Skip to article

Alimente care contin coenzima Q10. Include-le in dieta ta, daca vrei un ten fara riduri!

Alimente care contin coenzima Q10. Include-le in dieta ta, daca vrei un ten fara riduri!
Coenzima Q10 are multiple beneficii pentru sanatate, insa cel mai cunoscut dintre acestea este efectul antiimbatranire, de aceea este folosita in tot mai multe cosmetice.

Pentru ca dupa varsta de 25 de ani, organismul tau produce tot mai putina coenzima Q10, ai nevoie sa suplinesti deficitul din alte surse, cum sunt alimentele.

Afla ce produse alimentare nu au voie sa lipseasca din dieta ta, daca vrei sa ai un ten lipsit de riduri.

Ce este coenzima Q10

Coenzima Q10 este o substanta secretata de organism in mod natural, cu dubla actiune. Pe de-o parte, te ajuta sa fii energica, iar pe de cealalta parte are un efect antioxidant puternic, protejand organismul de efectele nocive ale radicalilor liberi care distrug celulele sanatoase.

In acest fel, coenzima Q10 actioneaza si pentru incetinirea procesului de imbatranire, mentinand sanatatea inimii, a creierului, intarind sistemul imunitar si prevenind aparitia cancerului.

Pe masura ce imbatranesti, organismul produce din ce in ce mai putina coenzima Q10, de aceea este nevoie sa o iei din suplimente nutritive sau din alimente, realizand o schimbare in dieta ta zilnica.

Carne de vita

Carnea de vita este printre cele mai bune surse de coenzima Q10, sustin specialistii in nutritie. Prajirea face ca o parte din acest oxidant sa se piarda, de aceea se recomanda fierberea carnii sau gatirea la temperaturi mai mici de 115 grade Celsius.

Carne de pui

O alta sursa pentru coenzima Q10 este carnea de pui. Cantitatile nu sunt la fel de mari ca cele din carnea de vita, insa puiul este o varianta la indemana.

Organe de animale

Inima, ficatul si rinichii sunt cele trei tipuri de organe cu un continut ridicat de coenzima Q10. Specialistii sustin ca inimile de vita si de porc prezinta cel mai ridicat nivel al acestei substante nutritive (113mg/kg), in timp ce ficatul si rinichii au si ele o cantitate deloc neglijabila, aproximativ 50 de mg/kg.

Uleiuri

Uleiurile reprezinta o alta sursa buna care te protejeaza impotriva imbatranirii inainte de vreme datorita nivelului de coenzima Q10. Cele mai bune in acest sens sunt uleiul de soia, cel de rapita, de susan, de masline, de seminte de bumbac si de porumb. Uleiurile din floarea si cel de sofranel.

Peste

Sardinele, sepia, macroul, tonul, heringul, somonul sau fructele de mare au un aport important in sanatatea organismului datorita cantitatilor moderate spre mari ale acestui antioxidant puternic. Anghila, pastravul si pestii plati contin numai o cantitate mica de coezima Q10.

Nuci si seminte

Fa-ti un obicei ca in fiecare zi sa ai o gustare formata din diferite tipuri de nuci (alune, migdale, fistic, nuci verzi) sau diverse tipuri de seminte, cum este cel de susan, de exemplu. Aceste oleaginoase, pe langa alte substante, contin si coenzima Q10 in diferite cantitati.

Oua

Ouale reprezinta un alt aliment care nu trebuie sa iti lipseasca din dieta daca vrei sa ai un look mereu fresh. Pe langa coenzima Q10, un ou ii ofera organismului tau si proteinele de care are nevoie, precum si aminoacizii esentiali in refacerea muschilor.

Legume

Coenzima Q10 se gaseste si in surse vegetale, printre cele mai importante dintre aceastea numarandu-se spanacul, usturoiul, conopida, broccoli, cartofii dulci, morcovii si ardeiul gras. Se recomanda consumarea lor in stare proaspata sau fiarta.

Articole recomandate

Argumente pro si contra despre alimentele din dieta ta. Care sunt benefice pentru sanatate! Argumente pro si contra despre alimentele din dieta ta. Care sunt benefice pentru sanatate!
In ultimul timp, au aparut atat de multe studii despre alimente, incat am ajuns sa nu mai stim care sunt benefice si care nu pentru sanatatea noastra. Care sunt alimentele cu adevarat sanatoase si care sunt acelea pe care ar trebui sa le eliminam complet din dieta noastra zilnica?Ciocolata:
Fructe si legume de toamna care te ajuta sa slabesti fara efort. Trebuie sa le incluzi in dieta ta zilnica! Fructe si legume de toamna care te ajuta sa slabesti fara efort. Trebuie sa le incluzi in dieta ta zilnica!
Atunci cand esti angajata in lupta cu propriul tau corp pentru a da jos kilogramele nedorite, evita sa te infometezi. Pe langa faptul ca iti faci rau singura, aceasta metoda de slabire este total inutila. Alege sa mananci intelept, fructe si legume de sezon, care nu numai ca iti protejeaza
Cat de importante sunt cerealele la micul dejun. 5 motive pentru care nu ar trebui sa-ti lipseasca din dieta! Cat de importante sunt cerealele la micul dejun. 5 motive pentru care nu ar trebui sa-ti lipseasca din dieta!
Un stil de viata sanatos presupune, prin altele, si o alimentatie echilibrata. De aceea, prima masa a zilei trebuie sa fie punctul de plecare pentru ca tu sa ai energie si pofta de munca pentru intreaga zi. Si pentru ca, de cele mai multe ori nu ai timp sa-ti pregatesti un mic dejun consistent,
Alimente cu puteri vindecatoare. Ce nu trebuie sa-ti lipseasca din dieta! Alimente cu puteri vindecatoare. Ce nu trebuie sa-ti lipseasca din dieta!
Alimentele inseamna mai mult decat savoare si gust. Alimentele inseamna sanatate si putere de vindecare. Descopera care sunt acele alimente care, pe masura ce le consumi, contribuie la sanatatea organismului tau si la puterea acestuia de vindecare.Indiferent ca suferi de o simpla raceala sau boli
Ce alimente sa mananci cand tii o dieta de toamna Ce alimente sa mananci cand tii o dieta de toamna
Toamna este unul dintre cele mai grozave anotimpuri pentru a urma o dieta! De ce? Foarte simplu: deoarece pietele abunda in fructe si legume delicioase, sarace in calorii si foarte hranitoare, de care te poti folosi pentru a scapa de nesuferitele kilograme in plus. Iata care sunt alimentele care
Dana Sota recomanda: 6 alimente care ne ingrijesc tenul. Tu le-ai inclus in dieta ta? Dana Sota recomanda: 6 alimente care ne ingrijesc tenul. Tu le-ai inclus in dieta ta?
Dana Sota este experta in beauty, iar cand spunem experta nu exageram. Dana a deschis primul centru de estetica faciala si corporala din Bucuresti, in anul 1999. A realizat emisiuni TV si a scris pentru mai multe reviste materiale de beauty. Ba mai mult, a scris si o carte pe aceasta tema: