Skip to article

Cum iti poti prelungi speranta de viata

Cum iti poti prelungi speranta de viata
Urmarind grupuri mari de persoane timp de mai multi ani, si analizand in special stilul lor de viata, o echipa de cercetatori a descoperit ca unele obiceiuri pot prelungi speranta de viata cu 1-8 ani.

Iar atunci cand stii exact ca ceva anume te-ar putea ajuta, cum ar fi faptul ca exercitiile fizice facute dimineata, de trei ori pe saptamana, adauga cinci ani la viata ta, probabil vei fi mai putin delasator.

Iata mai concret ce au descoperit cercetatorii, dupa cum arata health.msn.com .

1. Combate sedentarismul

Mai multe studii au aratat ca inclusiv cei care fac exercitii in mod regulat, dar care petrec mult timp stand in fiecare zi, au o tensiune arteriala mai mare, un risc mai mare de diabet si o circumferinta mai mare in talie decat cei care stau mai putin.

In plus, un alt studiu realizat cu ajutorul a 17.000 de canadieni a scos la iveala faptul ca cei care erau sedentari in cea mai mare parte a timpului aveau un risc cu 50% mai mare de a muri in perioada urmatoare, indiferent de varsta, de cata activitate fizica faceau si indiferent daca fumau sau nu.

Potrivit unui alt studiu, cei care priveau la televizor mai mult de trei ore pe zi aveau o sanatate cardiovasculara semnificativ mai slaba.

De aceea, este foarte important sa incerci sa reduci cat mai mult timpul in care stai si sa oferi organismului un program regulat de exercitii fizice. Spre exemplu, atunci cand te uiti la televizor poti sa faci si miscare pe o banda de alergare sau orice fel de exercitii pe care le poti repeta privind la televizor.

Daca esti nevoit sa stai mult timp pe scaun, fa mai multe pauze in timpul carora sa te misti putin, fie ca doar te plimbi sau te intinzi. De asemenea, invata sa iti controlezi postura si sa stai cat mai drept.

In plus, acele activitati care implica o coordonare intensiva intre creier si corp aduc multe beneficii, cum ar fi imbunatatirea memoriei si a altor procese cognitive. Printre acele activitati se numara dansul si tai chi.

2. Bea suc natural de rodii

Mai multe cercetari care au fost efectuate in ultimii sase ani au evidentiat faptul ca rodiile (fie ca le mananci, fie ca bei sucul stors din ele) pot preveni intarirea arterelor, pot reduce cantitatea de grasimi din sange la diabetici, pot preveni bolile gingivale si incetini raspandirea mai multor tipuri de cancer. Iar aceste concluzii incep sa fie confirmate de din ce in ce mai multe studii.

Bea un pahar de suc de rodii pe zi sau mananca fructul in sine, care ofera si fibre din seminte. Daca ti se pare prea acru sucul il poti indulci cu miere.

3. Mananca fructe si legume

Unele fructe si legume contin fitochimicale care pot preveni aparitia cancerului, proteja de bolile de inima si pot chiar incetini procesul de imbatranire. Despre affine, spre exemplu, s-a aratat ca pot ameliora problemele de memorie, echilibru si coordonare, fructele de merisor pot preveni infectiile, iar broccoli tine cancerul de prostata departe la barbatii care au un risc mai mare in aceasta privinta.

Specialistii sunt de parere ca cele mai bune fructe si legume sunt cele colorate intens, printre care se numara broccoli, spanac, varza, cartofi dulci, mango, struguri si toate fructele care sunt sub forma de boabe. Exceptie de la aceasta regula legata de culoare fac ceapa si usturoiul, care sunt foarte sanatoase.

4. Redu numarul de calorii consumate

Mentinerea unei greutati in limite normale are multe efecte pozitive asupra organismului, de la reducerea factorilor de risc pentru afectiunile cardiovasculare pana la prevenirea instalarii cancerului, ceea ce inseamna o viata mai lunga.

Daca ai nevoie sa slabesti, pentru a taia din calorii cel mai simplu este sa reduci din carbohidratii simpli, din grasimi si din zahar. Consuma carne rosie mai rar si, in loc, alege carne de pasare, de peste si oua. Mananca mai multe leguminoase si legume. Pentru desert alege fructe sau iaurt cu fructe, iar pentru gustari axeaza-te pe nuci, alune si produse din cereale integrale. De asemenea, ai grija la marimea portiilor.

5. Mananca grasimi sanatoase

Celulele creierului depind intr-o mare masura de acizii grasi pentru a-si mentine abilitatea de a comunica asa cum trebuie. Numeroase studii au aratat ca acizii grasi omega-3 imbunatatesc memoria, reduc depresia si alte stari de spirit negative si protejeaza de afectiunile cardiovasculare si cancer. Surse naturale de acizi grasi omega-3 sunt: semintele de in (dar nu inghitite intregi), uleiul de peste si pestele in sine - in special

Autor: Roxana Tudose

Articole recomandate

Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic
Foarte multe persoane nu pot renunta la paine si de multe ori consuma acest aliment in exces. Cum pe piata exista numeroase produse de panificatie, multi se intreaba care paine este mai sanatoasa sau care ingrasa mai putin.  Nutritionistul Mihaela Bilic a explicat recent, intr-o postare pe
Ohvaz: 98% din comenzi livrate in sub 24 de ore Ohvaz: 98% din comenzi livrate in sub 24 de ore
Ohvaz este un producator local de ovaz cu lapte de migdale, budinca de chia, limonada artizanala si alte cateva bunatati. Totul fara zahar, fara conservanti, fara chimicale de nici un fel. Toate produsele Ohvaz pot fi comandate online prin site-ul lor, iar cea mai recenta statistica arata un
Nutritionistul Mihaela Bilic: "Produsele expirate nu sunt obligatoriu si stricate". Ce alimente se mai pot consuma Nutritionistul Mihaela Bilic: "Produsele expirate nu sunt obligatoriu si stricate". Ce alimente se mai pot consuma
Nutritionistul Mihaela Bilic a oferit cateva lamuriri asupra produselor expirate si a explicat ca unele alimente pot fi consumate totusi chiar daca a trecut termenul lor de valabilitate. Intr-o postare pe pagina sa de Facebook, specialistul in nutritie a exemplificat si a aratat ca putem avea
Cum a slabit Oana Radu 40 de kilograme! Artista a dezvaluit secretul siluetei perfecte Cum a slabit Oana Radu 40 de kilograme! Artista a dezvaluit secretul siluetei perfecte
La debutul sau in lumea mondena, Oana Radu avea multe kilograme in plus. A castigat insa notorietate datorita talentului sau muzical dupa participarea la Vocea Romaniei. Pentru ca imaginea este foarte importanta in lumea artistica, cantareata a decis ca este cazul sa faca inca o schimbarea majora
Dieta cu care Catalin Scarlatescu a slabit 50 de kilograme. A renuntat mai intai la un singur aliment Dieta cu care Catalin Scarlatescu a slabit 50 de kilograme. A renuntat mai intai la un singur aliment
Catalin Scarlatescu a avut o ambitie de fier. A reusit sa slabeasca 50 de kilograme. A uimit pe toata lumea cu vointa de care a dat dovada, dar si cu noua silueta. Celebrul bucatar a marturisit insa ca a facut eforturi mari pentru a slabi si a tinut o dieta foarte restrictiva.   „Va spun