Skip to article

Beneficiile proteinelor

Toate am auzit despre proteine in ultimul timp, multumita popularelor diete bogate in proteine si cu aport scazut de carbohidrati.

Dar ce este mit si ce este realitate?

1. Proteinele sunt responsabile pentru intretinerea, repararea si cresterea muschilor

Ai putea crede ca organismul nostru raspunde la mancare in mod egal, o ingera si apoi o imprastie. Nimic mai neadevarat. Exista o ordine foarte specifica in felul in care mancarea este folosita, iar corpul in mod natural raspunde diferit la proteine, grasimi si carbohidrati.

Prima cantitate de proteine pe care organismul o primeste este folosita la intretinerea muschilor, pentru a mentine buna functionare a muschilor si a corpului. De-a lungul zilei, corpul nostru executa actiuni de rutina care creeaza, folosesc si rup muschii. De aceea ei nostri au nevoie de intretinere, pentru a-i putea folosi din nou si in ziua urmatoare.

In al doilea rand, organismul foloseste proteine pentru reparare - corpul nostru se "sfarama" in permanenta pentru a se reconstrui la loc. Antrenorii iti spun ca atunci cand ridici greutati iti tonifiezi muschii dar ceea ce se intampla cu adevarat in acel moment este de fapt o rupere a tesutului muscular, nu o tonifiere a lui. Cu ajutorul proteinelor, corpul repara tesutul muscular distrus. De aceea culturistii iau suplimente alimentare care contin cantitati uriase de proteine.

Beneficiile proteinelor

In cele din urma, proteinele sunt folosite pentru a ne ajuta corpul sa creasca. Proteina este sursa principala din care se produce material pentru muschi, sange, piele, par, unghii si organele interne. Este necesara pentru formarea hormonilor, inclusiv a testosteronului, precum si a enzimelor si anticorpilor.

2. Proteinele ard mai multe calorii

Stiai ca proteinele iti pot accelera metabolismul? De fapt, proteinele ard cu pana la 36% mai multe calorii decat grasimile si carbohidratii.

Cu alte cuvinte, arzi de cinci ori mai multe calorii cand mananci proteine decat atunci cand consumi celelalte doua categorii de nutrienti.

3. O persoana activa are nevoie de 2g de proteine pentru fiecare kilogram de masa corporala fara grasime

Spre exemplu, daca cantaresti 80 kg si ai 30% grasime, masa ta fibroasa este de 55 kg. In acest caz ar trebui sa consumi aproximativ 110g de proteine zilnic. Este important sa consumi suficiente proteine - asta inseamna nici prea mult nici prea putin. O cantitate prea mare de proteine dintr-o data poate avea un efect advers - corpul nu o poate folosi pe toata dintr-o data, iar restul merge la rinichi pentru a fi procesata, ceea ce ramane descompunandu-se in grasimi.

Chiar si proteinele, atunci cand mananci prea multe, se pot transforma in grasime. Deci consuma-le zilnic, dar ai grija sa le consumi in proportii rezonabile.

Articole recomandate

Diete sanatoase: Dieta alcalina - calea catre longevitate, vitalitate, sanatate Diete sanatoase: Dieta alcalina - calea catre longevitate, vitalitate, sanatate
Dieta alcalina este o notiune relativ recenta, desi la baza ei stau lucruri stiute de mii de ani care au capatat o forma concreta in anii ’20. Este vital sa cunoastem aceste informatii despre alimentatia alcalina si opusul ei, alimentatia acida pentru ca, in general, starea de boala este
Dieta cardiologilor: slabesti 2 kilograme pe zi Dieta cardiologilor: slabesti 2 kilograme pe zi
Dieta cardiologilor este un regim de slabire adresat persoanele care au mari probleme cu greutatea. Daca este urmata cu strictete, aceasta dieta te poate ajuta sa slabesti pana la 2 kilograme pe zi.  La micul dejun se servesc fructe in fiecare zi, precum piersici, portocale, pepeni, pere
Dieta naturista - inamicul kilogramelor in plus Dieta naturista - inamicul kilogramelor in plus
Inca de la inceputul acestui secol, ne confruntam treptat cu o mediatizare a siluetelor perfecte de fotomodel. Prin evolutia tehnologiei acest lucru a prins si mai repede avant, fiind tot mai des in legatura cu aspectul ideal si kilogramele ideale. Apropierea cat mai mult de greutatea ideala
Dieta dupa Paste: Slabeste 8 kilograme in 7 zile. Meniul complet Dieta dupa Paste: Slabeste 8 kilograme in 7 zile. Meniul complet
Ai acumulat cateva kilograme cu ocazia sarbatorilor pascale si vrei sa scapi cat mai repede de ele? Iata o dieta rapida, care te poate ajuta sa slabesti pana la 8 kilograme in doar 7 zile.  Dieta este una simpla, usor de tinut, si are la baza o supa: Cum se prepara supa: 1 cub concentrat
Vrei sa mananci fara sa te ingrasi? Acestea sunt alimentele de la care NU FACI burta! Vrei sa mananci fara sa te ingrasi? Acestea sunt alimentele de la care NU FACI burta!
Faci parte din acea categorie de oameni care ar vrea sa poata manca fara sa se ingrase? Nu esti singurul! Iata care sunt alimentele pe care sa le mananci fara sa te ingrasi. Nu faci burta de la ele! 1. Mazare dulce (35 calorii) Sunt sarace in calorii insa bogate in fibre si proteina vegetala. 2.
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda