Skip to article

Colagenul si cele 10 alimente minune pentru un organism sanatos

Colagenul si cele 10 alimente minune pentru un organism sanatos Surs foto: Shutterstock
Păr mătăsos, unghii sănătoase, un ten catifelat și fără riduri sunt doar câteva dintre dezideratele femeilor, iar pentru a le obține nu trebuie să apelezi neapărat la suplimente alimentare, operații sau injecții, ci trebuie să fii mai atentă la ceea ce mâncați. Una dintre substanțele de care organismul nostru are nevoie pentru o bună funcționare este proteina numită colagen, aceasta fiind responsabilă nu doar pentru sănătatea părului și a pielii, ci și pentru sănătatea oaselor și a articulațiilor, a ochilor, a sistemului muscular și a celui pulmonar.

Există două modalități prin care poți ridica nivelul colagenului din organism: poți crește prezența acestei substanțe fie prin adăugarea în alimentație a unor surse naturale de colagen, fie prin produse care conțin nutrienți cunoscuți pentru puterea lor de a stimula organismul să producă această proteină.

Mai simplu spus, consumul de alimente ce conțin colagen – precum carnea de pui, pește, ouă și produse lactate – poate ajuta organismul să funcționeze mai bine și să își păstreze tinerețea, iar alimente ce au în compoziția lor zinc, cupru, vitamina A și C joacă un rol major în producția colagenului. De aceea, este indicat să consumi citrice și legume, precum sfecla, ardei roșii, morcovi și cartofi dulci. Așadar, să descoperim care sunt produsele din cele două categorii.

Alimente bogate în colagen

În carnea de vită și pui vei găsi colagen din abundență. Astfel, specialiștii recomandă consumul de antricot de vită și aripi de pui, acestea două fiind părțile cu cea mai mare concentrație de colagen.

De asemenea, la fel ca și alte animale, peștii și crustaceele au ligamente din colagen, ceea ce le face o sursă naturală din care organismul nostru poate extrage această proteină atât de importantă. Potrivit specialiștilor, colagenul din pește este mult mai recomandat decât cel care se regăsește în cărnurile cu multe proteine, precum sunt cele de vită și porc. Mai multe studii au arătat că acesta este absorbit mult mai rapid și eficient în comparație cu cel din surse bovine sau porcine.

Ouăle sunt și ele o sursă naturală de colagen. Cojile și albușurile acestora conțin 18 aminoacizi și pe toți cei nouă aminoacizi esențiali (histidina, izoleucina, lizina, leucina, metionina, fenilalanina, treonina, triptofan și valina). Mai mult, tipul de colagen prezent în albuș oferă anumiți sulfați, aminoacizi și acid hialuronic, compuși extrem de importanți în producerea colagenului de către organism. Studiile au arătat că aceste substanțe ajută la vindecarea rănilor, creșterea masei musculare, dar și reducerea rigidității și a durerii.

Un alt mod natural de a oferi organismului colagen este introducerea în alimentație a spirulinei, aceasta fiind compusă în proporție de peste 60% din aminoacizi.

Alimente ce cresc producția de colagen

Majoritatea alimentelor ce ajută la producția de colagen au câteva vitamine în comun, cele mai importante trei substanțe nutritive fiind vitamina C, zinc și cupru.

Citricele sunt fructe extrem de bogate în vitamina C, aceasta fiind esențială în sintetizarea colagenului. Astfel, consumul zilnic de grapefruit, portocale, clementine sau mandarine este recomandat pentru a păstra pielea elastică și frumoasă. De asemenea, căpșunile și guavele au vitamina C în concentrație foarte mare.

Pentru a crește nivelul zincului și al cuprului din organism, introduceți în alimentație nuci și alte semințe, precum cele de dovleac, caju, migdale, susan, acestea conținând peste 20% din valoarea zilnică recomandată.

Legumele cu frunze verzi sunt și ele foarte importante având în vedere că alimente precum varza și spanacul sunt bogate în vitamina C, zinc și cupru. De asemenea, atunci când îți prepari o salată, nu uita să adaugi și ardei roșu, o bogată sursă de vitamina C.

Totodată, reține că stridiile sunt bogate în zinc. Acesta are rolul de a stimula producția de colagen, pielea ta arătând mult mai bine și având mai puține imperfecțiuni, precum sunt coșurile și acneea.

În plus, pentru a te bucura de beneficiile colagenului și de o piele sănătoasă și frumoasă, încearcă să stai cât mai departe posibil de zahăr și de carbohidrații rafinați care pot inhiba capacitatea de producție a proteinei.  


Articole recomandate

Andreea Marin, reteta de pizza care nu ingrasa. Se prepara super usor! Andreea Marin, reteta de pizza care nu ingrasa. Se prepara super usor!
Andreea Marin le-a pus gand rau kilogramelor pe care le-a acumulat in perioada sarbatorilor. De cateva zile, prezentatoarea TV isi incanta fanii de pe retelele de socializare cu retete dietetice, foarte gustoase, cu putine calorii.  In weekend, ea a prezentat o reteta de pizza, delicioasa,
Lidia Buble, dieta stricta de sarbatori Lidia Buble, dieta stricta de sarbatori
Lidia Buble face orice ca sa isi mentina silueta. De sarbatori, artista a facut mai mult foamea. Ea nu mananca carne, asa ca nu a putut sa se rasfete cu preparatele traditionale de Craciun.  ”Eu de Sărbători nu am mâncat aproape nimic, la modul că acasă la mine
Colagenul si cele 10 alimente minune pentru un organism sanatos Colagenul si cele 10 alimente minune pentru un organism sanatos
Păr mătăsos, unghii sănătoase, un ten catifelat și fără riduri sunt doar câteva dintre dezideratele femeilor, iar pentru a le obține nu trebuie să apelezi neapărat la suplimente alimentare, operații sau injecții, ci trebuie
Cum a reusit Minodora sa slabeasca 40 de kilograme Cum a reusit Minodora sa slabeasca 40 de kilograme
Cantareata Minodora este de nerecunoscut dupa ce a reusit sa slabeasca 40 de kilograme. Artista a dus o lupta grea ani la rand cu kilogramele in plus. In sfarsit, a reusit sa slabeasca cu ajutorul unei operatii de micsorare a stomacului, insa la scurt timp s-a ingrasat la loc.  Minodora a
Fructe si legume fara pesticide, adevarata alimentatie sanatoasa Fructe si legume fara pesticide, adevarata alimentatie sanatoasa
Sanatatea copiilor este pe primul loc pentru orice parinte, mai ales in aceasta perioada de pandemie. Stim ca pentru a-i proteja si a le intari imunitatea si organismul este bine sa le dam zilnic sa manance fructe si legume proaspete, crescute cat mai natural. Insa te-ai gandit cate dintre acestea