Skip to article

Cum mananci la ocaziile speciale?

Este nevoie de un efort suprauman pentru a spune nu la bunatatile care iti vor fi oferite de Paste sau cu alte ocazii speciale (aniversari, petreceri), asa ca fii moderata. Urmeaza aceste principii pentru a face daune minime.

1. Controlul portiilor este cel mai important

Multi oameni slabesc prin simpla strategie a controlului portiilor. Limitarea sau chiar eliminarea anumitor alimente este deosebit de grea in timpul sarbatorilor. Asa ca fa urmatorul lucru: mananca portii rezonabile, limiteaza alimentele care stii ca sunt periculoase si nu te indopa.

2. Treci peste mentalitatea dietelor

Daca te gandesti ca acum "esti" la dieta sau ca "nu esti" la dieta, vei intra in necazuri. O bucata din placinta matusii nu inseamna ca "ai pacatuit", dar nici "la naiba, daca tot am gustat, as putea la fel de bine s-o mananc pe toata".

3. Nu sari peste mese

O strategie comuna in perioada sarbatorilor este sa sari peste micul dejun si pranz pentru ca stii ca te asteapta mai pe seara o masa imbelsugata, asa ca te pastrezi pentru caloriile de la petrecere. Aceasta strategie se va intoarce impotriva ta deoarece vei ajunge la masa moarta de foame si vei manca mai mult decat ai vrut de fapt. Acest fept ne duce la...

4. Niciodata sa nu ajungi infometata la masa

Stii de care mancaruri trebuie sa te feresti. Insa iti va fi mult mai greu sa le eviti cand ai o foame de lup. Un pahar de suc de rosii, niste biscuiti cu cereale integrale, o bucatica sau doua de branza servite cu o ora inainte de a ajunge la masa te vor ajuta sa-ti mentii silueta.

5. Serveste-te intr-o farfurie mica

O salata mare arata ca si cum ar fi multa mancare, iar psihologic te vei simti in consecinta. Poti sa te intorci sa mai iei a doua sau a treia oara, iar aceste drumuri iti vor incetini procesul de mancare si iti vor acorda mai mult timp pentru a te simti plina.

6. Inlocuieste dulciurile cu condimentele

Pofta de dulce dispare de multe ori atunci cand introduci in gura ceva piperat. Asa ca fa mai intai acest lucru si vezi apoi daca mai ai chef de dulciuri.

Incepe fiecare masa cu o salata.

Acesta te umple, iti aduce fibre si este o alternativa minunata la paine.

Planuieste din timp

In timpul sarbatorilor, incearca sa planuiesti unde vei merge, ce tentatii sunt posibil sa apara si cum le vei face fata. Decide in avans ce iti vei permite si nu iti fie frica sa gusti, insa fara sa termini tot ca termita.

Mananca incet

Hormonii ii spun creierului cand esti satula, insa le ia cam 20 minute pentru a face acest lucru. Mancatul incet nu doar te ajuta la digestie, dar ii da si creierului o sansa sa afle ce face stomacul.


Autor: Nuage

Articole recomandate

Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient
Promovarea intensa a unor aparate de sport, suplimente de slăbit, ceaiuri și diete care te slăbesc peste noapte ca prin minune, este o iluzie desarta pentru multe persoane care vor să slăbească. Atunci când te lupți cu
10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism
Cum alegi un nutritionist bun? Cum alegi un nutritionist bun?
Sarbatorile au trecut, dar pentru multe persoane lupta cu kilogramele in plus abia acum incepe. Fie  ca ne dorim sa ne schimbam stilul de viata, fie ca vrem sa ne pregatim corpul pentru vara, sau sa scapam de cateva kilograme in plus, un lucru este cert, avem nevoie de sfaturile unui