Skip to article

Cele mai comune ingrediente la fast food

Crezi ca cele mai comune ingrediente la fast food sunt cartofii, carnea de vita (sau de pui), salata, branza si ketchup-ul? Gresit! Mancarea fast-food contine sute de ingrediente ascunse, care de multe ori sunt daunatoare sanatatii.

1. Acidul citric: cel mai comun conservant

Acidul citric, un acid organic care se gaseste in multe fructe, are rolul de a mari aciditatea produsului astfel incat microbii nu mai gasesc mediul propice de a se reproduce. Acidul citric face posibil acest miracol fara sa dauneze organismului ce ingera mancarea respectiva. De altfel, acest acid este o foarte important pentru organismul uman, fiind crucial in ciclul Krebs.

2. Siropul de porumb: cel mai comun indulcitor

In loc de zahar sau de indulcitori artificiali, producatorii de mancare fast food folosesc sirop de porumb. Acesta e destul de controversat, caci s-a demonstrat o legatura intre sirop si obezitate.

3. Colorantul caramel: cel mai folosit colorant

Mancarea trebuie sa arate bine, nu? Asta gandesc si producatorii, si de aceea introduc coloranti artificiali! Adevarul e ca nu prea exista mancare la fast food care sa nu aibe macar un colorant artificial, majoritatea au insa mai multi!

4. Sarea: cel mai utilizat condiment

Sarea e intotdeauna prezenta in mancarurile fast food, chiar si in cele dulci (shake-uri si inghetate)! Lanturile de fast food folosesc sarea pentru a face mancarea mai gustoasa, si o pun in cantitati mari, periculoase pentru sanatatea omului.

5. Glutamatul monosodic: cel mai comun potentator de aroma

Glutamatul monosodic nu are o aroma proprie, insa are calitatea de a le amplifica pe celelalte prezente in mancare. Deocamdata nu este nimic dovedit, insa glutamatul e banuit ca au dauna creierului.

6. Niacina: cel mai comun nutriment

Niacina este o vitamina care ii confera energie organismului si ajuta la metabolizarea grasimilor. Lanturile fast food o adauga in mancare deoarece aceasta e saracita in nutrimente din cauza proceselor dure de fabricatie.

7. Uleiul de soia: cea mai intalnita grasime
Uleiul de soia contine acizi grasi nesaturati, dar si acizi grasi trans, care sunt vinovati de boli cardiovasculare.

8. Mono- si Digliceride: cei mai comuni emulgatori

Emulgatorii sunt necesari in gastronomie pentru a amesteca doua sau mai multe lichide care in mod normal nu se amesteca omogen o durata mare de timp. Oul poate fi folosit in acest scop, dar fabricantii prefera gliceride obtinute din uleiul de palmier, soia sau floarea-soarelui. Astfel, emulgatorii permit amestecarea perfecta a ingredientelor, previn separarea si stabilizeaza mancarea. Din fericire, gliceridele sunt substante nepericuloase pentru sanatate.

9. Guma Xantan: cel mai comun stabilizator si agent de ingrosare

Guma Xantan este folosita in special in dressing-urile salatelor pentru a evita separarea uleiului si otetului, dar nu in felul in care o fac emulgatorii (lucrand asupra tensiunii superficiale a celor doua lichide), ci marind viscozitatea produsului. Ea se mai gaseste si in inghetate, topping-uri si placinte, si nu este asociata cu efecte adverse.

10. Carnea de pui: cea mai comuna carne

Carnea de vita e folosita doar in hamburgeri, in rest (salate, nuggets, sandvisuri) se pune carne d epui, caci e mai usor de prelucrat.

Ce parere ai acum? Mai dai fuga sa-ti iei niste pui amestecat cu glutamati, coloranti si acid citric?

Articole recomandate

10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism
Cum alegi un nutritionist bun? Cum alegi un nutritionist bun?
Sarbatorile au trecut, dar pentru multe persoane lupta cu kilogramele in plus abia acum incepe. Fie  ca ne dorim sa ne schimbam stilul de viata, fie ca vrem sa ne pregatim corpul pentru vara, sau sa scapam de cateva kilograme in plus, un lucru este cert, avem nevoie de sfaturile unui
Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta? Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta?
Una dintre marile greseli pe care le fac cele mai multe persoane atunci cand vor sa tina dieta este sa caute cura de slabire perfecta. Specialistii in nutritie spun insa ca organismele sunt diferite si ca cea mai buna dieta este in functie de varsta.  Potrivit acestora, in functie de varsta pe