Skip to article

Cum sa mananci mai putin de sarbatori: 7 sfaturi

Mesele de sarbatori, pline de bunatati care iti lasa gura apa, te pot ingrasa si pot anula toate eforturile pe care le-ai depus in ultima vreme pentru a ajunge la silueta mult dorita.

Cu putina ambitie, poti transforma meniul festiv intr-un rasfat pentru papilele gustative, dar si intr-o experienta benefica pentru silueta ta.

Iata 7 sfaturi care te vor ajuta sa mananci mai putin de sarbatori si sa-ti mentii greutatea.


1. Alege legumele in defavoarea preparatelor din carne

Prepararatele din carne de porc, specifice sarbatorilor, sunt incompatibile cu silueta ta, insa acest lucru nu inseamna ca trebuie sa renunti definitiv la ele. Gusta din fiecare preparat, dar axeaza-te in special pe legume. Acestea din urma sunt pline de fibre, nutrienti care iti potolesc foamea si te ajuta sa capeti rapid o senzatie de satietate.

Alege salatele din legume proaspete, stropite din belsug cu ulei de masline si suc de lamaie, in defavoarea preparatelor din carne, si vei manca mai putin. Desigur, aici intervine problema salatelor de sarbatori, care pe langa portia generoasa de legume contin si maioneza. Redu considerabil portiile de salate cu maioneze, daca iti doresti sa ai o silueta supla si dupa sarbatori.

2. Consuma mese mici si dese

Unul dintre secretele mentinerii greutatii de sarbatori este constituit de mesele mici si dese. Astfel, organismul tau va fi aprovizionat constant cu nutrienti, iar digestia va fi usurata. Daca te infometezi, apoi mananci la o masa cat pentru o zi intreaga, organismul tau va percepe acest gest ca pe o amentintare si va stoca alimentele sub forma de grasimi.

3. Refuza politicos mancarurile grele cand mergi in vizita

Daca de sarbatori mergi in vizita la rude si prieteni, asteapta-te sa fii primita la o masa imbelsugata, plina de mancaruri grele. Pentru binele siluetei tale, refuza politicos sa gusti din toate preparatele si alege sa consumi in special salate proaspete, daca iti sunt servite.

4. Consuma un fruct in locul dulciurilor

Prajiturile de casa si cozonacii inmiresmati cu diverse esente te ademenenesc intr-un cerc vicios. Daca nu esti atenta, te poti trezi cu kilograme in plus pana la incheierea sarbatorilor. Inlocuieste dulciurile cu fructe proaspete si evita sa le combini, pentru a nu oferi organismului o cantitate prea mare de zahar intr-un timp prea scurt.

Fructele contin nutrienti, vitamine si minerale care te vor ajuta sa fii satula timp indelungat, in timp ce dulciurile te vor face sa ai mereu o senzatie de foame.

5. Redu numarul paharelor de alcool

Bauturile alcoolice, pe langa faptul ca sunt bombe calorice, iti cresc apetitul si te determina sa mananci mai mult. De sarbatori, este bine sa tii in frau numarul paharelor. Astfel, vei reusi sa consumi mai putine calorii si sa-ti salvezi silueta.

6. Bea multa apa

Inainte de fiecare masa de sarbatori, este recomandat sa bei un pahar de apa plata. Apa iti confera rapid o senzatie de satietate si te va ajuta sa mananci mai putin. In plus, inlesneste digestia si previne aparitia constipatiei sau a altor probleme ale tractului digestiv.

7. Nu manca pana simti ca nu mai poti

Tentatiile culinare specifice sarbatorilor te pot determina sa mananci pana simti ca nu mai poti. Asculta-ti organismul si opreste-te din mancat imediat ce simti ca esti satula. Orice surplus de mancare iti creeaza un disconfort: simti nevoia sa desfaci un nasture de la pantaloni, abia te poti ridica de la masa, te simti balonata.

Nu este greu sa mananci putin de sarbatori. Trebuie doar sa vrei!

<>

Articole recomandate

Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient
Promovarea intensa a unor aparate de sport, suplimente de slăbit, ceaiuri și diete care te slăbesc peste noapte ca prin minune, este o iluzie desarta pentru multe persoane care vor să slăbească. Atunci când te lupți cu
10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism
Cum alegi un nutritionist bun? Cum alegi un nutritionist bun?
Sarbatorile au trecut, dar pentru multe persoane lupta cu kilogramele in plus abia acum incepe. Fie  ca ne dorim sa ne schimbam stilul de viata, fie ca vrem sa ne pregatim corpul pentru vara, sau sa scapam de cateva kilograme in plus, un lucru este cert, avem nevoie de sfaturile unui