Skip to article

Cum iti poti prelungi speranta de viata

Cum iti poti prelungi speranta de viata
Urmarind grupuri mari de persoane timp de mai multi ani, si analizand in special stilul lor de viata, o echipa de cercetatori a descoperit ca unele obiceiuri pot prelungi speranta de viata cu 1-8 ani.

Iar atunci cand stii exact ca ceva anume te-ar putea ajuta, cum ar fi faptul ca exercitiile fizice facute dimineata, de trei ori pe saptamana, adauga cinci ani la viata ta, probabil vei fi mai putin delasator.

Iata mai concret ce au descoperit cercetatorii, dupa cum arata health.msn.com .

1. Combate sedentarismul

Mai multe studii au aratat ca inclusiv cei care fac exercitii in mod regulat, dar care petrec mult timp stand in fiecare zi, au o tensiune arteriala mai mare, un risc mai mare de diabet si o circumferinta mai mare in talie decat cei care stau mai putin.

In plus, un alt studiu realizat cu ajutorul a 17.000 de canadieni a scos la iveala faptul ca cei care erau sedentari in cea mai mare parte a timpului aveau un risc cu 50% mai mare de a muri in perioada urmatoare, indiferent de varsta, de cata activitate fizica faceau si indiferent daca fumau sau nu.

Potrivit unui alt studiu, cei care priveau la televizor mai mult de trei ore pe zi aveau o sanatate cardiovasculara semnificativ mai slaba.

De aceea, este foarte important sa incerci sa reduci cat mai mult timpul in care stai si sa oferi organismului un program regulat de exercitii fizice. Spre exemplu, atunci cand te uiti la televizor poti sa faci si miscare pe o banda de alergare sau orice fel de exercitii pe care le poti repeta privind la televizor.

Daca esti nevoit sa stai mult timp pe scaun, fa mai multe pauze in timpul carora sa te misti putin, fie ca doar te plimbi sau te intinzi. De asemenea, invata sa iti controlezi postura si sa stai cat mai drept.

In plus, acele activitati care implica o coordonare intensiva intre creier si corp aduc multe beneficii, cum ar fi imbunatatirea memoriei si a altor procese cognitive. Printre acele activitati se numara dansul si tai chi.

2. Bea suc natural de rodii

Mai multe cercetari care au fost efectuate in ultimii sase ani au evidentiat faptul ca rodiile (fie ca le mananci, fie ca bei sucul stors din ele) pot preveni intarirea arterelor, pot reduce cantitatea de grasimi din sange la diabetici, pot preveni bolile gingivale si incetini raspandirea mai multor tipuri de cancer. Iar aceste concluzii incep sa fie confirmate de din ce in ce mai multe studii.

Bea un pahar de suc de rodii pe zi sau mananca fructul in sine, care ofera si fibre din seminte. Daca ti se pare prea acru sucul il poti indulci cu miere.

3. Mananca fructe si legume

Unele fructe si legume contin fitochimicale care pot preveni aparitia cancerului, proteja de bolile de inima si pot chiar incetini procesul de imbatranire. Despre affine, spre exemplu, s-a aratat ca pot ameliora problemele de memorie, echilibru si coordonare, fructele de merisor pot preveni infectiile, iar broccoli tine cancerul de prostata departe la barbatii care au un risc mai mare in aceasta privinta.

Specialistii sunt de parere ca cele mai bune fructe si legume sunt cele colorate intens, printre care se numara broccoli, spanac, varza, cartofi dulci, mango, struguri si toate fructele care sunt sub forma de boabe. Exceptie de la aceasta regula legata de culoare fac ceapa si usturoiul, care sunt foarte sanatoase.

4. Redu numarul de calorii consumate

Mentinerea unei greutati in limite normale are multe efecte pozitive asupra organismului, de la reducerea factorilor de risc pentru afectiunile cardiovasculare pana la prevenirea instalarii cancerului, ceea ce inseamna o viata mai lunga.

Daca ai nevoie sa slabesti, pentru a taia din calorii cel mai simplu este sa reduci din carbohidratii simpli, din grasimi si din zahar. Consuma carne rosie mai rar si, in loc, alege carne de pasare, de peste si oua. Mananca mai multe leguminoase si legume. Pentru desert alege fructe sau iaurt cu fructe, iar pentru gustari axeaza-te pe nuci, alune si produse din cereale integrale. De asemenea, ai grija la marimea portiilor.

5. Mananca grasimi sanatoase

Celulele creierului depind intr-o mare masura de acizii grasi pentru a-si mentine abilitatea de a comunica asa cum trebuie. Numeroase studii au aratat ca acizii grasi omega-3 imbunatatesc memoria, reduc depresia si alte stari de spirit negative si protejeaza de afectiunile cardiovasculare si cancer. Surse naturale de acizi grasi omega-3 sunt: semintele de in (dar nu inghitite intregi), uleiul de peste si pestele in sine - in special

Autor: Roxana Tudose

Articole recomandate

Dieta cu care Corina Danila a slabit 20 de kilograme Dieta cu care Corina Danila a slabit 20 de kilograme
Prezentatoarea TV Corina Danila a slabit 20 de kilograme. Vedeta a tinut o dieta prin care a dat restart metabolismului. Realizatoarea TV a eliminat din alimentatia sa toate alimentele nesanatoase.  Mai exact, a renuntat la zahar, paine, prajeli, covrigei, produse de patiserie, orez si
Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient
Promovarea intensa a unor aparate de sport, suplimente de slăbit, ceaiuri și diete care te slăbesc peste noapte ca prin minune, este o iluzie desarta pentru multe persoane care vor să slăbească. Atunci când te lupți cu
10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism