Skip to article

Alimente sanatoase in traditia popoarelor

Descopera care sunt alimentele sanatoase pe care le consuma popoarele din cele 4 colturi ale Pamantului si integreaza-le in dieta ta!

India

Datorita religiei, indienii consuma multe mancaruri vegetariene, hranindu-se cu proteine vegetale variate si hranitoare. De exemplu, ei gatesc orez basmati cu fasole, mazare si linte.

Ne-ar fi imposibil sa nu amintim si de consumul impresionant de curcuma si chimen, condimente benefice pentru sanatate. Chimenul ajuta digestia si protejeaza de cancerul digestiv.

Curcuma are de asemenea rol in preventia cancerului, trateaza ulcerele gastrice, problemele hepatice, dificultatile digestive, tulburarile inflamatorii ale pielii si ranile.

Italia - Sardinia

In aceasta regiune autonoma a Italiei, unul dintre secretele alimentare este branza Pecorino. Aceasta este una dintre cele mai vechi tipuri de branza din lume, bogata in acizi grasi omega-3 si facuta din lapte de oaie. Ea se serveste cu paine integrala, stropita cu un pic de ulei de masline: o adevarata dieta mediteraneana.

Locuitorii Sardiniei mananca de asemenea multe legume colorate si verdeturi bogate in vitamine. In meniu se mai afla si laptele de capra, bogat in calciu si sanatos pentru inima, dar si sardinele cu continut mare de acizi grasi omega-3, minerale, fier si calciu.

Ei termina mesele cu un pahar de vin rosu, continand polifenoli - antioxidanti naturali, benefici pentru preventia si tratamentul cancerului, bolilor inflamatorii si cardiovasculare.

Japonia

E imposibil sa vorbim de aceasta tara din Asia fara sa evocam orezul, aliment cu continut mare de glucide si proteine. Stiai ca japonezii mananca pana la 70 kg peste crud si gatit anual? E de 4 ori mai mult decat oriunde pe glob!

Ei consuma si multa soia, disponibila mai ales sub forma de tofu, gasindu-se chiar si in deserturi. Soia contine multe proteine, dar putine calorii, cu un continut inalt de fosfor, magneziu, fier, zinc, mangan si vitamina B2.

Nu uita sa bei cat poti de mult ceai verde japonez, care contine vitaminele C, E, B si A, dar si clorofila si numerosi antioxidanti.

Maghreb (Tunisia, Algeria, Maroc)

Unul din alimentele de baza in aceste tari este grisul, utilizat in special pentru pregatirea cus-cus-ului. Grisul, mai caloric ca alte paste, este un produs fainos foarte satios si o sursa excelenta de proteine. Gateste cus-cus cu carne si peste.

Nautul, de asemenea utilizat pentru a face cus-cus sau alte preparate maghrebiene, este benefic pentru sanatatea intestinala, fiind bogat in fibre, amidon, proteine vegetale, vitamine si minerale. In plus, nautul contine putine materii grase si aproape zero colesterol.

Bucataria acestui colt de lume utilizeaza condimente diverse: scortisoara (un puternic antioxidant), sofran (trateaza durerile menstruale) si ghimbir (recunoscut pentru proprietatile tonifiante).

Autor: Nuage

Articole recomandate

Dieta naturista - inamicul kilogramelor in plus Dieta naturista - inamicul kilogramelor in plus
Inca de la inceputul acestui secol, ne confruntam treptat cu o mediatizare a siluetelor perfecte de fotomodel. Prin evolutia tehnologiei acest lucru a prins si mai repede avant, fiind tot mai des in legatura cu aspectul ideal si kilogramele ideale. Apropierea cat mai mult de greutatea ideala
Dieta dupa Paste: Slabeste 8 kilograme in 7 zile. Meniul complet Dieta dupa Paste: Slabeste 8 kilograme in 7 zile. Meniul complet
Ai acumulat cateva kilograme cu ocazia sarbatorilor pascale si vrei sa scapi cat mai repede de ele? Iata o dieta rapida, care te poate ajuta sa slabesti pana la 8 kilograme in doar 7 zile.  Dieta este una simpla, usor de tinut, si are la baza o supa: Cum se prepara supa: 1 cub concentrat
Vrei sa mananci fara sa te ingrasi? Acestea sunt alimentele de la care NU FACI burta! Vrei sa mananci fara sa te ingrasi? Acestea sunt alimentele de la care NU FACI burta!
Faci parte din acea categorie de oameni care ar vrea sa poata manca fara sa se ingrase? Nu esti singurul! Iata care sunt alimentele pe care sa le mananci fara sa te ingrasi. Nu faci burta de la ele! 1. Mazare dulce (35 calorii) Sunt sarace in calorii insa bogate in fibre si proteina vegetala. 2.
10 sfaturi usor de pus in practica pentru a nu acumula kilograme in perioada Sarbatorile Pascale 10 sfaturi usor de pus in practica pentru a nu acumula kilograme in perioada Sarbatorile Pascale
Mesele de sărbători sunt mereu un prilej de a petrece timp alături de cei dragi și, bineînțeles, de a gusta tot felul de mâncăruri delicioase, dar cu un efect nu tocmai plăcut: kilogramele
Nu vrei sa-ti strici dieta de Paste? Iata o reteta de cozonac delicios si cu (mai) putine calorii Nu vrei sa-ti strici dieta de Paste? Iata o reteta de cozonac delicios si cu (mai) putine calorii
Daca esti la dieta sau ai un stil de viata care nu include excesele alimentare si totusi nu vrei sa renunti la preparatele traditionale de Paste, poti sa incerci variantele lor mai sanatoase. De exemplu, un cozonac vegan, o reteta reinventata de expertii de la Vegis.ro, unde ingredientele
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda