Skip to article

Ce mananci inainte si dupa o sesiune istovitoare la sala

Mersul la sala este foarte benefic pentru silueta si pentru starea ta de sanatate in general, insa uneori exercitiile fizice nu par a avea vreun efect. Una dintre cauze poate fi alimentatia necorespunzatoare. Te-ai intrebat vreodata de ce dupa sala esti complet epuizata? Ei bine, poate ca nu iti alegi corect alimentele, nici inainte de sala, nici dupa.

Ce ar trebui sa mananci inaintea sedintei de fitness

Specialistii spun ca multe femei nu inteleg importanta unei alimentatii sanatoase si echilibrate atunci cand fac sport. Ei spun ca multe reprezentante ale sexului frumos ciugulesc cate ceva inainte de a merge la sala, iar apoi, de foame, mananca ce apuca.

Daca vrei sa slabesti cu adevarat si sa fii sanatoasa, trebuie sa renunti la acest obicei pacatos. In schimb, poti face cateva schimbari benefice in planul tau de actiune.

Cu o ora-doua inainte de sedinta de la sala, hidrateaza-ti si energizeaza-ti organismul, astfel incat sa faca fata oboselii din timpul exercitiilor. Consuma alimente bogate in carbohidrati complecsi si proteine, esentiale pentru mentinerea si producerea energiei. Spre exemplu, poti conuma o felie de paine din faina integrala cu putin unt de arahide si un fruct, preferabil mar.

De asemenea, vei avea energie si putere pentru a-ti duce la bun sfarsit exercitiile daca mananci carne de curcan, legume verzi, ton sau paste din faina integrala.

Inainte de sesiunea de exercitii, bea jumatate de litru de apa, apoi rehidrateaza-te la fiecare 10-15 minute. Este important sa bei suficienta apa, intrucat deshidratarea accelereaza procesul de ardere a carbohidratilor si devii extenuata la jumatatea sedintei de exercitii.

Este de la sine inteles ca grasimile nesanatoase sau dulciurile procesate nu au ce cauta in meniul de dinaintea sedintei la sala.

Ce ar trebui sa mananci dupa sedinta de fitness

Dupa o sedinta istovitoare de exercitii fizice, este recomandat sa-ti reglezi nivelul de glicogen prin consumul unui aliment cu index glicemic ridicat, cum ar fi o banana.

Nu uita de apa! Continua sa te hidratezi dupa sala, pentru a-ti reface nivelul optim de apa din organism, mai ales ca in timpul exercitiilor transpiri si pierzi foarta multa apa.

In drum spre casa, poti consuma o mana de migdale, intrucat proteinele te ajuta sa-ti refaci muschii dupa efortul depus. Curmalele te ajuta si ele sa ai energie dupa sala. Pline de calciu, potasiu si cupru, curmalele sunt foarte indicate in cazul extenuarii fizice, asa ca nu ezita sa le consumi dupa sala.

Si pentru ca dupa efortul considerabil de la sala nu te poti satura doar cu o gustare, este indicat sa consumi si o masa principala, formata in principiu din legume. Iti recomandam o portie de cartofi dulci la cuptor, alaturi de o bucata de piept de pui la gratar sau peste la gratar. Salata verde, cu dressing de ulei de masline si otet, completeaza perfect o masa sanatoasa. Cartofii dulci contin vitaminele B6, C, D si minerale precum fier, magneziu si potasiu. Toti acesti nutrienti te vor ajuta sa fii in forma maxima!

Autor: Laura Galan

Articole recomandate

10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism
Cum alegi un nutritionist bun? Cum alegi un nutritionist bun?
Sarbatorile au trecut, dar pentru multe persoane lupta cu kilogramele in plus abia acum incepe. Fie  ca ne dorim sa ne schimbam stilul de viata, fie ca vrem sa ne pregatim corpul pentru vara, sau sa scapam de cateva kilograme in plus, un lucru este cert, avem nevoie de sfaturile unui
Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta? Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta?
Una dintre marile greseli pe care le fac cele mai multe persoane atunci cand vor sa tina dieta este sa caute cura de slabire perfecta. Specialistii in nutritie spun insa ca organismele sunt diferite si ca cea mai buna dieta este in functie de varsta.  Potrivit acestora, in functie de varsta pe