Skip to article

Bucura-te de o masa sanatoasa servita la birou

Pentru ca timpul nostru se scurteaza simtitor , suntem nevoiti sa luam masa la birou, pe fuga, fara sa fim foarte atenti la ceea ce mancam.

Atata timp cat indepartam senzatia de foame in cel mai scurt timp cu putiinta, nu ne prea pasa de acesta rutina, care are mari semnificatii asupra intregului organism.

Poate fi greu de crezut, insa foarte multe persoane ajung in stari cronice de oboseala, au disfunctii metabolice si surplus accentuat de kilograme tocmai din aceasta cauza.

Alegerile alimentare pe care le facem, dupa cum am mai spus, ne influenteaza enorm modul in care operam. Trebuie sa invatam sa ne detasem de birou atunci cand luam masa, pentru ca de aceea se si numeste "pauza de pranz". Folosim lipsa timpului ca pe o scuza mult prea des, iar organismul nostru nu intelege acest lucru atunci cand este bombardat cu sadwichuri, shaworme sau mancaruri uscate.
Bucura-te de o masa sanatoasa servita la birou

Lasand la o parte faptul ca avem o alimentatie nesanatoasa, mancatul la birou poate crea un mediu propice dezvoltarii bacteriilor. Mai ales atunci cand in timpul pranzului mai vorbesti la telefon, mai trimiti un e-mail si iti lasi mancarea sa zaca pe birou, modificandu-si temperatura si adunand germenii existenti deja pe masa.

Stiai ca biroul de la locul de munca are de 400 de ori mai multe bacterii decat toaleta? Daca vrei sa faci un test sa vezi cat de murdar este biroul tau trebuie doar sa-ti intorci tastatura invers. Vei fi uimita sa vezi cate firimituri vor cadea din ea.

In mod clar am ajuns la limita si trebuie sa ne mutam locul in care ne luam pranzul. Insa pentru cei dintre noi care nu ne putem gasi timp sub nici o forma, iata cateva sfaturi care pot imbunatati calitatea mesei luate la birou.

Ai grija ce anume mananci. Fii atenta la mancare in timpul pranzului si indeparteaza-ti privirea de calculator. In caz contrar risti sa mananci prea mult si prea repede.

Adu-ti pranzul de acasa. Renunta la a mai comanda la birou pizza sau alte fast food. Pregateste-ti cu o seara inainte o salata cu pui si astfel vei avea la dispozitie toti nutrienti necesari organismului.

Fa-ti siesta. Dupa ce mananci rezerva-ti 5-10 minute pentru a face miscare. Plimba-te prin fata cladirii in care lucrezi sau fa-ti drum pana la o colega intr-un alt birou. Este suficient ca nu ai putut pleca de la birou pentru a manca, 5 minute de miscare nu te vor omori.

Dezinfecteaza-ti biroul! Inainte si dupa ce termini de mancat ai grija sa folosesti un dezinfectant pentru a iti curata biroul. Vei impiedica intinderea bacteriilor si in mod clar nu vei contamina mancarea. Ai grija sa folosesti servetele antiseptice umede, cele uscate doar ofera microbilor o plimbare prin birou.
Bucura-te de o masa sanatoasa servita la birou


Foloseste o mica fata de masa sau un servet pe care sa-ti servesti masa. Iti va oferi o protectie in plus impotriva microbilor si iti va crea si senzatia ca nu mai esti la birou.

Mananaca cu o colega. Invita pe cineva cu tine la masa si vei invinge tendinta de a mai scrie un mail sau a mai da un telefon. In afara de asta te vei putea detasa si vei fi mult mai productiva cand iti reiei sarcinile.

Profita atunci cand poti! Daca exista o zi mai calma si stii ca ai timp sa pleci din birou pentru a manca, nu mai sta pe ganduri si fa-o! Cel mai groaznic lucru care ti se poate intampla este ca mancatul la birou sa se transforme intr-un obicei involuntar si sa faci asta fara sa-ti dai seama.

Articole recomandate

Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient
Promovarea intensa a unor aparate de sport, suplimente de slăbit, ceaiuri și diete care te slăbesc peste noapte ca prin minune, este o iluzie desarta pentru multe persoane care vor să slăbească. Atunci când te lupți cu
10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism
Cum alegi un nutritionist bun? Cum alegi un nutritionist bun?
Sarbatorile au trecut, dar pentru multe persoane lupta cu kilogramele in plus abia acum incepe. Fie  ca ne dorim sa ne schimbam stilul de viata, fie ca vrem sa ne pregatim corpul pentru vara, sau sa scapam de cateva kilograme in plus, un lucru este cert, avem nevoie de sfaturile unui