Skip to article

Conservele: foarte sanatoase!

Conservele: foarte sanatoase!
Vitaminele nu exista doar in legume! Iti procuri destule vitamine din alimentatie? Iata ce-ar trebui sa introduci in meniul zilnic!

Cereale de calitate

Nu o sa insistam prea mult pe acest subiect, caci stii cu siguranta care sunt cerealele bune: cele integrale, bineinteles! Ai nevoie de 25 g cereale integrale zilnic, echivalente cu 3 felii de paine.

Uleiuri bune

Uleiurile de rapita, de nuci si de masline sunt bogate in vitamina E (contra imbatranirii cutanate) si K (antihemoragice). Ele sunt grasimi bune pentru artere si creier.

Fibre

Fibrele stimuleaza tranzitul, te ajuta sa slabesti si amelioreaza asimilarea vitaminelor B si a unor oligoelemente. Fibrele diminueaza absorbtia zaharului in organism si au o actiune benefica asupra colesterolului. Ai nevoie de 25 g fipre pe zi.

Algele

Algele culinare (precum agar-agarul) sunt bogate in minerale si oligoelemente. Ele contin calciu (benefic pentru oase), fier, fosfor, sodiu, magneziu (antistres), zinc (pentru imunitate), cupru (important pentru cartilagii si oase), mangan (care amelioreaza asimilarea anumitor nutrimente) si iod. Ai nevoie de 4 g minerale / 400 mg oligoelemente. Consuma alge verzi, rosii sau brune.

Mizeaza pe micul dejun

Potentialul nostru digestiv este mai mare dimineata, asadar micul dejun e momentul ideal pentru a face plinul cu micronutrimente. Consuma oleaginoase (nuci, alune), ciocolata cu 70% cacao, cateva migdale si un fruct.

Fructe si legume proaspete

Fructele si legumele contin vitamine hidrosolubile: A, B, C, D, E, K si sunt bogate in micronutrimente. Evita pe cat posibil sa le consumi preparate termic. Nu uita si de ierburi aromatice si condimente, care sunt foarte sanatoase!

Omega-3: ce cantitate?

Omega-3 sunt acizi grasi polinesaturati, benefici pentru artere si creier. Nevoile cotidiene: 1.5-2.5 g de omega-3 (1 lingura ulei d erapita sau 100 g somon proaspat). Evita uleiul de floarea-soarelui, bogat in omea-6.

Semipreparatele: mai sarace in vitamine?

Alimentele industriale contin grasimi saturate, toxice pentru organism. Acestea sunt reprezentate de acizii grasi trans, care rezulta prin hidrogenarea grasimilor din produsele industriale.

Consumul acestor grasimi duce la crearea unei aciditati, iar organismul isi epuizeaza stocul de vitamine pentru a lupta contra ei.

Asadar, evita la maximum: chips-urile, cartofii prajiti, produsele de patiserie, prajiturile industriale, batoanele cu cereale, biscuitii, margarina.

Conserve, congelate: contin mai putine vitamine?

Conservele si congelatele se dovedesc de cele mai multe ori mai bogate in vitamine decat alimentele proaspete conservate cateva zile la frigider. Da, nu te mira: cu cat se scurge mai mult timp intre culegerea fructului si consumarea sa, cu atat se pierd mai multe vitamine. De exemplu, salata sau spanacul isi pierde 80-90% din vitamina C in doar 2 zile! De cealalta parte, conservarea produselor le ajuta sa-si mentina mare parte din continutul vitaminic. Ai grija doar sa le depozitezi la intuneric si sa nu intrerupi lantul de frig.

Descopera aici colectia noastra cu retete pentru conserve delicioase!

Vitaminele: cum le gatesti?

Caldura este principalul inamic al vitaminelor. Cu cat aceasta este mai intensa si mai prelungita, cu atat distrugerea vitaminelor este mai importanta, mergand pana la 95% in cazul vitaminelor celor mai fragile (C si B1).

Ele.ro a lansat primul serial interactiv din .ro: La mana ta. Vizioneaza episodul pilot !

Articole recomandate

Dieta cu muraturi! Cum slabesti rapid toamna Dieta cu muraturi! Cum slabesti rapid toamna
Toamna este anotimpul perfect pentru a scapa de cateva kilograme in plus! Muraturile, pe care numeroase gospodine le pregatesc, pot ajuta la pierderea kilogramelor.  Pe langa faptul ca sunt bogate in vitamine, muraturile au foarte putine calorii. Un castravete murat de aproximativ 140 de
Barbia dubla: 7 exercitii pentru a scapa de ea Barbia dubla: 7 exercitii pentru a scapa de ea
Barbia dubla este un element estetic deranjant pentru multe dintre femei. Desi pare greu sa scapi de ea, exista cateva exercitii care te pot ajuta sa recapeti fermitatea pielii de sub barbie. Iata 7 exercitii simple pentru a scapa de barbia dubla. 1. Ridica barbia Stai dreapta, cu umerii impinsi
Cum poti slabi cu comprese cu ghimbir Cum poti slabi cu comprese cu ghimbir
Ghimbirul poate fi un aliat de nadejde un lupta cu kilogramele in plus. Este un  puternic antioxidant, cu proprietati anti-inflamatorii, care ajuta la eliminarea toxinelor din organism.  Aplicat pe zonele cu probleme, ghimbirul poate ajuta la eliminarea grasimii. Iti poti face la tine
Greseli frecvente care te impiedica sa slabesti Greseli frecvente care te impiedica sa slabesti
Ai incercat sa tii diete, insa nu ai obtinut rezultatele dorite si nu ai reusit sa slabesti? Nutritionistii atrag atentia ca foarte multe persoane fac adesea greseli atunci cand incep un regim de slabire. Iata cateva dintre cele mai frecvente greseli care te pot impiedica sa slabesti:  Te
Dieta fulger cu lamaie: slabeste 1 kilogram pe zi Dieta fulger cu lamaie: slabeste 1 kilogram pe zi
Vrei sa slabesti usor si rapid? Poti apela la o dieta cu lamai. Aceste fructe sunt bogate in vitamina C si au numeroase beneficii pentru sanatate. Intaresc sistemul imunitar, stimuleaza tranzitul intestinal si ajuta la eliminarea toxinelor din corp, de aceea sunt recomandate adesea persoanelor care