Skip to article

Beneficiile proteinelor

Beneficiile proteinelor
Toate am auzit despre proteine in ultimul timp, multumita popularelor diete bogate in proteine si cu aport scazut de carbohidrati.

Dar ce este mit si ce este realitate?

1. Proteinele sunt responsabile pentru intretinerea, repararea si cresterea muschilor

Ai putea crede ca organismul nostru raspunde la mancare in mod egal, o ingera si apoi o imprastie. Nimic mai neadevarat. Exista o ordine foarte specifica in felul in care mancarea este folosita, iar corpul in mod natural raspunde diferit la proteine, grasimi si carbohidrati.

Prima cantitate de proteine pe care organismul o primeste este folosita la intretinerea muschilor, pentru a mentine buna functionare a muschilor si a corpului. De-a lungul zilei, corpul nostru executa actiuni de rutina care creeaza, folosesc si rup muschii. De aceea ei nostri au nevoie de intretinere, pentru a-i putea folosi din nou si in ziua urmatoare.

In al doilea rand, organismul foloseste proteine pentru reparare - corpul nostru se "sfarama" in permanenta pentru a se reconstrui la loc. Antrenorii iti spun ca atunci cand ridici greutati iti tonifiezi muschii dar ceea ce se intampla cu adevarat in acel moment este de fapt o rupere a tesutului muscular, nu o tonifiere a lui. Cu ajutorul proteinelor, corpul repara tesutul muscular distrus. De aceea culturistii iau suplimente alimentare care contin cantitati uriase de proteine.

Beneficiile proteinelor

In cele din urma, proteinele sunt folosite pentru a ne ajuta corpul sa creasca. Proteina este sursa principala din care se produce material pentru muschi, sange, piele, par, unghii si organele interne. Este necesara pentru formarea hormonilor, inclusiv a testosteronului, precum si a enzimelor si anticorpilor.

2. Proteinele ard mai multe calorii

Stiai ca proteinele iti pot accelera metabolismul? De fapt, proteinele ard cu pana la 36% mai multe calorii decat grasimile si carbohidratii.

Cu alte cuvinte, arzi de cinci ori mai multe calorii cand mananci proteine decat atunci cand consumi celelalte doua categorii de nutrienti.

3. O persoana activa are nevoie de 2g de proteine pentru fiecare kilogram de masa corporala fara grasime

Spre exemplu, daca cantaresti 80 kg si ai 30% grasime, masa ta fibroasa este de 55 kg. In acest caz ar trebui sa consumi aproximativ 110g de proteine zilnic. Este important sa consumi suficiente proteine - asta inseamna nici prea mult nici prea putin. O cantitate prea mare de proteine dintr-o data poate avea un efect advers - corpul nu o poate folosi pe toata dintr-o data, iar restul merge la rinichi pentru a fi procesata, ceea ce ramane descompunandu-se in grasimi.

Chiar si proteinele, atunci cand mananci prea multe, se pot transforma in grasime. Deci consuma-le zilnic, dar ai grija sa le consumi in proportii rezonabile.

Articole recomandate

Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci
Nutritionistul Mihaela Bilic atrage atentia asupra unor anumite alimente de post. Unele pot fi foarte periculoase pentru sanatate, asadar este important sa fim foarte atenti atunci cand incepem sa tinem post.  ”A început Postul Crăciunului, haideți să vedem care sunt
Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate
Foarte multi romani fac o greseala majora, fara sa isi dea seama. Reincalzesc diverse mancaruri fara sa stie ca multe dintre alimente pot deveni toxice in timpul acestui proces.  Astfel, de acum inainte ar trebui sa te gandesti de doua ori inainte de a reincalzi anumite preparate la cuptorul
Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic
Foarte multe persoane nu pot renunta la paine si de multe ori consuma acest aliment in exces. Cum pe piata exista numeroase produse de panificatie, multi se intreaba care paine este mai sanatoasa sau care ingrasa mai putin.  Nutritionistul Mihaela Bilic a explicat recent, intr-o postare pe
Ohvaz: 98% din comenzi livrate in sub 24 de ore Ohvaz: 98% din comenzi livrate in sub 24 de ore
Ohvaz este un producator local de ovaz cu lapte de migdale, budinca de chia, limonada artizanala si alte cateva bunatati. Totul fara zahar, fara conservanti, fara chimicale de nici un fel. Toate produsele Ohvaz pot fi comandate online prin site-ul lor, iar cea mai recenta statistica arata un
Nutritionistul Mihaela Bilic: "Produsele expirate nu sunt obligatoriu si stricate". Ce alimente se mai pot consuma Nutritionistul Mihaela Bilic: "Produsele expirate nu sunt obligatoriu si stricate". Ce alimente se mai pot consuma
Nutritionistul Mihaela Bilic a oferit cateva lamuriri asupra produselor expirate si a explicat ca unele alimente pot fi consumate totusi chiar daca a trecut termenul lor de valabilitate. Intr-o postare pe pagina sa de Facebook, specialistul in nutritie a exemplificat si a aratat ca putem avea