Skip to article

Alimente bune pentru o dieta sanatoasa

Alimente bune pentru o dieta sanatoasa
Un stil de viata sanatos implica renuntarea la anumite alimente si folosirea frecventa a altora. Desi niciun aliment nu este miraculos, este bine sa le cunosti pe acelea capabile sa te ajute sa te simti satula mai multa vreme. Afla care sunt cele mai bune alimente pentru o dieta sanatoasa.

"Cand cauti mancaruri care sa te sature pentru mai mult timp, alege-le pe acelea bogate in fibre, in grasimi bune si proteine sau cele cu un continut mai mare de apa" afirma Barbara Rolls, Ph.D si profesor de nutritie la Universitatea Penn State. Pe langa faptul ca te ajuta sa mananci mai putin, alimentele acestea sunt si mai sanatoase, datorita continutului lor de nutrienti, vitamine si minerale.

In acest mod, atunci cand faci cumparaturi, poti avea in vedere proprietatile produselor pe care le pui in cos si beneficiile pe care le ai daca le consumi.

Mere

Foloseste merele pe post de gustare de-a lungul zilei. Merele au un continut mare de apa, precum si fibre solubile si insolubile, ambele benefice organismului. Aceste fructe iti umplu stomacul, impiedicandu-te sa mananci biscuiti sau alte produse care te ingrasa. Apoi, merele contin quercetina, un antioxidant care reduce nivelul de colesterol, lupta impotriva cancerului si protejeaza plamanii.

Problema merelor este ca multe dintre ele nu mai sunt atat de sanatoase din cauza pesticidelor care patrund in coaja. Un mar natural, mancat cu tot cu coaja, asigura o cantitate mai mare de vitamina C, fier, magneziu si fibre, de aceea este recomandat sa consumi mere ecologice.

Oua

Un mic dejun pe baza de oua este mai sanatos decat unul format din covrigi sau pateuri cumparate de pe drum. Conform unui studiu al Colegiului American de Nutritie, s-a constatat ca persoanele care mananca 2 oua la micul dejun consuma cu 400 mai putine calorii in urmatoarele 24 de ore. Acest lucru se intampla deoarece ouale sunt bogate in proteine care te ajuta sa te simti satul o perioada mai lunga.

Dezavantajul acestor alimente consta in faptul ca nu toata lumea poate manca oua zi de zi. Apoi, este recomandat sa ai o dieta variata. Poti inlocui ouale cu cereale.

Conopida

Cei care isi doresc sa stie care aliment poate fi consumat in cantitati aproape nelimitate gasesc in conopida un raspuns. Aceasta contine vitamina C, acid folic si nutrienti care lupta impotriva cancerului. Cantitatea de vitamina C joaca un rol esential in arderea caloriilor.

Conopida, insa, nu se prepara in foarte multe feluri, de aceea multa lume se poate plictisi repede de ea. O poti face la cuptor, gratinata, pane, murata. Exista insa si alte retete, precum musacaua sau sufleul de conopida.

Fulgii de ovaz

Conform unui studiu al Universitatii California, realizat pe durata a 6 ani, s-a descoperit ca persoanele care mancau fulgi de ovaz la micul dejun aveau cel mai mic indice de masa corporala dintre toti ceilalti participanti la studiu. Fulgii de ovaz constituie unul dintre primele 3 cele mai satioase alimente.

Pentru ovaz nu exista o multime de retete, dar il poti manca gatit sau amestecat cu iaurt si fructe uscate.

Salata

Serveste o salata inainte de felul principal si vei manca mai putin decat atunci cand treci direct felul principal. Desi salata este privita ca un preparat de dieta, deloc satios, aceasta poate contine multe alimente hranitoare, de la legume proaspete la carne. Spanacul si rucola contin mai multi nutrienti decat salata iceberg.

Autor: Elisa Costache

Articole recomandate

Cum a slabit Mihai Morar 15 kilograme, fara sa tina dieta Cum a slabit Mihai Morar 15 kilograme, fara sa tina dieta
Prezentatorul Mihai Morar a slabit 15 kilograme. Si-a dorit sa aiba mai multa grija de sanatatea sa si a inceput sa adopte un stil de viata mai sanatos. S-a apucat serios de sport, insa a avut grija si la alimentatie. Realizatorul TV a marturisit insa ca nu a tinut o dieta minune si nici nu crede
Cel mai puternic ceai pentru slabit Cel mai puternic ceai pentru slabit
Ceaiul de scortisoara si foi de dafin este unul dintre cele mai eficiente ceaiuri pentru slabit. Foile de dafin si scortisoara au numeroase beneficii pentru sanatate si, impreuna, au proprietati antiseptice, efect diuretic si digestiv. Baut dupa mese, acest ceai ajuta la prevenirea gazelor,
Majda Aboulumosha a slabit 23 de kilograme. Afla dieta-minune Majda Aboulumosha a slabit 23 de kilograme. Afla dieta-minune
Actrita Majda Aboulumosha a slabit enorm cu ajutorul unei diete pe care a tinut-o mai multe luni. Vedeta ajunsese sa cantareasca 89 de kilograme si a decis sa ia atitudine, pentru ca kilogramele se acumulau tot mai mult. Cu multa vointa, a reusit sa ajunga la 56 de kilograme, slabind astfel 23
Dieta cu care Mara Banica a slabit 15 kilograme in doua luni Dieta cu care Mara Banica a slabit 15 kilograme in doua luni
Jurnalista Mara Banica a slabit 15 kilograme in doar doua luni. A afisat o silueta de invidiat si reuseste sa se mentina. Pentru ca toata lumea a dorit sa ii afle secretul, Mara a impartasit fanilor sai dieta care a ajutat-o sa ajunga la greutatea ideala. Mara Banica a explicat in ce consta regimul
Dieta cu care Adelina Pestritu a slabit 14 kilograme Dieta cu care Adelina Pestritu a slabit 14 kilograme
Adelina Pestritu a slabit 14 kilograme in doar trei luni cu ajutorul unei diete cu somon. Si-a dorit sa slabeasca rapid dupa nastere asa ca a apelat la somodieta, o cura de slabire inventata chiar de ea. "Somodieta este dieta pe care am inventat-o fix de nevoie, dupa o perioada de 9 luni in care am