 de kilograme. Vedeta a tinut o dieta prin care a dat restart metabolismului. Realizatoarea TV a eliminat din alimentatia sa toate alimentele nesanatoase.  Mai exact, a renuntat la zahar, paine, prajeli, covrigei, produse de patiserie, orez si
Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient
Promovarea intensa a unor aparate de sport, suplimente de slăbit, ceaiuri și diete care te slăbesc peste noapte ca prin minune, este o iluzie desarta pentru multe persoane care vor să slăbească. Atunci când te lupți cu
10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism