Skip to article

Colagenul si cele 10 alimente minune pentru un organism sanatos

Colagenul si cele 10 alimente minune pentru un organism sanatos Surs foto: Shutterstock
Păr mătăsos, unghii sănătoase, un ten catifelat și fără riduri sunt doar câteva dintre dezideratele femeilor, iar pentru a le obține nu trebuie să apelezi neapărat la suplimente alimentare, operații sau injecții, ci trebuie să fii mai atentă la ceea ce mâncați. Una dintre substanțele de care organismul nostru are nevoie pentru o bună funcționare este proteina numită colagen, aceasta fiind responsabilă nu doar pentru sănătatea părului și a pielii, ci și pentru sănătatea oaselor și a articulațiilor, a ochilor, a sistemului muscular și a celui pulmonar.

Există două modalități prin care poți ridica nivelul colagenului din organism: poți crește prezența acestei substanțe fie prin adăugarea în alimentație a unor surse naturale de colagen, fie prin produse care conțin nutrienți cunoscuți pentru puterea lor de a stimula organismul să producă această proteină.

Mai simplu spus, consumul de alimente ce conțin colagen – precum carnea de pui, pește, ouă și produse lactate – poate ajuta organismul să funcționeze mai bine și să își păstreze tinerețea, iar alimente ce au în compoziția lor zinc, cupru, vitamina A și C joacă un rol major în producția colagenului. De aceea, este indicat să consumi citrice și legume, precum sfecla, ardei roșii, morcovi și cartofi dulci. Așadar, să descoperim care sunt produsele din cele două categorii.

Alimente bogate în colagen

În carnea de vită și pui vei găsi colagen din abundență. Astfel, specialiștii recomandă consumul de antricot de vită și aripi de pui, acestea două fiind părțile cu cea mai mare concentrație de colagen.

De asemenea, la fel ca și alte animale, peștii și crustaceele au ligamente din colagen, ceea ce le face o sursă naturală din care organismul nostru poate extrage această proteină atât de importantă. Potrivit specialiștilor, colagenul din pește este mult mai recomandat decât cel care se regăsește în cărnurile cu multe proteine, precum sunt cele de vită și porc. Mai multe studii au arătat că acesta este absorbit mult mai rapid și eficient în comparație cu cel din surse bovine sau porcine.

Ouăle sunt și ele o sursă naturală de colagen. Cojile și albușurile acestora conțin 18 aminoacizi și pe toți cei nouă aminoacizi esențiali (histidina, izoleucina, lizina, leucina, metionina, fenilalanina, treonina, triptofan și valina). Mai mult, tipul de colagen prezent în albuș oferă anumiți sulfați, aminoacizi și acid hialuronic, compuși extrem de importanți în producerea colagenului de către organism. Studiile au arătat că aceste substanțe ajută la vindecarea rănilor, creșterea masei musculare, dar și reducerea rigidității și a durerii.

Un alt mod natural de a oferi organismului colagen este introducerea în alimentație a spirulinei, aceasta fiind compusă în proporție de peste 60% din aminoacizi.

Alimente ce cresc producția de colagen

Majoritatea alimentelor ce ajută la producția de colagen au câteva vitamine în comun, cele mai importante trei substanțe nutritive fiind vitamina C, zinc și cupru.

Citricele sunt fructe extrem de bogate în vitamina C, aceasta fiind esențială în sintetizarea colagenului. Astfel, consumul zilnic de grapefruit, portocale, clementine sau mandarine este recomandat pentru a păstra pielea elastică și frumoasă. De asemenea, căpșunile și guavele au vitamina C în concentrație foarte mare.

Pentru a crește nivelul zincului și al cuprului din organism, introduceți în alimentație nuci și alte semințe, precum cele de dovleac, caju, migdale, susan, acestea conținând peste 20% din valoarea zilnică recomandată.

Legumele cu frunze verzi sunt și ele foarte importante având în vedere că alimente precum varza și spanacul sunt bogate în vitamina C, zinc și cupru. De asemenea, atunci când îți prepari o salată, nu uita să adaugi și ardei roșu, o bogată sursă de vitamina C.

Totodată, reține că stridiile sunt bogate în zinc. Acesta are rolul de a stimula producția de colagen, pielea ta arătând mult mai bine și având mai puține imperfecțiuni, precum sunt coșurile și acneea.

În plus, pentru a te bucura de beneficiile colagenului și de o piele sănătoasă și frumoasă, încearcă să stai cât mai departe posibil de zahăr și de carbohidrații rafinați care pot inhiba capacitatea de producție a proteinei.  


Articole recomandate

Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic
Foarte multe persoane nu pot renunta la paine si de multe ori consuma acest aliment in exces. Cum pe piata exista numeroase produse de panificatie, multi se intreaba care paine este mai sanatoasa sau care ingrasa mai putin.  Nutritionistul Mihaela Bilic a explicat recent, intr-o postare pe
Ohvaz: 98% din comenzi livrate in sub 24 de ore Ohvaz: 98% din comenzi livrate in sub 24 de ore
Ohvaz este un producator local de ovaz cu lapte de migdale, budinca de chia, limonada artizanala si alte cateva bunatati. Totul fara zahar, fara conservanti, fara chimicale de nici un fel. Toate produsele Ohvaz pot fi comandate online prin site-ul lor, iar cea mai recenta statistica arata un
Nutritionistul Mihaela Bilic: "Produsele expirate nu sunt obligatoriu si stricate". Ce alimente se mai pot consuma Nutritionistul Mihaela Bilic: "Produsele expirate nu sunt obligatoriu si stricate". Ce alimente se mai pot consuma
Nutritionistul Mihaela Bilic a oferit cateva lamuriri asupra produselor expirate si a explicat ca unele alimente pot fi consumate totusi chiar daca a trecut termenul lor de valabilitate. Intr-o postare pe pagina sa de Facebook, specialistul in nutritie a exemplificat si a aratat ca putem avea
Cum a slabit Oana Radu 40 de kilograme! Artista a dezvaluit secretul siluetei perfecte Cum a slabit Oana Radu 40 de kilograme! Artista a dezvaluit secretul siluetei perfecte
La debutul sau in lumea mondena, Oana Radu avea multe kilograme in plus. A castigat insa notorietate datorita talentului sau muzical dupa participarea la Vocea Romaniei. Pentru ca imaginea este foarte importanta in lumea artistica, cantareata a decis ca este cazul sa faca inca o schimbarea majora
Dieta cu care Catalin Scarlatescu a slabit 50 de kilograme. A renuntat mai intai la un singur aliment Dieta cu care Catalin Scarlatescu a slabit 50 de kilograme. A renuntat mai intai la un singur aliment
Catalin Scarlatescu a avut o ambitie de fier. A reusit sa slabeasca 50 de kilograme. A uimit pe toata lumea cu vointa de care a dat dovada, dar si cu noua silueta. Celebrul bucatar a marturisit insa ca a facut eforturi mari pentru a slabi si a tinut o dieta foarte restrictiva.   „Va spun