Skip to article

Cu ce inlocuiesti painea cand tii dieta - 3 alternative care nu ingrasa

Cu ce inlocuiesti painea cand tii dieta - 3 alternative care nu ingrasa
Painea este o sursa bogata in amidon si carbohidrati complecsi, iar consumata in exces, poate provoca ingrasarea. Daca ai hotarat sa scoti painea din dieta alimentara, ai luat o decizie foarte buna. Partea rea insa este aceea ca painea este un aliment care te poate ajuta sa atingi mai repede senzatia de satietate. Lipsa acesteia poate fi insa compensata fara nicio problema.

Iata cele mai bune alternative in acest sens, care te vor ajuta sa asimilezi aceleasi substante nutritive si care vor contribui la mentinerea varietatii in dieta.

Ce contine painea

Painea este unul dintre cele mai consumate alimente la nivel mondial. Aceasta este considerata a fi o sursa excelenta de carbohidrati si fibre. O singura felie de paine contine 80 de calorii si 15 grame de carbohidrati. Continutul de fibre depinde foarte mult de tipul de paine. Daca este vorba despre paine alba, continutul de fibre este destul de scazut, insa daca painea este din graham sau contine cereale, o singura felie poate contine pana la patru grame de fibre. Alimentele care ar trebui sa inlocuiasca painea ar fi bine sa aiba aproximativ aceeasi cantitate de carbohidrati, calorii si fibre. Iata cateva dintre cele mai bune optiuni in acest sens.

Orez

In general, orezul este o varianta foarte buna pentru a inlocui painea in orice dieta. O felie de paine are aproximativ acelasi numar de calorii precum o portie merdie de orez. Orezul brun este o alegere mai sanatoasa, spre deosebire de orezul alb. Orezul brun contine mai multe fibre si este mai putin rafinat.

Consuma orezul fiert, cu putine condimente si putina sare. Il poti manca simplu, sau in combinatie cu bucati mici de piept de pui, ou, creveti sau fructe de mare.

Paste

Pastele sau macaroanele sunt un inlocuitor bun pentru paine. O portie medie de paste este echivalenta cu trei felii obisnuite de paine. Daca pastele consumate sunt facute din grau sau dintr-o combinatie de cereale integrale, ceea ce inseamna ca acestea contin mai multe fibre, care stimuleaza activitatea intestinelor si, astfel, procesul de slabire.

Poti consuma pastele cu sos natural de rosii, cu condimente (busuioc, maghiran etc.), dar si cu bucati mici de pui, peste (ton - pentru un plus de acizi grasi Omega 3) sau legume cu diverse sosuri.

Tortilla

Tortilla nu este doar gustoasa, dar se numara printre cele mai bune alimente cu care poti inlocui painea. Aceasta nu este potrivita doar pentru persoanele care adopta o dieta mexicana, ci si pentru cele care un regim alimentar obisnuit. O portie de tortilla contine doar 90 de calorii si este mult mai sanatoasa decat painea alba.

Porti consuma tortilla cu somon, humus, fasole batuta, spanac, ton, cascaval etc.

Cum sa inlocuiesti painea in dieta

La micul dejun, in loc de paine prajita, consuma tortilla cu o omleta. De asemenea, la masa de pranz poti opta pentru o portie de orez cu legume, creveti sau pui. La masa de seara, poti manca o portie mica de paste integrale, cu sos de rosii si mult busuioc sau pastrunjel proaspat.

Autor: Ana-Maria Dragota

Articole recomandate

Dieta de urgenta dupa sarbatori. Slabesti rapid, fara sa renunti la ciocolata Dieta de urgenta dupa sarbatori. Slabesti rapid, fara sa renunti la ciocolata
Te-ai ingrasat cateva kilograme de sarbatori si vrei sa slabesti repede, fara sa faci insa prea multe eforturi si fara sa renunti la dulce? Iti propunem o dieta simpla si rapida, care te va ajuta sa scapi usor de kilogramele nedorite, fara sa te infometezi. In cateva zile, vei da jos cu siguranta
Secretul pentru a controla foamea, dezvaluit de un nutritionist Secretul pentru a controla foamea, dezvaluit de un nutritionist
Nutriționistul Cristian Mărgărit a dezvăluit care este secretul pentru a controla foamea. Nu este vorba despre niste reguli stricte, ci despre niste masuri mult mai simple, la care cu siguranta nu te-ai fi gandit ca au un efect atat de important in organismul tau. 
Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci
Nutritionistul Mihaela Bilic atrage atentia asupra unor anumite alimente de post. Unele pot fi foarte periculoase pentru sanatate, asadar este important sa fim foarte atenti atunci cand incepem sa tinem post.  ”A început Postul Crăciunului, haideți să vedem care sunt
Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate
Foarte multi romani fac o greseala majora, fara sa isi dea seama. Reincalzesc diverse mancaruri fara sa stie ca multe dintre alimente pot deveni toxice in timpul acestui proces.  Astfel, de acum inainte ar trebui sa te gandesti de doua ori inainte de a reincalzi anumite preparate la cuptorul
Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic
Foarte multe persoane nu pot renunta la paine si de multe ori consuma acest aliment in exces. Cum pe piata exista numeroase produse de panificatie, multi se intreaba care paine este mai sanatoasa sau care ingrasa mai putin.  Nutritionistul Mihaela Bilic a explicat recent, intr-o postare pe