Skip to article

Ce mancam pe timp de ger?

Cori Gramescu, cel mai renumit instructor de fitness din Romania, expert in dieta si stil de viata sanatos, ne sfatuieste ce alimente sa alegem in aceasta perioada de iarna.

Pentru ca se anunta zile de ger cumplit, Cori spune ca de aceasta data este bine sa mancam mai multi carbohidrati cu absorbtie lenta.

"Este bine sa mancam la fiecare masa radacinoase, ardei, quinoa, linte, naut, orez integral, ammaranth si putem consuma cantitati mai mari de salate, rosii si varza.


Putem consuma fara probleme carne mai grasa, dar de buna calitate: somon, macrou, rata, gasca, miel, iepure. Trebuie sa ne ferim de carnea grasa de porc si de prajeli.

Pentru intretinerea sistemului imunitar e indicat sa consumam citrice, iar suplimentele cu vitamina D, echinaceea si zinc se vor dovedi un aliat de incredere", declara Cori.
Antrenoarea de fitness de la Lady Fit ne sfatuieste sa bem lichide, chiar daca in aceasta perioada nu simtim nevoia de sete.

"Este extrem de important sa ne hidratam, desi odata cu scaderea temperaturii scade si nevoia de a consuma lichide. Chiar daca nu ne este sete, e important sa consumam ceaiuri calde, supe, sa bem apa si limonada pentru mentinerea unui nivel optim de hidratare", sustine Cori.
Daca in perioada de iarna grea obisnuiti sa mergeti la sala de sport, este bine sa alegeti haine dupa urmatoarele criterii.

"La sport e important sa ne imbracam bine, in straturi, ca sa putem mentine constanta temperatura corpului. In sezonul rece trebuie sa ne ferim de sosetele de bumbac si tricourile de bumbac purtate direct pe piele, pentru ca daca transpiram, ele raman ude si ne scade temperatura corpului.
E mai indicat sa purtam stratul de baza al hainelor format din articole special concepute pentru sezonul rece: sosete de lana, colant sau maleta de lana sau din material sintetic ce mentine temperatura corpului.
Exercitiile trebuie sa fie o combinatie de exercitii pentru dezvoltarea masei musculare - BodyWorship, Kettlebelle, Fitness evolution - cu exercitii cardiovasculare intense - TaeBo, Capoeira, StepAerobic.
Dupa sala trebuie sa facem o pauza de 15-20 de minute inainte de a iesi in frig, pentru a permite corpului sa revina la o stare normala dupa efortul fizic"
, ne sfatuieste Cori.
in aceasta perioada este indicat sa ne odihnim mai mult, pentru ca sistemul nervos sa nu aiba de suferit.

"In perioadele reci e important sa ne odihnim din plin, mai ales ca din pricina scaderii duratei zilei si a intensitatii soarelui, sistemul nervos are de suferit. Asa ca trebuie sa dormim mai mult si sa facem exercitii de relaxare si de respiratie pentru a linisti sistemul nervos", declara Cori Gramescu.

Articole recomandate

Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient
Promovarea intensa a unor aparate de sport, suplimente de slăbit, ceaiuri și diete care te slăbesc peste noapte ca prin minune, este o iluzie desarta pentru multe persoane care vor să slăbească. Atunci când te lupți cu
10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism
Cum alegi un nutritionist bun? Cum alegi un nutritionist bun?
Sarbatorile au trecut, dar pentru multe persoane lupta cu kilogramele in plus abia acum incepe. Fie  ca ne dorim sa ne schimbam stilul de viata, fie ca vrem sa ne pregatim corpul pentru vara, sau sa scapam de cateva kilograme in plus, un lucru este cert, avem nevoie de sfaturile unui