Skip to article

Cireasa - cel mai dulce fruct rosu

Cireasa - cel mai dulce fruct rosu
Vestitoarea zilelor frumoase de vara, cireasa ne ofera aproximativ 68 kcalorii la 100 g si o cantitate interesanta de vitamina C si provitamina A. Bogatia sa in potasiu ii confera prprietati diuretice, iar fibrele sale stimuleaza functionarea sistemului digestiv.

Principalele caracteristici ale cireselor

Cu un continut mediu de 15% glucide, cireasa este cel mai dulce fruct rosu, dar si cel mai energetic.

Pigmentii antocianici si carotinoidele ii confera ciresei culoarea sa rosie caracteristica, in timp ce aroma i se datoreaza unor substante complexe: amestecuri de uleiuri esentiale (benzaldehida) si substante volatile.

Cireasa - cel mai dulce fruct rosu Cireasa are un continut de 80% apa, in care se gasesc dizolvate minerale si vitamine. Este un fruct bogat in minerale (500 mg la 100 g) si face parte din categoria vegetalelor bogate in potasiu (250 mg/ 100 g). Cireasa contine cantitati deloc neglijabile de calciu, fier si cupru, si multe oligoelemente (zinc, mangan, nichel, fluor, iod, cobalt, seleniu), insa mai putin magneziu, sulf si clor.

Evantaiul vitaminic al ciresei este foarte larg: vitamina C (15 mg/ 100g), provitamina A (0.4mg/ 100 g) si toate vitaminele din grupa B in cantitati moderate.

Interesul nutritional si dietetic al ciresei

Un fruct savuros si dulce

Zemoasa si dulce, cireasa furnizeaza o cantitate interesanta de glucide direct asimilabile (glucoza si fructoza), care pot fi folosite rapid de catre organism (85 kcal/ 125 g).

Proprietati diuretice si reminalizante

Cireasa este un reputat diuretic: aceasta este probabil consecinta continutului ei mare in potasiu si prezentei sorbitolului, un zahar-alcool de origine vegetala. Datorita bogatiei sale in minerale, cireasa participa la mentinerea unui bun echilibru interior. Prin metabolizarea ei se elibereaza compusi alcalini ce se opun actiunii in general prea acidifiante a alimentatiei actuale.

Un aport vitaminic variat Cireasa - cel mai dulce fruct rosu

Cu o portie de 125 g de cirese se acopera 20-30% din aportul zilnic recomandat de vitamina C, vitamina a carei actiune este mult imbunatatita de pigmentii antocianici (numiti si "vitamina P").

Cu aceeasi portie de cirese iti vei asigura 25% din aportul zilnic recomandat de provitamina A (sau caroten), vitamina indispensabila unei pieli frumoase, un antioxidant celular si probabil un factor de protectie anti-cancer.

Cireasa participa de asemenea si la acoperirea nevoilor organismului de vitamina B9 (anti-anemica) sau acid folic: o portie de 125 g furnizeaza 15% din aportul zilnic recomandat.

Bine de stiut despre cirese

In trecut, uleiul extras din samburii de cireasa era utilizat pentru ingrijirea durerilor reumatismale si pentru facilitarea eliminarii calculilor renali.

Infuzia de cozi de cireasa este un puternic diuretic: 30 g de cozi fierte cateva minute intr-un litru de apa si apoi baute pe parcursul zilei. Insa atentie la excese: acestea pot fi iritante si periculoase.

Un studiu american a demonstrat ca sucul de cirese poate neutraliza, in 9 cazuri din 10, activitatea enzimatica ce duce la formarea placii dentare (inceputul cariei dentare). Studiul arata ca sucul de cirese joaca un puternic rol anti-bacterian la nivel bucal.

Pigmentii antocianici ai cireselor fac parte din categoria colorantilor alimentari autorizati in UE si cunoscuti sub codul E 163.

Articole recomandate

Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci
Nutritionistul Mihaela Bilic atrage atentia asupra unor anumite alimente de post. Unele pot fi foarte periculoase pentru sanatate, asadar este important sa fim foarte atenti atunci cand incepem sa tinem post.  ”A început Postul Crăciunului, haideți să vedem care sunt
Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate
Foarte multi romani fac o greseala majora, fara sa isi dea seama. Reincalzesc diverse mancaruri fara sa stie ca multe dintre alimente pot deveni toxice in timpul acestui proces.  Astfel, de acum inainte ar trebui sa te gandesti de doua ori inainte de a reincalzi anumite preparate la cuptorul
Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic
Foarte multe persoane nu pot renunta la paine si de multe ori consuma acest aliment in exces. Cum pe piata exista numeroase produse de panificatie, multi se intreaba care paine este mai sanatoasa sau care ingrasa mai putin.  Nutritionistul Mihaela Bilic a explicat recent, intr-o postare pe
Ohvaz: 98% din comenzi livrate in sub 24 de ore Ohvaz: 98% din comenzi livrate in sub 24 de ore
Ohvaz este un producator local de ovaz cu lapte de migdale, budinca de chia, limonada artizanala si alte cateva bunatati. Totul fara zahar, fara conservanti, fara chimicale de nici un fel. Toate produsele Ohvaz pot fi comandate online prin site-ul lor, iar cea mai recenta statistica arata un
Nutritionistul Mihaela Bilic: "Produsele expirate nu sunt obligatoriu si stricate". Ce alimente se mai pot consuma Nutritionistul Mihaela Bilic: "Produsele expirate nu sunt obligatoriu si stricate". Ce alimente se mai pot consuma
Nutritionistul Mihaela Bilic a oferit cateva lamuriri asupra produselor expirate si a explicat ca unele alimente pot fi consumate totusi chiar daca a trecut termenul lor de valabilitate. Intr-o postare pe pagina sa de Facebook, specialistul in nutritie a exemplificat si a aratat ca putem avea