Skip to article

Conservele: foarte sanatoase!

Vitaminele nu exista doar in legume! Iti procuri destule vitamine din alimentatie? Iata ce-ar trebui sa introduci in meniul zilnic!

Cereale de calitate

Nu o sa insistam prea mult pe acest subiect, caci stii cu siguranta care sunt cerealele bune: cele integrale, bineinteles! Ai nevoie de 25 g cereale integrale zilnic, echivalente cu 3 felii de paine.

Uleiuri bune

Uleiurile de rapita, de nuci si de masline sunt bogate in vitamina E (contra imbatranirii cutanate) si K (antihemoragice). Ele sunt grasimi bune pentru artere si creier.

Fibre

Fibrele stimuleaza tranzitul, te ajuta sa slabesti si amelioreaza asimilarea vitaminelor B si a unor oligoelemente. Fibrele diminueaza absorbtia zaharului in organism si au o actiune benefica asupra colesterolului. Ai nevoie de 25 g fipre pe zi.

Algele

Algele culinare (precum agar-agarul) sunt bogate in minerale si oligoelemente. Ele contin calciu (benefic pentru oase), fier, fosfor, sodiu, magneziu (antistres), zinc (pentru imunitate), cupru (important pentru cartilagii si oase), mangan (care amelioreaza asimilarea anumitor nutrimente) si iod. Ai nevoie de 4 g minerale / 400 mg oligoelemente. Consuma alge verzi, rosii sau brune.

Mizeaza pe micul dejun

Potentialul nostru digestiv este mai mare dimineata, asadar micul dejun e momentul ideal pentru a face plinul cu micronutrimente. Consuma oleaginoase (nuci, alune), ciocolata cu 70% cacao, cateva migdale si un fruct.

Fructe si legume proaspete

Fructele si legumele contin vitamine hidrosolubile: A, B, C, D, E, K si sunt bogate in micronutrimente. Evita pe cat posibil sa le consumi preparate termic. Nu uita si de ierburi aromatice si condimente, care sunt foarte sanatoase!

Omega-3: ce cantitate?

Omega-3 sunt acizi grasi polinesaturati, benefici pentru artere si creier. Nevoile cotidiene: 1.5-2.5 g de omega-3 (1 lingura ulei d erapita sau 100 g somon proaspat). Evita uleiul de floarea-soarelui, bogat in omea-6.

Semipreparatele: mai sarace in vitamine?

Alimentele industriale contin grasimi saturate, toxice pentru organism. Acestea sunt reprezentate de acizii grasi trans, care rezulta prin hidrogenarea grasimilor din produsele industriale.

Consumul acestor grasimi duce la crearea unei aciditati, iar organismul isi epuizeaza stocul de vitamine pentru a lupta contra ei.

Asadar, evita la maximum: chips-urile, cartofii prajiti, produsele de patiserie, prajiturile industriale, batoanele cu cereale, biscuitii, margarina.

Conserve, congelate: contin mai putine vitamine?

Conservele si congelatele se dovedesc de cele mai multe ori mai bogate in vitamine decat alimentele proaspete conservate cateva zile la frigider. Da, nu te mira: cu cat se scurge mai mult timp intre culegerea fructului si consumarea sa, cu atat se pierd mai multe vitamine. De exemplu, salata sau spanacul isi pierde 80-90% din vitamina C in doar 2 zile! De cealalta parte, conservarea produselor le ajuta sa-si mentina mare parte din continutul vitaminic. Ai grija doar sa le depozitezi la intuneric si sa nu intrerupi lantul de frig.

Descopera aici colectia noastra cu retete pentru conserve delicioase!

Vitaminele: cum le gatesti?

Caldura este principalul inamic al vitaminelor. Cu cat aceasta este mai intensa si mai prelungita, cu atat distrugerea vitaminelor este mai importanta, mergand pana la 95% in cazul vitaminelor celor mai fragile (C si B1).

Ele.ro a lansat primul serial interactiv din .ro: La mana ta. Vizioneaza episodul pilot !


Articole recomandate

3 exercitii pentru brate frumoase 3 exercitii pentru brate frumoase
Ne uitam cu invidie la femeile cu brate frumos lucrate, cu carne ferma, si cu groaza la doamnele plinute a caror carnita de pe brate flutura si dupa ce au incetat sa mai faca cu mana celor dragi si ne dorim cu ardorae sa facem parte din prima categorie. Insa asta cere munca si, de cele mai multe
Dieta de 3 zile cu cartofi fierti Dieta de 3 zile cu cartofi fierti
Te pregatesti pentru un eveniment si vrei sa slabesti cat mai repede pentru ca rochia sa iti vina de minune? Atunci poti apela la dieta de trei zile cu cartofi fierti.  Iata meniul complet:  Dietă cu cartofi – Ziua 1: Mic dejun: un cartof de dimensiune medie fiert sau copt
Cat de mult sa te plimbi ca sa slabesti? Cat de mult sa te plimbi ca sa slabesti?
Ce mananci este doar o parte din ecutatia slabirii. Doar dieta nu ajuta la pierderea kilogramelor in plus, asa ca – daca nu faci si ceva miscare – eforturile tale vor fi in zadar.  Cura de slabire este un intreg proces care incepe cu o dieta adecvata, consolidata cu miscare si un
Ciorba de varza: dieta cu care slabesti 5 kilograme in 7 zile Ciorba de varza: dieta cu care slabesti 5 kilograme in 7 zile
Dieta cu ciorba de varza este cea mai rapida metoda de a scapa de kilogramele in plus. Astfel, daca te pregatesti de un eveniment important si vrei sa ai o silueta perfecta in doar 7 zile poti slabi pana la 5 kilograme.  Ingrediente pentru ciorba de varza  1 varză mare 3 - 6
Dieta cu ananas te ajuta sa slabesti 5 kilograme in 5 zile Dieta cu ananas te ajuta sa slabesti 5 kilograme in 5 zile
Dieta cu ananas este ideala pentru a slabi usor si sanatos toamna. Te va ajuta sa scapi de kilogramele in plus in doar cateva zile. In plus, ananasul are un efect detoxifiant foarte puternic.  Bogat în bromelaină, o enzimă proteolitică ce ajută la reducerea
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda