Skip to article

Ce trebuie sa manaci in functie de programul tau zilnic

Mancarea este cheia catre un organism sanatos, o silueta zvelta si o frumusete rapitoare, dar programul zilnic te poate impiedica sa respecti cele mai elementare reguli ce tin de alimentatie.

Nu doar ceea ce mananci conteaza, ci si cand mananci.


In functie de perioada zilei si de activitatea in care esti implicata, organismul tau are nevoie de anumiti nutrienti, pentru a functiona optim.

Nutritionistii considera ca ideal ar fi sa ai 5-6 mese mici pe tot parcursul zilei, incepand cu micul dejun si terminand cu cina. Dar pentru ca unele activitati nu iti permit sa mananci atat de des, este indicat sa gasesti anumite momente-cheie in care sa te poti hrani.

1. Ce mananci dupa o sedinta lunga la serviciu

Unele sedinte de la serviciu pot dura chiar mai bine de 2 ore. In tot acest timp, stomacul tau digera alimentele ingerate anterior. Daca nu ai mancat nimic, stomacul va functiona "in gol" si vei avea o continua stare de foame. Este esential sa-ti refaci doza de proteine dupa o astfel de sedinta istovitoare. Consuma peste, iaurt degresat, oua sau leguminoase, pentru a te asigura ca mai ai putere de concentrare si pentru restul zilei.

2. Ce mananci dupa o sesiune de exercitii fizice

In timpul exercitiilor fizice, corpul tau depune un efort considerabil si consuma o cantitate mare de energie. De aceea, dupa ora de sport te poti simti vlaguita si obosita. Pentru a profita la maximum de beneficiile exercitiilor fizice, este indicat sa-ti hranesti corespunzator organismul. Instructorii de fitness te sfatuiesc sa consumi carbohidrati si proteine la 30 de minute de la incheierea antrenamentului.

Consuma o banana, deoarece are un index glicemic ridicat si va regla nivelul de glicogen, sau mananca o mana de migdale. Curmalele sunt si ele foarte indicate pentru a avea o stare fizica buna dupa antrenamentul de la sala.

3. Ce mananci dupa o noapte agitata

Ai avut de lucrat la proiect pana noaptea tarziu, apoi ai avut parte de un somn agitat? Trebuie sa fii atenta in acest caz, deoarece te vei trezi flamanda. Nivelul grelinei creste in timpul unui somn agitat. O portie de proteine la micul dejun va regla nivelul hormonilor si va preveni ingrasarea. Consuma oua fierte, humus, iaurt grecesc, nuci sau un sandvis din paine integrala cu pui la gratar, pentru a-ti asigura energia necesara desfasurarii activitatilor de peste zi.

4. Ce mananci la pranz

Fie ca obisnuiesti sa iti petreci o buna parte din zi la birou, fie ca ai treaba prin oras, este important sa nu sari peste masa de la pranz. O salata cu ton, o salata de paste cu mult busuioc sau o portie de pui la gratar poate constitui un pranz pe cinste, mai ales daca tii la silueta ta.

5. Ce mananci la cina

Cina ar trebui sa fie cea mai lejera masa. Cum metabolismul este mai lent seara, nu este indicat sa consumi alimente greu digerabile. Incearca sa mananci legume gatite in putin ulei de masline, carne slaba de pui sau de curcan, iar daca iti este pofta de ceva dulce consuma o banana sau o mana de afine proaspete. Ultima masa din zi ar trebui consumata cu 2 ore inainte de somn, pentru a permite stomacului sa inceapa procesul de digestie.

Autor: Laura Galan

Articole recomandate

Ce sa mancam in timpul postului si sa fie satios Ce sa mancam in timpul postului si sa fie satios
Postul este o perioadă destul de grea din punct de vedere alimentar pentru cei care vor să-l țină. Postul necesită tărie de caracter, dar și voință. Așadar, vă vom prezenta câteva rețete de post foarte sățioase, gustoase
Sucul de mere si lamaie care arde grasimea Sucul de mere si lamaie care arde grasimea
Pierderea in greutate nu ar trebui sa se transforme intr-un cosmar pentru nimeni. O dieta sanatoasa combinata cu activitatea fizica te pot ajuta sa scapi usor de kilogramele in plus. Pentru a accelera procesul de slabire, poti apela si la remedii naturale precum otetul de mere si lamaie. 
Un nou tip de ciocolata, Ruby, inventat dupa 80 de ani, devine desertul preferat al Milenialilor Un nou tip de ciocolata, Ruby, inventat dupa 80 de ani, devine desertul preferat al Milenialilor
Dupa ciocolata neagra, cea alba si cea cu lapte, unul dintre cei mai vechi producatori de ciocolata din lume a gasit o reteta noua: Ruby, ciocolata roz, a devenit astfel oficial cel de-al patrulea fel de ciocolata din lume in 2018, cand a ajuns pe rafturile primelor magazine. Nu din Europa, ci din
Slabeste Sanatos cu Produse 100% Naturale Slabeste Sanatos cu Produse 100% Naturale
Un stil de viață sănătos, bogat în vitamine și o gândire pozitivă sunt factorii principali în atingerea obiectivelor dorite și a rezultatelor maxime. Lanțul de magazine naturiste Vitamix, prezent în 18 județe are în total 34 de
Oana Cuzino recomanda dieta care te ajuta sa slabesti 3 kilograme intr-o saptamana Oana Cuzino recomanda dieta care te ajuta sa slabesti 3 kilograme intr-o saptamana
Oana Cuzino se poate lauda cu silueta de invidiat la varsta de 47 de ani. A tinut de-a lungul timpului numeroase diete, ca sa se mentina in forma. Pentru ca se apropie vara, Oana Cuzino recomanda o dieta sanatoasa, usor de tinut, care te ajuta sa slabesti 3 kilograme intr-o saptamana.  Oana
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda