Skip to article

Alimente care ajuta: ce sa mananci in functie de starea de spirit

Alimente care ajuta: ce sa mananci in functie de starea de spirit Alimente care ajuta
Odata ce accepti ipoteza ca "esti ceea ce mananci", poti folosi alimentele pentru a-ti modifica starea de spirit. In timp ce dulciurile si fast food iti ofera o placere temporara, alte alimente si lichide te ajuta pe termen lung. Afla ce sa mananci in functie de starea de spirit, alimente care ajuta in momentele dificile.

Coreleaza-ti dieta la starea de spirit si vei reusi sa treci mai usor peste starile proaste, in cel mai natural mod. Iata ce alimente sunt recomandate pentru momentele in care:

Te simti obosita

Atunci cand esti obosita, cafeaua te poate ajuta temporar, dar poti obtine efecte bune si atunci cand mananci fibre, fie din fructe proaspete, fie din fasole. Ceaiul verde iti poate da energie fara fluctuatiile cauzate de cafea, iar ciocolata amaruie este desertul cel mai indicat.

Esti agitata

Ceaiul de musetel este cea mai simpla solutie pentru momentele este agitata. Deficienta de magneziu poate contribui la starea de anxietatea. Alung-o cu migdale si fulgi de ovaz pentru a scapa de agitatie.

Nu te poti concentra

Atunci cand este important sa-ti folosesti toata puterea de concentrare, fie pentru un examen, fie pentru o sarcina importanta la munca, conteaza pe cereale integrale. Combina-le cu oua fierte pentru o actiune si mai puternica de energizare a creierului.

Esti iritabila

Iritabilitatea este legata de multe ori de scaderea glicemiei. Nu te repezi insa la dulciuri, care iti cresc glicemia puternic pe termen scurt, dupa care te asteapta o noua repriza de iritabilitate. Combina carbohidrati complecsi cu putin calciu. Doua solutii excelente pentru astfel de momente sunt felii de mar cu unt de arahide sau afine cu branza de vaci.

Nu ai incredere in tine

Inainte de un interviu important sau chiar de o intalnire romantica, cand simti ca nu ai suficienta incredere in tine, ai nevoie de alimente bogate in triptofan. Soia este o alegere buna, dar te pot ajuta si carnea de pui si somon, alaturi de iaurtul natural, fara indulcitori, arome si coloranti.

Esti deprimata

Atunci cand simti ca esti in pragul unei depresii si ca nimic nu-ti merge bine, ai la indemana 3 solutii. Acizii grasi Omega-3 din somon sunt de ajutor, la fel ca si acidul folic din verdeturi inchise la culoare ca spanacul. Pentru a stimula productia de serotonina, hormonul fericirii, mananca banane, carne de curcan si lactate.

Suferi de sindromul pre-menstrual

Simptomele sindromului premenstrual pot fi atenuate atunci cand te asiguri ca mananci suficient calciu. Bea lapte sau mananca branzeturile preferate, alaturi de carbohidrati din paste integrale sau orez integral, care pot stimula productia de serotonina.

Te simti apatica

Daca nu te hidratezi corect, poti suferi de oboseala si apatie. Bea apa in mod regulat, nu doar atunci cand ti-e sete. Apa contribuie la oxigenarea celulelor, la eliminarea toxinelor din rinichi si are un rol important si in reglarea temperaturii corpului.

Esti gata sa devii mama

Scoicile sunt un afrodisiac excelent, dar au si un efect mult mai important: ofera corpului tau necesarul de zinc, mineral important pentru dezvoltarea ovulelor. Daca nu iti plac scoicile, poti obtine mai mult zinc din ficat sau carne de vita.

Autor: Iulia Anghel

Articole recomandate

5 alimente delicioase bogate in carbohidrati care te ajuta sa slabesti 5 alimente delicioase bogate in carbohidrati care te ajuta sa slabesti
Cand esti la dieta si auzi de carbohidrati, aproape ca-ti vine sa-l bati pe cel care ti-i mentioneaza. Cum ar putea carbohidratii sa te ajute sa slabesti cand au o reputatie de aparatori ai siluetei durdulii? Da, carbohidratii te pot ajuta sa te ingrasi, insa doar daca ii alegi pe cei "rai". Daca
Topul alimentelor sanatoase in post Topul alimentelor sanatoase in post
Multe persoane fug de post, iar explicatia deloc plauzibila este aceea ca isi reduc considerabil gama de alimente si nu stiu ce sa gateasca. Intr-adevar, poate fi plictisitor sa mananci doar tocanite de cartofi si pilaf, insa daca ai sti cat de multe alimente senzationale ai la dispozitie in post,
8 alimente care te ajuta sa combati astenia de primavara 8 alimente care te ajuta sa combati astenia de primavara
De cate ori nu ai pus starea leteragica in care te afli pe seama oboselii? Dar ce te faci cand iti simti organismul tot mai secat de energie, desi tu te-ai odihnit corespunzator si nici nu ai muncit intens. Nu te ingrijora, de vina este astenia de primavara, care isi face tot mai multa simtita