Skip to article

Ce spun rotunjimile corpului despre tine si cum sa scapi de ele

Rotunjimile corpului tau pot dezvalui o multime de lucruri despre sanatatea ta. Pana nu demult, se credea ca forma corpului nostru si depozitele de grasime sunt in stransa legatura cu mostenirea genetica, insa acest lucru este doar partial adevarat.

Un studiu recent arata ca felul in care grasimea se acumuleaza in organismul nostru dezvaluie anumite afectiuni de care suferim.



Daca stii ce duce la formarea rotunjimilor in anumite zone ale corpului, vei sti si cum sa le vii de hac (asta daca nu cumva iti plac).

1. Gambele groase

Gambele groase iti strica reputatia si iti stirbesc din feminitate. Expertii spun ca aceste rotunjimi inestetice sunt cauzate de lipsa somnului sau de somnul neodihnitor.

Evident ca pentru tratarea acestei probleme este nevoie sa acorzi mai multa atentie odihnei din timpul noptii. Incearca sa dormi 7-8 ore pe noapte, iar daca obisnuiesti sa te trezesti frecvent sau iti sare somnul la un moment dat, bea un pahar cu lapte caldut. Aceasta bautura te ajuta sa te odihnesti mai bine.

Un alt obicei pe care este indicat sa il pui in practica daca ai glezne groase este evitarea consumului de carbohidrati la cina.

2. Sunculitele

Sunculitele pot aparea chiar daca nu esti plinuta. Dupa ce inchei ultimul nasture la pantaloni observi cumva ca pielea se revarsa peste ei? Inseamna ca ai sunculite. Aceasta rotunjime este cauzata in general de consumul prea mare de zahar si dovedeste faptul ca insulina nu face fata acestei provocari. Astfel, zaharul se transforma in depozite de grasime in loc sa se transforme in energie.

Specialistii te sfatuiesc sa tai ratia zilnica de dulciuri si sa reduci cantitatea de zahar pe care o consumi. Alternative excelente la zaharul rafinat si plin de calorii sunt indulcitorii naturali.

3. Obrajii bucalati

Ai obraji pufosi care te fac sa arati ca si cum tocmai te-ai trezit din somn? Inseamna ca ai probleme cu retentia apei in organism sau, in cazuri mai speciale, faci exces de bauturi alcoolice.

Masajul facial te poate ajuta sa scapi de obrajii bucalati, dar cel mai bine ar fi sa tai raul de la radacina, adica sa renunti la alcool si sa tratezi retentia apei.

Consuma alimente sanatoase, fa miscare, redu cantitatea de sare pe care o folosesti in mancare si bea multa apa pentru a nu mai retine apa in organism.

4. Abdomenul pufos

Abdomenul tau este umflat, ca si cum ai suferi de balonare? Oricat de sanatos ai manca observi ca stomacul tau ramane acoperit de un strat generos de colacei? Inseamna ca esti stresata. Expertii spun ca grasimea care se depune pe abdomen este cauzata de cele mai multe ori de stres. Daca lucrezi multe ore pe zi stand pe scaun, stratul de grasime poate fi chiar mai gros.

Exercitiile tip Pilates te pot ajuta sa reduci aspectul de abdomen pufos. In ceea ce priveste alimentatia, este bine sa consumi mai des produse bogate in acizi grasi esentiali omega 3 si omega 6, precum si alimente care scad productia de cortizol (hormon al stresului). In categoria din urma se incadreaza proteinele pure, carnea de pui, legumele verzi, cartofii dulci, sfecla, maslinele si avocado.

Stiai ca rotunjimile corpului dezvaluie atat de multe lucruri despre sanatatea ta?

Autor: Laura Galan

Articole recomandate

10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism
Cum alegi un nutritionist bun? Cum alegi un nutritionist bun?
Sarbatorile au trecut, dar pentru multe persoane lupta cu kilogramele in plus abia acum incepe. Fie  ca ne dorim sa ne schimbam stilul de viata, fie ca vrem sa ne pregatim corpul pentru vara, sau sa scapam de cateva kilograme in plus, un lucru este cert, avem nevoie de sfaturile unui
Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta? Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta?
Una dintre marile greseli pe care le fac cele mai multe persoane atunci cand vor sa tina dieta este sa caute cura de slabire perfecta. Specialistii in nutritie spun insa ca organismele sunt diferite si ca cea mai buna dieta este in functie de varsta.  Potrivit acestora, in functie de varsta pe