Skip to article

Cat de echilibrat mananci?

Daca vrei sa urmezi un stil de viata sanatos atunci nu numai ce consumi este important, ci si cand si cum
le pregatesti.

De exemplu, este bine sa mancam imediat dupa gimnastica? Cat de benefica poate fi masa servita la ore tarzii?

Asadar, este foarte important sa stim sa mancam echilibrat, la ore potrivite si incluzand nutrimenti cat mai variati.

Iata o schema de baza a nutrimentilor care ne dau energia zilnica:

Carbohidratii sunt absorbiti destul de repede in organismul tau. Astfel energia se elibereaza imediat in corpul tau, iar tu te vei simti in forma.

Problema pe care o intampinam cu totii este cauzata de excesul lor si de depozitarea necorespunzatoare in organism.

Surse bogate in carbohidrati: paste, orez, biscuiti, cereale, paine alba etc.

Proteinele sunt folosite in mod special pentru sanatatea muschilor si a altor parti ale corpului.

Exemple: carne de pui, vaca, porc, legume, produse din soia, seminte, samburi si oua.

Grasimile sunt substante care asigura energie pe termen lung organismului.

Exemple: unt, margarina, maioneza, dressing-urile diferitelor salate.

In plus, mancarea pe care o consumam zi de zi mai contine minerale, vitamine si alti nutrimenti esentiali care ne tin sanatosi si plin de enegie.

Planul unei alimentatii echilibrate realizat pentru o zi

Mic dejun: Pentru un start reusit consuma carbohidrati si proteine. Iata cateva exemple:

Cereale integrale, lapte si fructe proaspete.

Un sandwich, fructe si un pahar cu lapte.

Pentru viteza consuma un shake facut din iaurt cremos si fructe parfumate.

Doua felii de paine prajita cu unt de arahide, un bol cu lapte si cerele cu fructe uscate.

Pranzul: Acesta trebuie sa includa proteine. Ele te vor ajuta sa-ti mentii corpul sanatos si puternic. Incearca sa nu faci exces de grasime deoarece toata ziua te vei simti obosita si fara chef de viata.

Cateva alegeri corecte sunt:

Salata de cruditati cu ficat si fasole boabe fiarta si o felie de paine din cereale integrale.

Un sandwich mare cu piept de pui si legume calite in foarte putin ulei.

Supa de legume cu pui.

Salata cu paste si legume si o salata de fructe.

Masa de seara: Aceasta trebuie sa fie cea mai mica masa comparativ cu micul dejun si pranz.

Alege sa consumi portii mici si gustoase de:

Fructe proaspete si iaurt.

Un sandwich mic preparat din piept de curcan si salata verde.
Cat de echilibrat mananci?



Incercati sa mancati maioneza cu moderatie.

Strings-uri de branza dietetica cu o felie potrivita de paine neagra si un pahar de suc natural de fructe.

Ultima gustare de seara: Aceasta poate fi servita in portii mici inainte sa te culci.

Un pahar caldut de lapte degresat cu doi, trei biscuiti.

Un iaurt dietetic.

Salata de fructe.

Articole recomandate

Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient
Promovarea intensa a unor aparate de sport, suplimente de slăbit, ceaiuri și diete care te slăbesc peste noapte ca prin minune, este o iluzie desarta pentru multe persoane care vor să slăbească. Atunci când te lupți cu
10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism
Cum alegi un nutritionist bun? Cum alegi un nutritionist bun?
Sarbatorile au trecut, dar pentru multe persoane lupta cu kilogramele in plus abia acum incepe. Fie  ca ne dorim sa ne schimbam stilul de viata, fie ca vrem sa ne pregatim corpul pentru vara, sau sa scapam de cateva kilograme in plus, un lucru este cert, avem nevoie de sfaturile unui