Skip to article

Cele mai bune mancaruri pentru orice situatie

Cele mai bune mancaruri pentru orice situatie
O alimentatie echilibrata este cheia unei sanatati de fier si a unui tonus de invidiat. Exista insa perioade mai dificile in care programul zilnic este extrem de incarcat, cu sedinte prelungite la serviciu, programe intense de aerobic sau petreceri pana in zori. In aceste situatii pare foarte greu sa ne mentinem stilul de viata sanatos.

Iata mai jos cateva situatii din viata de zi cu zi si ce poti manca pentru a ramane in forma:

Inainte de gimnastica

Fie ca mergi la gimnastica la primele ore ale zilei, fie dupa programul de la serviciu, este indicat sa mananci. Inainte de gimnastica ai nevoie de carbohidrati care sa iti ofere energie si sa iti intareasca musculatura. Evita preparatele grase, cate te vor obosi. Incearca un bol de cereale integrale cu fructe de padure sau fructe tari, merele sau perele.

Dupa gimnastica

Dupa exercitiile fizice, organismul are alte nevoi. Inlocuieste carbohidratii cu proteine, pentru a ajuta refacerea muschilor. Laptele este cel mai potrivit aliment pe care il poti consuma dupa ce pleci de la sala de sport. Poti incerca si o cana de ciocolata calda. De asemenea, dupa exercitiile fizice mai poti consuma si biscuiti digestivi sau legume proaspete cu putin hummus.

Pranz pe fuga

Atunci cand ai un program incarcat, cu multe sedinte sau treburi prin oras, pare imposibil sa iti faci timp pentru un pranz bun. Chiar daca nu ai foarte mult timp la dispozitie, incearca sa consumi alimente sanatoase , care sa iti ofere nutrientii de care ai nevoie pentru intreaga zi. Poti incerca fasolea batuta cu o felie de paine integrala, hummus cu legume proaspete, o salata cu oua fierte sau cu ton.

Poftele de dupa-amiaza

Se intampla uneori, ca dupa-amiaza, sa ai nevoie de o gustare care sa te energizeze. O ceasca de cafea este tentanta, insa gandeste ca iti va afecta somnul de peste noapte. Mananca in schimb ceva care miroase delicios, precum o portocala de exemplu. Portocalele au un miros care te va binedispune, sunt hidratante si revigorante, usor de digerat si iti ofera cantitatea de vitamina C necesara unei zile. Mai poti incerca si un iaurt, un baton de cereale integrale sau un mix de alune cu putina miere.

Inainte de cina

Cand ajungi acasa, esti atat de infometata incat nu mai poti astepta pana la ora cinei, alaturi de restul familiei. Pentru a-ti linisti poftele, fara a distruge placerea unei mese linistite luate in familie, consuma o felie de pepene galben. Este usor de digerat, ar putine calorii, o cantitate mare de apa si iti va potoli foamea.

Gustare tarziu in noapte

Inainte de merge la culcare nu este indicat sa mai mananci. Dca totusi nu te poti abtine, incearca sa nu exagerezi, astfel nu vei mai putea adormi. Evita alimentele consistente, pline de grasimi si saruri. Incearca un bol de cereale sau un pahar cu lapte caldut. Mai poti incerca si branza, iaurt cu fructe sau un cartof copt cu putin unt.

Dupa petreceri

Dezavantajul petrecerilor este ca te infometeaza si aduce la suprafata pofte nebanuite. dupa o petrecere pana in zori, evita sa consumi paste sau pizza. De asemenea, in timpul petrecerii limiteaza-te la consumului unui singur tip de bautura alcoolica. Incearca sa te hidratezi cu un pahar de apa, dupa fiecare bautura alcoolica. Dupa o petrecere consuma fructe proaspete, care te vor hidrata si vor restabili nivelul de zahar din organism.

Dimineata de dupa

Dupa o noapte de distractie, dimineata de a doua zi este un moment extrem de dificil. Pentru a te reface, consuma afine. Aceste fructe sunt ideale pentru refacerea stomacului. Amesteca-le cu iaurt sau cu batoane de cereale integrale. Afinele sunt gustoase, bogate in antioxidanti si au un continut caloric scazut. De asemenea, mai poti incerca si ceaiul verde, de menta sau de musetel. Sunt hidratante si au proprietati antiinflamatorii.

Autor: Mihaela Rotaru

Articole recomandate

Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci
Nutritionistul Mihaela Bilic atrage atentia asupra unor anumite alimente de post. Unele pot fi foarte periculoase pentru sanatate, asadar este important sa fim foarte atenti atunci cand incepem sa tinem post.  ”A început Postul Crăciunului, haideți să vedem care sunt
Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate
Foarte multi romani fac o greseala majora, fara sa isi dea seama. Reincalzesc diverse mancaruri fara sa stie ca multe dintre alimente pot deveni toxice in timpul acestui proces.  Astfel, de acum inainte ar trebui sa te gandesti de doua ori inainte de a reincalzi anumite preparate la cuptorul
Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic
Foarte multe persoane nu pot renunta la paine si de multe ori consuma acest aliment in exces. Cum pe piata exista numeroase produse de panificatie, multi se intreaba care paine este mai sanatoasa sau care ingrasa mai putin.  Nutritionistul Mihaela Bilic a explicat recent, intr-o postare pe
Ohvaz: 98% din comenzi livrate in sub 24 de ore Ohvaz: 98% din comenzi livrate in sub 24 de ore
Ohvaz este un producator local de ovaz cu lapte de migdale, budinca de chia, limonada artizanala si alte cateva bunatati. Totul fara zahar, fara conservanti, fara chimicale de nici un fel. Toate produsele Ohvaz pot fi comandate online prin site-ul lor, iar cea mai recenta statistica arata un
Nutritionistul Mihaela Bilic: "Produsele expirate nu sunt obligatoriu si stricate". Ce alimente se mai pot consuma Nutritionistul Mihaela Bilic: "Produsele expirate nu sunt obligatoriu si stricate". Ce alimente se mai pot consuma
Nutritionistul Mihaela Bilic a oferit cateva lamuriri asupra produselor expirate si a explicat ca unele alimente pot fi consumate totusi chiar daca a trecut termenul lor de valabilitate. Intr-o postare pe pagina sa de Facebook, specialistul in nutritie a exemplificat si a aratat ca putem avea