Skip to article

Cata apa trebuie sa bei? Iata 5 mituri despre hidratare!

Cata apa trebuie sa bem zilnic? Consumul de cafea afecteaza hidratarea organismului?

Acestea sunt doar doua dintre intrebarile pe care ni le punem atunci cand vine vorba despre consumul de apa zilnic si hidratare.

Iata mai jos cateva mituri si adevaruri despre apa.

Mit sau adevar: Ai nevoie de 8 pahare de apa pe zi

Mit. Barbatii au nevoie de 3 litri de apa zilnic pentru a fi bine hidratati. Femeile au nevoie de 2,2 litri de apa. Aceasta regula nu este insa pentru toata lumea. Consumul de apa difera si in functie de tipul de activitate efectuat zilnic, de greutate si de necesitatile organismului. Astfel, cu cat ai o activitate mai intensa, cu atat este mai mare necesarul de apa.

Pentru a sti cu siguranta daca consumi cantitatea necesara de apa este sa analizezi culoarea urinei. O urina de culoare deschisa, precum limonada, arata ca esti bine hidratata si consumi cantitatea de apa corespunzatoare activitatii tale. In schimb, o urina de culoare inchisa, precum sucul de mere, indica ca esti deshidratata.

Femeile insarcinate sau care alapteaza au nevoie de mai multe lichide. De asemenea, si tratamentul cu anumite medicamente, precum antihistaminicele, poate provoca o nevoie mai mare de apa.

Mit sau adevar: Cafea si ceaiul deshidrateaza organismul

Mit. Chiar daca cofeina este un diuretic, organismul uman retine cea mai mare cantitate de lichide din bauturile cofeinizate, precum cafeaua, ceaiurile sau bauturile acidulate. Alcoolul, consumat in exces, duce la deshidratarea rapida a organismului. Tariile sunt cel mai greu de metabolizat de organism, din cauza continutului ridicat de alcool.

Mit sau adevar: Cu cat mai multa apa cu atat mai bine

Mit. Este posibil sa exagerezi. Intoxicatia cu apa este o afectiune grava in care nivelul de sodiu din sange scade drastic. Aceasta afectiune poate fi cauzata de transpiratia excesiva in urma consumului exagerat de apa, fara a manca nimic. Acest fenomen se poate intampla in special sportivilor. Printre simptome se numara si confuzia, dezorientarea, slabiciune si greata. Intoxicatia cu apa poate duce la atacuri de cord, coma si chiar deces.

Mit sau adevar: Consumul de apa ajuta la eliminarea kilogramelor

Adevar. Daca alegi sa bei un pahar cu apa in locul unei bauturi acidulate, aportul de calorii va fi mult mai mic si vei putea slabi mai usor. Persoanele care beau un pahar de apa inainte de masa mananca mai putin si pierd in greutate mult mai repede.

Mit sau adevar: Consumul de apa previne aparitia ridurilor

Mit. Atunci cand esti deshidratata, tenul este mai putin elastic. Acest fenomen este diferit de tenul uscat, care este cauzat de obicei de folosirea excesiva a sapunurilor, apei fierbinti sau expunerea la soare. Din pacate, consumul de apa nu previne aparitia ridurilor.

Autor: Mihaela Rotaru

Articole recomandate

Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient
Promovarea intensa a unor aparate de sport, suplimente de slăbit, ceaiuri și diete care te slăbesc peste noapte ca prin minune, este o iluzie desarta pentru multe persoane care vor să slăbească. Atunci când te lupți cu
10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism
Cum alegi un nutritionist bun? Cum alegi un nutritionist bun?
Sarbatorile au trecut, dar pentru multe persoane lupta cu kilogramele in plus abia acum incepe. Fie  ca ne dorim sa ne schimbam stilul de viata, fie ca vrem sa ne pregatim corpul pentru vara, sau sa scapam de cateva kilograme in plus, un lucru este cert, avem nevoie de sfaturile unui