Skip to article

Ce reducem: sarea sau zaharul?

Ce reducem: sarea sau zaharul?
Sarea
Am putea spune ca este un aliment banal, dar el are numeroase si importante influente asupra organismului nostru. O alimentatie obisnuita la care nu se mai adauga sare, aduce aprox. 2-4 g de sare/ zi din alimentele care o contin. Atentie insa! 9 g de sare fixeaza in organism 1 litru de apa, care circula prin artere crescand tensiunea arteriala, sau trec prin peretii capilarelor sub piele, formand endemele atunci cand nu poate fi eliminata pe cale normala prin rinichi.

In timpul curei de slabire se impune o restrictie severa a sarii, care favorinzand retentia apei in organism, contribuie la cresterea greutatii, la umflarea picioarelor si la aparitia celulitei, deoarece daca apa din organism nu se elimina, nu se elimina nici toxinele!

In conluzie, sarea este necesara in organism, dar trebuie sa fim atenti si la cantitatea pe care o mancam, deoarece ea poate dauna corpului nostru atat interior cat si aspectului exterior!

Zaharul
Zaharul contine substante nutritive, are valoare energetica mare, adica 100 g de zahar inseamna 400 kcal, in schimb, are valoare nutritiva redusa, deoarece nu aduce decat glucide. Se absoarbe cu usurinta iar oamenii au tendinta de a-l consuma in cantitati mari! Sedentarismul, consumul zilnic de produse zaharoase (bombonele, gem, rahat, prajituri, sucuri etc.), obiceiul de a bea zilnic cafea care sa contina cateva lingurite de zahar duc la luarea in greutate a catorva kg care cu greu mai pot fi date jos. In timpul zilelor calduroase consumam fara sa ne dam seama in jur de 100 g de zahar. In cazul abuzului alimentar zaharul ocupa un loc fruntas. Atat excesul, cat si carenta in consumul de zahar pot fi daunatoare sanatatii. Astfel, se recomanda folosirea zaharului din alimente naturale cum ar fi: fructe - care contin zaharoze; seminte incoltite - care contin maltoza sau lapte - care contine lactoza.

In concluzie, prin consumarea fructelor si legumelor, organismul utilizeaza un zahar natural, care este acceptat si prelucrat cu mai multa usurinta de catre organism.

Citeste despre

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!