Skip to article

Avantajele unei diete vegetariene

Avantajele unei diete vegetariene
Dieta vegetariana poate aduce imbunatatiri atat energiei tale cat si starii generale a sanatatii. Afla cum te ajuta eliminarea carnii si a produselor animale din dieta.

Vegetarienii si veganii lauda avantajele alimentatiei in care lipseste carnea sau chiar toate produsele de origine animala, de la oua si lactate pana la miere.

Studiile nutritionistilor au demonstrat ca proteinele, mineralele si vitamine de origine animala si vegetala nu sunt intotdeauna absorbite corect atunci cand sunt amestecate, iar o dieta vegetariana poate fi mai bogata in substantele nutritive necesare organismului tau.

Dieta vegetariana si prevenirea bolilor

Dieta bazata pe produse animale este bogata in grasimi, sodiu si colesterol, asociate problemelor cu greutatea si bolilor ca diabetul si cancerul de colon.

Renuntarea la produsele animale scade substantial riscul de cancer la colon, dar si de boli cardiovasculare. Daca vasele tale de sange nu mai sunt infundate de grasimi de origine animala, durata vietii poate creste.

Efectele dietei vegetariene sunt prezente si in scaderea riscului de cancer la prostata, dar si in controlul dependentei de insulina a diabeticilor. Boala devenita din ce in ce mai frecventa datorita dietei bogate in grasimi si carbohidrati, diabetul poate fi ameliorat de o dieta vegetariana. In cazul dependentei de insulina, aceasta nu va fi eliminata, dar cantitatea necesara ce trebuie injectata zilnic poate scadea.

Alte boli a caror ameliorare a fost asociata cu o dieta vegetariana sunt alergiile, hipertensiunea, anxietatea si depresia. Si efectele sindromului premenstrual pot fi ameliorate daca elimini produsele de origine animala din dieta ta.

Dieta vegetariana si absorbtia mineralelor

Produsele lactate, considerate necesare pentru absorbtia calciului si sanatatea oaselor tale, sunt respinse si ele de vegetarienii convinsi. Unii nutritionisti sustin ca absorbia calciului si a altor minerale si vitamine necesare este incetinita de produsele de origine animala.

Astfel, o portie consistenta de spanac sau broccoli iti poate asigura necesarul de calciu, ce va fi absorbit corect. Proteinele de origine animala si mai ales cele din carne scad insa densitatea oaselor, iar o dieta ce le combina nu va avea aceleasi efecte asupra organismului ca una strict vegetariana.

Cele mai multe alimente de origine vegetala nu au astfel de efecte contradictorii creand o dieta omogena si hranitoare.

Dieta vegetariana si greutatea

O dieta din care lipsesc produsele de origine animala poate avea si un efect benefic asupra greutatii tale. Practic, riscul de obsezitate este eliminat si, in absenta grasimilor saturate, chiar si un stil de viata preponderent sedentar nu va mai fi atat de daunator pentru greutatea si sanatatea ta.

Odata ce treci la vegetarianism si tentatia fast food, astfel ca vei putea ocoli mai usor excesele alimentare.

Chiar daca trecerea la vegetarianism poate fi dificila la inceput, alimentatia din care lipsesc produsele de origine animala este mai sanatoasa si poate fi la fel de gustoasa ca cea mixta, la care renunti.

Autor: Elena Radulescu

Articole recomandate

Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci
Nutritionistul Mihaela Bilic atrage atentia asupra unor anumite alimente de post. Unele pot fi foarte periculoase pentru sanatate, asadar este important sa fim foarte atenti atunci cand incepem sa tinem post.  ”A început Postul Crăciunului, haideți să vedem care sunt
Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate
Foarte multi romani fac o greseala majora, fara sa isi dea seama. Reincalzesc diverse mancaruri fara sa stie ca multe dintre alimente pot deveni toxice in timpul acestui proces.  Astfel, de acum inainte ar trebui sa te gandesti de doua ori inainte de a reincalzi anumite preparate la cuptorul
Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic
Foarte multe persoane nu pot renunta la paine si de multe ori consuma acest aliment in exces. Cum pe piata exista numeroase produse de panificatie, multi se intreaba care paine este mai sanatoasa sau care ingrasa mai putin.  Nutritionistul Mihaela Bilic a explicat recent, intr-o postare pe
Ohvaz: 98% din comenzi livrate in sub 24 de ore Ohvaz: 98% din comenzi livrate in sub 24 de ore
Ohvaz este un producator local de ovaz cu lapte de migdale, budinca de chia, limonada artizanala si alte cateva bunatati. Totul fara zahar, fara conservanti, fara chimicale de nici un fel. Toate produsele Ohvaz pot fi comandate online prin site-ul lor, iar cea mai recenta statistica arata un
Nutritionistul Mihaela Bilic: "Produsele expirate nu sunt obligatoriu si stricate". Ce alimente se mai pot consuma Nutritionistul Mihaela Bilic: "Produsele expirate nu sunt obligatoriu si stricate". Ce alimente se mai pot consuma
Nutritionistul Mihaela Bilic a oferit cateva lamuriri asupra produselor expirate si a explicat ca unele alimente pot fi consumate totusi chiar daca a trecut termenul lor de valabilitate. Intr-o postare pe pagina sa de Facebook, specialistul in nutritie a exemplificat si a aratat ca putem avea