Skip to article

Cum ne hranim corect in postul Pastelui

Postul Pastelui, cel mai lung si totodata cel mai strict post de peste an este, pentru unii dintre noi, un bun prilej pentru detoxifierea organismului. Pentru altii insa este perioada alimentatiei dezechilibrate, perioada in care organismul pierde din vitalitate. Diferenta dintre cele doua situatii o face alimentatia echilibrata.

Fiindca, intr-adevar putem avea o dieta echilibrata , chiar si in perioada postului. De fapt, indiferent ca este post sau nu, indiferent de anotimp, organismul fiecaruia dintre noi are nevoie de toate grupele de nutrienti: carbohidrati, proteine si grasimi.

Sfaturi de retinut

"Cei mai multi dintre cei care postesc cad in capcana carbohidratilor. Adica, fac exces de paine, paste fainoase si cartofi care, desi sunt alimente necesare organismului, trebuie consumate cu moderatie" ne sfatuieste Dr. Corina Zugravu -medic primar nutritie si igiena alimentara.

In plus, pe langa carbohidrati este important sa includem in alimentatie fructe (preferabil in stare cruda), legume (cele mai sanatoase sunt cele crude sau cele gatite in aburi) si grasimi. Mai ales in perioada postului trebuie sa fim atenti sa suplinim lipsa grasimilor animale cu grasimi vegetale, tinand cont de faptul ca putem consuma carne de peste numai arareori. Ca alternativa pentru preparatele din carne, putem consuma leguminoase precum fasolea, soia, mazarea si lintea. in afara de acestea, salatele de legume asezonate cu uleiuri vegetale (de masline, de rapita) sunt preparate sanatoase, cu un aport insemnat de nutrienti si in plus respecta rigorile alimentatiei de post.

Reguli de respectat

De asemenea, este important sa retinem ca nu avem voie sa trecem peste micul dejun. Un sandwich sanatos din paine neagra, margarina, salata verde si rosie este o buna obtiune pentru a incepe ziua in forta. in plus, ar trebui sa avem grija ca gustarile dintre mese sa nu lipseasca. Acestea ne ajuta sa ne pastram energia si alunga senzatia de foame. Spre exemplu, in timpul zilei, putem alege cereale integrale cu miere. O alta varianta ar mai fi si fructele oleaginoase sau semintele care au un aport nutritiv deosebit, fiind surse importante de minerale, fibre si grasimi bune. Nucile, migdalele, fisticul, semintele de dovleac sau floarea soarelui sunt doar cateva exemple de gustari potrivite perioadei postului.

Vitala este si hidratarea. Supele de legume, ceaiurile, sucurile naturale de fructe si nu in ultimul rand apa nu au voie sa lipseasca din nutritia zilnica, mai ales in perioada postului.

Asadar, chiar si in perioada postului, ne putem hrani echilibrat, depinde doar ca fiecare dintre noi sa fie atent cu nevoile propriului organism

Articole recomandate

Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient
Promovarea intensa a unor aparate de sport, suplimente de slăbit, ceaiuri și diete care te slăbesc peste noapte ca prin minune, este o iluzie desarta pentru multe persoane care vor să slăbească. Atunci când te lupți cu
10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism
Cum alegi un nutritionist bun? Cum alegi un nutritionist bun?
Sarbatorile au trecut, dar pentru multe persoane lupta cu kilogramele in plus abia acum incepe. Fie  ca ne dorim sa ne schimbam stilul de viata, fie ca vrem sa ne pregatim corpul pentru vara, sau sa scapam de cateva kilograme in plus, un lucru este cert, avem nevoie de sfaturile unui