Skip to article

Beneficiile proteinelor

Toate am auzit despre proteine in ultimul timp, multumita popularelor diete bogate in proteine si cu aport scazut de carbohidrati.

Dar ce este mit si ce este realitate?

1. Proteinele sunt responsabile pentru intretinerea, repararea si cresterea muschilor

Ai putea crede ca organismul nostru raspunde la mancare in mod egal, o ingera si apoi o imprastie. Nimic mai neadevarat. Exista o ordine foarte specifica in felul in care mancarea este folosita, iar corpul in mod natural raspunde diferit la proteine, grasimi si carbohidrati.

Prima cantitate de proteine pe care organismul o primeste este folosita la intretinerea muschilor, pentru a mentine buna functionare a muschilor si a corpului. De-a lungul zilei, corpul nostru executa actiuni de rutina care creeaza, folosesc si rup muschii. De aceea ei nostri au nevoie de intretinere, pentru a-i putea folosi din nou si in ziua urmatoare.

In al doilea rand, organismul foloseste proteine pentru reparare - corpul nostru se "sfarama" in permanenta pentru a se reconstrui la loc. Antrenorii iti spun ca atunci cand ridici greutati iti tonifiezi muschii dar ceea ce se intampla cu adevarat in acel moment este de fapt o rupere a tesutului muscular, nu o tonifiere a lui. Cu ajutorul proteinelor, corpul repara tesutul muscular distrus. De aceea culturistii iau suplimente alimentare care contin cantitati uriase de proteine.

Beneficiile proteinelor

In cele din urma, proteinele sunt folosite pentru a ne ajuta corpul sa creasca. Proteina este sursa principala din care se produce material pentru muschi, sange, piele, par, unghii si organele interne. Este necesara pentru formarea hormonilor, inclusiv a testosteronului, precum si a enzimelor si anticorpilor.

2. Proteinele ard mai multe calorii

Stiai ca proteinele iti pot accelera metabolismul? De fapt, proteinele ard cu pana la 36% mai multe calorii decat grasimile si carbohidratii.

Cu alte cuvinte, arzi de cinci ori mai multe calorii cand mananci proteine decat atunci cand consumi celelalte doua categorii de nutrienti.

3. O persoana activa are nevoie de 2g de proteine pentru fiecare kilogram de masa corporala fara grasime

Spre exemplu, daca cantaresti 80 kg si ai 30% grasime, masa ta fibroasa este de 55 kg. In acest caz ar trebui sa consumi aproximativ 110g de proteine zilnic. Este important sa consumi suficiente proteine - asta inseamna nici prea mult nici prea putin. O cantitate prea mare de proteine dintr-o data poate avea un efect advers - corpul nu o poate folosi pe toata dintr-o data, iar restul merge la rinichi pentru a fi procesata, ceea ce ramane descompunandu-se in grasimi.

Chiar si proteinele, atunci cand mananci prea multe, se pot transforma in grasime. Deci consuma-le zilnic, dar ai grija sa le consumi in proportii rezonabile.

Articole recomandate

10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism
Cum alegi un nutritionist bun? Cum alegi un nutritionist bun?
Sarbatorile au trecut, dar pentru multe persoane lupta cu kilogramele in plus abia acum incepe. Fie  ca ne dorim sa ne schimbam stilul de viata, fie ca vrem sa ne pregatim corpul pentru vara, sau sa scapam de cateva kilograme in plus, un lucru este cert, avem nevoie de sfaturile unui
Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta? Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta?
Una dintre marile greseli pe care le fac cele mai multe persoane atunci cand vor sa tina dieta este sa caute cura de slabire perfecta. Specialistii in nutritie spun insa ca organismele sunt diferite si ca cea mai buna dieta este in functie de varsta.  Potrivit acestora, in functie de varsta pe