Skip to article

Ce mananci inainte si dupa o sesiune istovitoare la sala

Mersul la sala este foarte benefic pentru silueta si pentru starea ta de sanatate in general, insa uneori exercitiile fizice nu par a avea vreun efect. Una dintre cauze poate fi alimentatia necorespunzatoare. Te-ai intrebat vreodata de ce dupa sala esti complet epuizata? Ei bine, poate ca nu iti alegi corect alimentele, nici inainte de sala, nici dupa.

Ce ar trebui sa mananci inaintea sedintei de fitness

Specialistii spun ca multe femei nu inteleg importanta unei alimentatii sanatoase si echilibrate atunci cand fac sport. Ei spun ca multe reprezentante ale sexului frumos ciugulesc cate ceva inainte de a merge la sala, iar apoi, de foame, mananca ce apuca.

Daca vrei sa slabesti cu adevarat si sa fii sanatoasa, trebuie sa renunti la acest obicei pacatos. In schimb, poti face cateva schimbari benefice in planul tau de actiune.

Cu o ora-doua inainte de sedinta de la sala, hidrateaza-ti si energizeaza-ti organismul, astfel incat sa faca fata oboselii din timpul exercitiilor. Consuma alimente bogate in carbohidrati complecsi si proteine, esentiale pentru mentinerea si producerea energiei. Spre exemplu, poti conuma o felie de paine din faina integrala cu putin unt de arahide si un fruct, preferabil mar.

De asemenea, vei avea energie si putere pentru a-ti duce la bun sfarsit exercitiile daca mananci carne de curcan, legume verzi, ton sau paste din faina integrala.

Inainte de sesiunea de exercitii, bea jumatate de litru de apa, apoi rehidrateaza-te la fiecare 10-15 minute. Este important sa bei suficienta apa, intrucat deshidratarea accelereaza procesul de ardere a carbohidratilor si devii extenuata la jumatatea sedintei de exercitii.

Este de la sine inteles ca grasimile nesanatoase sau dulciurile procesate nu au ce cauta in meniul de dinaintea sedintei la sala.

Ce ar trebui sa mananci dupa sedinta de fitness

Dupa o sedinta istovitoare de exercitii fizice, este recomandat sa-ti reglezi nivelul de glicogen prin consumul unui aliment cu index glicemic ridicat, cum ar fi o banana.

Nu uita de apa! Continua sa te hidratezi dupa sala, pentru a-ti reface nivelul optim de apa din organism, mai ales ca in timpul exercitiilor transpiri si pierzi foarta multa apa.

In drum spre casa, poti consuma o mana de migdale, intrucat proteinele te ajuta sa-ti refaci muschii dupa efortul depus. Curmalele te ajuta si ele sa ai energie dupa sala. Pline de calciu, potasiu si cupru, curmalele sunt foarte indicate in cazul extenuarii fizice, asa ca nu ezita sa le consumi dupa sala.

Si pentru ca dupa efortul considerabil de la sala nu te poti satura doar cu o gustare, este indicat sa consumi si o masa principala, formata in principiu din legume. Iti recomandam o portie de cartofi dulci la cuptor, alaturi de o bucata de piept de pui la gratar sau peste la gratar. Salata verde, cu dressing de ulei de masline si otet, completeaza perfect o masa sanatoasa. Cartofii dulci contin vitaminele B6, C, D si minerale precum fier, magneziu si potasiu. Toti acesti nutrienti te vor ajuta sa fii in forma maxima!

Autor: Laura Galan

Articole recomandate

Ce presupune tratamentul de slabire cu Accent Prime? Ce presupune tratamentul de slabire cu Accent Prime?
De cele mai multe ori pentru a ne bucura de o silueta de invidiat, nu este suficient sa avem o dieta echilibrata si un program regulat pentru activitatea fizica, ci si de tratamente corporale. Odata cu trecerea anilor ne confruntam cu 2 probleme: depunerile localizate de grasime in anumite zone ale
Diete sanatoase: Dieta alcalina - calea catre longevitate, vitalitate, sanatate Diete sanatoase: Dieta alcalina - calea catre longevitate, vitalitate, sanatate
Dieta alcalina este o notiune relativ recenta, desi la baza ei stau lucruri stiute de mii de ani care au capatat o forma concreta in anii ’20. Este vital sa cunoastem aceste informatii despre alimentatia alcalina si opusul ei, alimentatia acida pentru ca, in general, starea de boala este
Dieta cardiologilor: slabesti 2 kilograme pe zi Dieta cardiologilor: slabesti 2 kilograme pe zi
Dieta cardiologilor este un regim de slabire adresat persoanele care au mari probleme cu greutatea. Daca este urmata cu strictete, aceasta dieta te poate ajuta sa slabesti pana la 2 kilograme pe zi.  La micul dejun se servesc fructe in fiecare zi, precum piersici, portocale, pepeni, pere
Dieta naturista - inamicul kilogramelor in plus Dieta naturista - inamicul kilogramelor in plus
Inca de la inceputul acestui secol, ne confruntam treptat cu o mediatizare a siluetelor perfecte de fotomodel. Prin evolutia tehnologiei acest lucru a prins si mai repede avant, fiind tot mai des in legatura cu aspectul ideal si kilogramele ideale. Apropierea cat mai mult de greutatea ideala
Dieta dupa Paste: Slabeste 8 kilograme in 7 zile. Meniul complet Dieta dupa Paste: Slabeste 8 kilograme in 7 zile. Meniul complet
Ai acumulat cateva kilograme cu ocazia sarbatorilor pascale si vrei sa scapi cat mai repede de ele? Iata o dieta rapida, care te poate ajuta sa slabesti pana la 8 kilograme in doar 7 zile.  Dieta este una simpla, usor de tinut, si are la baza o supa: Cum se prepara supa: 1 cub concentrat
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda