Skip to article

Beneficiile proteinelor

Beneficiile proteinelor
Toate am auzit despre proteine in ultimul timp, multumita popularelor diete bogate in proteine si cu aport scazut de carbohidrati.

Dar ce este mit si ce este realitate?

1. Proteinele sunt responsabile pentru intretinerea, repararea si cresterea muschilor

Ai putea crede ca organismul nostru raspunde la mancare in mod egal, o ingera si apoi o imprastie. Nimic mai neadevarat. Exista o ordine foarte specifica in felul in care mancarea este folosita, iar corpul in mod natural raspunde diferit la proteine, grasimi si carbohidrati.

Prima cantitate de proteine pe care organismul o primeste este folosita la intretinerea muschilor, pentru a mentine buna functionare a muschilor si a corpului. De-a lungul zilei, corpul nostru executa actiuni de rutina care creeaza, folosesc si rup muschii. De aceea ei nostri au nevoie de intretinere, pentru a-i putea folosi din nou si in ziua urmatoare.

In al doilea rand, organismul foloseste proteine pentru reparare - corpul nostru se "sfarama" in permanenta pentru a se reconstrui la loc. Antrenorii iti spun ca atunci cand ridici greutati iti tonifiezi muschii dar ceea ce se intampla cu adevarat in acel moment este de fapt o rupere a tesutului muscular, nu o tonifiere a lui. Cu ajutorul proteinelor, corpul repara tesutul muscular distrus. De aceea culturistii iau suplimente alimentare care contin cantitati uriase de proteine.

Beneficiile proteinelor

In cele din urma, proteinele sunt folosite pentru a ne ajuta corpul sa creasca. Proteina este sursa principala din care se produce material pentru muschi, sange, piele, par, unghii si organele interne. Este necesara pentru formarea hormonilor, inclusiv a testosteronului, precum si a enzimelor si anticorpilor.

2. Proteinele ard mai multe calorii

Stiai ca proteinele iti pot accelera metabolismul? De fapt, proteinele ard cu pana la 36% mai multe calorii decat grasimile si carbohidratii.

Cu alte cuvinte, arzi de cinci ori mai multe calorii cand mananci proteine decat atunci cand consumi celelalte doua categorii de nutrienti.

3. O persoana activa are nevoie de 2g de proteine pentru fiecare kilogram de masa corporala fara grasime

Spre exemplu, daca cantaresti 80 kg si ai 30% grasime, masa ta fibroasa este de 55 kg. In acest caz ar trebui sa consumi aproximativ 110g de proteine zilnic. Este important sa consumi suficiente proteine - asta inseamna nici prea mult nici prea putin. O cantitate prea mare de proteine dintr-o data poate avea un efect advers - corpul nu o poate folosi pe toata dintr-o data, iar restul merge la rinichi pentru a fi procesata, ceea ce ramane descompunandu-se in grasimi.

Chiar si proteinele, atunci cand mananci prea multe, se pot transforma in grasime. Deci consuma-le zilnic, dar ai grija sa le consumi in proportii rezonabile.

Articole recomandate

Dieta Zone: slabesti in timp si sanatos pana la 25 de kilograme Dieta Zone: slabesti in timp si sanatos pana la 25 de kilograme
Dieta Zone este o dieta care are la baza un echilibru intre proteine, carbohidrati si grasimi. Acest regim alimentar presupune calcularea caloriilor, insa nu impune foarte multe restrictii in privinta alimentelor pe care le poti consuma. Barry Sears, medicul care a creat acest regim, sustine ca
Cum a slabit Mihai Morar 15 kilograme, fara sa tina dieta Cum a slabit Mihai Morar 15 kilograme, fara sa tina dieta
Prezentatorul Mihai Morar a slabit 15 kilograme. Si-a dorit sa aiba mai multa grija de sanatatea sa si a inceput sa adopte un stil de viata mai sanatos. S-a apucat serios de sport, insa a avut grija si la alimentatie. Realizatorul TV a marturisit insa ca nu a tinut o dieta minune si nici nu crede
Cel mai puternic ceai pentru slabit Cel mai puternic ceai pentru slabit
Ceaiul de scortisoara si foi de dafin este unul dintre cele mai eficiente ceaiuri pentru slabit. Foile de dafin si scortisoara au numeroase beneficii pentru sanatate si, impreuna, au proprietati antiseptice, efect diuretic si digestiv. Baut dupa mese, acest ceai ajuta la prevenirea gazelor,
Majda Aboulumosha a slabit 23 de kilograme. Afla dieta-minune Majda Aboulumosha a slabit 23 de kilograme. Afla dieta-minune
Actrita Majda Aboulumosha a slabit enorm cu ajutorul unei diete pe care a tinut-o mai multe luni. Vedeta ajunsese sa cantareasca 89 de kilograme si a decis sa ia atitudine, pentru ca kilogramele se acumulau tot mai mult. Cu multa vointa, a reusit sa ajunga la 56 de kilograme, slabind astfel 23
Dieta cu care Mara Banica a slabit 15 kilograme in doua luni Dieta cu care Mara Banica a slabit 15 kilograme in doua luni
Jurnalista Mara Banica a slabit 15 kilograme in doar doua luni. A afisat o silueta de invidiat si reuseste sa se mentina. Pentru ca toata lumea a dorit sa ii afle secretul, Mara a impartasit fanilor sai dieta care a ajutat-o sa ajunga la greutatea ideala. Mara Banica a explicat in ce consta regimul