Skip to article

Cum calmezi pofta de dulce! 5 alimente sanatoase, cu care poti inlocui zaharul

Cum calmezi pofta de dulce! 5 alimente sanatoase, cu care poti inlocui zaharul
Zaharul este unul dintre cei mai mari dusmani ai sanatatii, de aceea este indicat sa il evitam cat mai mult posibil. Pofta de dulce este una dintre problemele cu care se confrunta foarte multe persoane insa si cu greu poate fi controlata!

Aceasta apare in momente de anxietate, cand organismul inregistreaza o scadere a nivelului de glucoza in sange.

In acest moment, creierul transmite semnale organismului indicand faptul ca trebuie sa inlocuiasca zaharurile. Ca urmare, apare o puternica dorinta de a manca dulce. Motivul pentru care preferam alimentele dulci se datoreaza faptului ca zaharul presupune o aprovizionare imediata de glucoza care satisface creierul.

Un alt motiv pentru care apare aceasta anxietate are legatură cu stresul. Cand suntem expuși la situații stresante, secretia cortizolului creste, acesta fiind hormonul care ne pregateste sa reactionam la situații periculoase. Pe măsură ce cererea de energie creste in organism, din nou apare nevoia de glucoza si, prin urmare, simtim nevoia de mancare dulce.

Pentru a evita zaharul este esentiala aplicarea unor strategii care sa controleze acele pofte. Iata cateva alimente sanatoase, pe care le poti consuma cand apare pofta de dulce:

Scortisoara

Acest condiment minunat conține uleiuri esențiale și compuși antioxidanți care protejează organismul împotriva diferitelor boli. Scortioara este recunoscuta pentru capacitatea sa de a preveni diabetul si alte probleme metabolice. Din acest motiv, infuzia sa este recomandata pentru stapanirea poftelor de dulce in situatii de stres.

Dovleacul

Atât pulpa, cât și semințele de dovleac pot contracara dorința insațiabilă de a manca dulce. Avantajul principal este atribuit conținutului său de fibre dietetice, un nutrient care determină absorbția hidraților de carbon puțin câte puțin pentru a evita varfurile ridicate de glucoza.

Morcovii

Aceasta legume bine cunoscute este un aliat excelent impotriva crizelor de anxietate pentru alimente. Nu numai ca împiedică acumularea de zaharuri în sânge, dar favorizează folosirea lor ca sursă de "combustibil" pentru celule.

Ovazul

Făina de ovăz este unul dintre cele mai complete alimente pentru orice regim alimentar. De fapt, este cunoscut ca "regina cerealelor" datorită proprietăților sale nutriționale incredibile. Consumul său la micul dejun sau între mese nu numai că mărește nivelul de energie, ci ajută la calmarea poftelor dulci.

Fructele uscate

Nucile, migdalele și alte soiuri de nuci furnizează fibre dietetice și proteine ​​organismului. Din acest motiv, aportul lor moderat este benefic împotriva dorinței de a mânca zahăr. În plus, ele împiedică constipația, scad colesterolul si ajuta la pierderea in greutate.

Articole recomandate

Dieta cu care Corina Danila a slabit 20 de kilograme Dieta cu care Corina Danila a slabit 20 de kilograme
Prezentatoarea TV Corina Danila a slabit 20 de kilograme. Vedeta a tinut o dieta prin care a dat restart metabolismului. Realizatoarea TV a eliminat din alimentatia sa toate alimentele nesanatoase.  Mai exact, a renuntat la zahar, paine, prajeli, covrigei, produse de patiserie, orez si
Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient
Promovarea intensa a unor aparate de sport, suplimente de slăbit, ceaiuri și diete care te slăbesc peste noapte ca prin minune, este o iluzie desarta pentru multe persoane care vor să slăbească. Atunci când te lupți cu
10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism