Skip to article

Alimente care te ajuta sa faci fata oboselii

Job-ul, drumurile interminabile catre birou si spre casa, orele tot mai putine de somn si problemele care se multiplica pe fiecare zi sunt doar cateva dintre sursele oboselii.

Dincolo de faptul ca trebuie sa inveti sa te relaxezi, este bine sa stii ca alimentatia are un rol important in ceea ce priveste acest aspect.

Alimentele pe care le consumi pot amplifica starea de oboseala sau, din contra, o pot atenua considerabil.



Inainte de orice, incearca sa te detasezi de toate problemele care amplica starea de stres si oboseala. Invata sa te organizezi mai bine astfel incat sa iti termini indatoriril de la munca in timp util, trezeste-te dimineata devreme pentru a evita aglomeratia si, din cand in cand, trimite copiii la bunici pentru a-ti acorda putin timp doar tie.

Dincolo de acest aspect, descopera o lista cu alimentele care ar trebui sa faca parte regulat din mesele tale, astfel incat sa faci fata cu succes oboselii.

Importanta micului dejun

Stii deja - micul dejun este cea mai importanta masa a zilei si nu ar trebui sa treci peste ea sub nicio forma. Printre cele mai bune si energizante alimente pe care le poti servi la micul dejun sunt: laptele cu cereale integrale, ouale fierte, orezul cu lapte si scortisoara, iaurtul si laptele simplu. Painea integrala prajita si unsa cu unt reprezinta si ea o varianta buna, mai ales daca este insotita de o cana cu ceai cald.

Evita sa mananci prajeli sau alimente grase inca de la prima ora a diminetii pentru ca ele iti pot mari nivelul de oboseala. De asemenea, dulciurile pot parea o varianta buna pentru a te simti energic de dimineata, insa dupa cateva ore de energie, nivelul acesteia va scadea considerabil si te vei confrunta din nou cu senzatia de oboseala

Importanta alimentelor bogate in magneziu

Carenta de magneziu este de foarte multe ori responsabila de lipsa de energie si epuizare fizica. Acesta este motivul pentru care suplimentele pe baza de magneziu sunt adesea recomandate persoanelor care se plang de oboseala continua.

Dincolo de suplimentele alimentare este recomandat sa consumi zilnic un aliment care contine magneziu. Iata cateva dintre acestea: banane, avocado, cereale, spanac, broccoli, cartofi, nuci, seminte, unt de arahide, fructe uscate, soia, peste, cacao.

Importanta acizilor grasi Omega 3 si Omega 6

Grasimile sunt necesare iar in acest sens medicii recomanda consumul de acizi grasi Omega 3 si Omega 6. Aceste elemente lupta cu succes impotriva bolilor de inima si, mai mult decat atat, un consum optim de acizi grasi creste considerabil nivelul de energie.

Acizii grasi se gasesc in alimente precum carne de peste (somon, ton) si fructe oleaginoase (nuci, alune, migdale etc). In plus, in farmaciile naturiste vei gasi uleiuri cu acizi grasi, capsule, dar si alte produse naturale care au in compozitia lor aceste alimente.

Alte alimente recomandate pentru a lupta impotriva oboselii:

proteine: carne slaba, iaurt, fasole, nuci
fibre: ovaz, grau, nuci, fasole si mazare.
carbohidrati complecsi: morcovi, cartofi, dovleci.

Autor: Corina Petrea

Articole recomandate

10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism
Cum alegi un nutritionist bun? Cum alegi un nutritionist bun?
Sarbatorile au trecut, dar pentru multe persoane lupta cu kilogramele in plus abia acum incepe. Fie  ca ne dorim sa ne schimbam stilul de viata, fie ca vrem sa ne pregatim corpul pentru vara, sau sa scapam de cateva kilograme in plus, un lucru este cert, avem nevoie de sfaturile unui
Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta? Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta?
Una dintre marile greseli pe care le fac cele mai multe persoane atunci cand vor sa tina dieta este sa caute cura de slabire perfecta. Specialistii in nutritie spun insa ca organismele sunt diferite si ca cea mai buna dieta este in functie de varsta.  Potrivit acestora, in functie de varsta pe