Skip to article

Cum ne mentinem sanatatea in sezonul rece - Valeriu Popa - Technogym Master Trainer

Cum ne mentinem sanatatea in sezonul rece - Valeriu Popa - Technogym Master Trainer
Odata cu venirea iernii trebuie sa avem grija de imunitatea organismului nostru pentru a lupta contra racelilor sezoniere.

Iarna ne mentinem sanatatea atat printr-o alimentatie bogata in vitamine si minerale, precum si printr-o hidratare corespunzatoare si un antrenament sportiv adecvat.


Valeriu Popa, Technogym Master Trainer, ne-a oferit cateva informatii esentiale despre alimentatia ideala atunci cand temperaturile coboara mult si organismul nostru are nevoie de atentie suplimentara:


Ele.ro: Se stie ca exercitiile fizice mentin organismul tonifiat si sanatos. Ce ne facem, insa, atunci cand vremea rece ne ingreuneaza antrenamentul? Da exercitiul la sala aceleasi rezultate ca cel practicat in aer liber?

Valeriu Popa: Odata cu venirea iernii trebuie sa mentinem un ritm accelerat al metabolismului pentru a preveni tendintele de ingrasare si pentru a avea un organism sanatos si un corp tonifiat. Astfel, practicarea cu regularitate a unui antrenament personalizat la sala care sa arda caloriile si sa ne mentina activi va avea cu siguranta rezultate la fel ca sportul practicat in aer liber.

Ele.ro: Cum ne alimentam corect daca practicam sport regulat, de trei ori pe saptamana? Avem nevoie de suplimentarea dozelor de vitamine si minerale?

Valeriu Popa: Pe perioada iernii sistemul nostru imunitar are nevoie de un surplus de vitamine si minerale pentru a lupta contra racelilor. Asadar, alaturi de practicarea cu regularitate a sportului, stilul de viata sanatos si activ se mentine cu o alimentatie bogata in vitamine, fructele si legumele sunt ideale in aceasta perioada.

Cum ne mentinem sanatatea in sezonul rece - Valeriu Popa - Technogym Master Trainer


Ele.ro: Vremea rece obliga organismul la eforturi suplimentare pentru mentinerea unei temperaturi constante. Cum ne imbracam cand ne pregatim sa mergem catre sala de fitness, daca afara sunt multe grade sub minus?

Valeriu Popa: Intotdeauna trebuie sa gasim un echilibru, pentru ca temperatura corpului nostru sa fie constanta. Recomand asadar celor care practica sportul sa nu se imbrace foarte gros, imbracamintea adecvata este cea care mentine temperatura corpului si ne fereste de umiditate.

Articolele vestimentare din bumbac 100% sau in combinatie cu elastanul reprezinta o alegere buna. De evitat insa produsele din poliester deoarece pot produce diverse afectiuni la nivelul pielii. in cazul in care va antrenati in aer liber, este recomandat sa purtati mai multe straturi de haine.

Ele.ro: Ce restrictii de ordin medical exista atunci cand o persoana vrea sa practice sport regulat, la sala de fitness? Ce acte medicale i se solicita la inscriere?

Valeriu Popa: Restrictiile totale sunt foarte rar intalnite, de regula sunt limitate anumite tipuri de efort. Exista situatii in care probabil suferim de o afectiune contagioasa si atunci nu este recomandat sa mergem la sala.

Acesta este si unul dintre motivele pentru care atunci cand ne inscriem la o anumita sala, ni se cere sau cel putin asa ar trebui, o adeverinta de la medicul de familie care sa ateste faptul ca suntem apti de efort.

Ele.ro: Cat de importanta este hidratarea corecta atunci cand faci sport? Care sunt efectele deshidratarii la nivelul musculaturii, in timp?

Valeriu Popa: Hidratarea corecta trebuie sa se faca indiferent de anotimp, atat vara, cat si iarna. De obicei in anotimpul rece evitam sa consumam lichide asa cum ar trebui desi temperatura scazuta stimuleaza secretia urinara. De asemenea, "aburii" expirati reprezinta apa eliminata din organism, asadar hidratarea corpului trebuie sa fie constanta.

Astfel, consumul de lichide in timpul exercitiilor fizice este esential pentru a te mentine hidratat, pentru a tonifia pielea si pentru a mentine aspectul sanatos al acesteia. Un necesar de 2 l de lichide pe zi (apa, sucuri naturale, fructe) asigura intarirea sistemului imunitar si sanatatea organismului nostru.

In cazul in care nu consumi suficienta apa, atentie la urmatoarele simptome: stari de ameteala, oboseala, dureri de cap, dificultati de concentrare.

Alimentatia in sezonul rece - Valeriu Popa pe video.ele.ro

Articole recomandate

Dieta cu care Corina Danila a slabit 20 de kilograme Dieta cu care Corina Danila a slabit 20 de kilograme
Prezentatoarea TV Corina Danila a slabit 20 de kilograme. Vedeta a tinut o dieta prin care a dat restart metabolismului. Realizatoarea TV a eliminat din alimentatia sa toate alimentele nesanatoase.  Mai exact, a renuntat la zahar, paine, prajeli, covrigei, produse de patiserie, orez si
Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient
Promovarea intensa a unor aparate de sport, suplimente de slăbit, ceaiuri și diete care te slăbesc peste noapte ca prin minune, este o iluzie desarta pentru multe persoane care vor să slăbească. Atunci când te lupți cu
10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism