Skip to article

Dependenta de cafea: 8 trucuri pentru a spune adio cofeinei

Dependenta de cafea: 8 trucuri pentru a spune adio cofeinei Sursa foto Shutterstock
Cafeaua - multi nu concepem sa ne incepem diminetile fara o cana de cafea in fata. Desi are beneficii numeroase asupra organismului, cofeina are si efecte negative, mai ales in cazul persoanelor cu un stomac sensibil, tensiune mare sau nivel scazut de calciu in organism.

Daca te numeri printre cei cu astfel de probleme, sigur ti s-a spus si te-ai gandit pana acum sa renunti la cafea. Usor de spus, greu de facut au constatat multi dintre cei care au vrut sa spuna adio cofeinei. Renuntarea la orice dependenta aduce cu sine simptome ale sevrajului, insa in cazul cofeinei acestea pot fi tinute foarte usor sub control, daca tii cont de cateva sfaturi simple:

Nu incepe de luni

Daca primul lucru pe care il faci cand te dai jos din pat este sa pornesti cafetiera sau sa pui ibricul pe foc, iti va fi mult mai greu sa pleci spre serviciu fara sa bei o cana mare de cafea inainte. Cel mai bine este sa alegi o zi in care esti libera, de exemplu in weekend, cand te vei trezi odihnita si nu vei mai simti nevoia unui ajutor pentru a-ti tine ochii deschisi.

Renunta gradual

Unele persoane se pot rezuma la o ceasca mica de cafea dimineata, insa daca faci parte dintre cei care isi fac plinul canii odata la cateva ore, poate ca ar trebui sa reduci gradual doza de cofeina. Asta va ajuta in simptomele de sevraj care apar cand renunti la cofeina si te vei adapta mai usor la viata fara cafea.

Gaseste un inlocuitor

Nu concepi micul dejun fara cana de cafea langa, ti se pare imposibil sa te trezesti dimineata sau, mai rau, ai dureri de cap toata ziua daca nu iti iei mica doza de cofeina? Acestea sunt cele mai dificile simptome ale renuntarii la cafea. Poti insa sa gasesti un inlocuitor care sa iti dea energie si pe care iti face placere sa il bei.

Poti incerca ceaiurile, mai ales ceaiul verde, o sursa importanta de antioxidanti, sau ceaiul negru, care poate contine mai multa cofeina decat o ceasca de cafea. Pe acest site "> acest sitegasesti o multime de ceaiuri gustoase care sa iti vor infrumuseta diminetile si te vor ajuta in lupta cu dependenta de cafea.

Tine sub control durerile de cap

In primele zile, s-ar putea sa te confrunti cu neplacutele dureri de cap care apar drept urmare a reducerii dozei de cofeina. Ia cate o pastila cu ibuprofen dimineata, dupa micul dejun, niciodata pe stomacul gol, pentru a tine sub control durerea. Evita insa aspirina, mai ales daca ai probleme cu refluxul gastric sau digestie proasta, deoarece aceasta are un efect de iritare a mucoasei stomacale.

Bea multa apa

Nu degeaba toti medicii ne indeamna sa bem cel putin doi litri de apa pe zi. Apa ajuta la detoxifierea organismului, hidrateaza si poate inlocui obiceiul de a sta mereu cu mana pe cana de cafea. Tine mereu la indemana o sticla cu apa plata si vei observa rapid primele efecte.

Fa mai mult sport

Exercitiile fizice sunt la fel de stimulante precum cofeina, daca nu mai mult. Este o modalitate grozava de a combate oboseala, dar si iritabilitatea data de renuntarea la o dependenta.

Mananca mai sanatos

Tine-te departe de produsele care contin zahar si grasimi, macar in primele saptamani. Acestea iti dau o doza de energie care dispare insa rapid, lasandu-te mai obosita si iritata decat inainte. Alege in schimb alimente bogate in fibre, salate si fructe, precum si carbohidrati cu eliberare prelungita, care iti vor tine nivelul de energie toata ziua. Incearca sa respecti regula celor trei mese zilnice si a catorva gustari alcatuite din fructe sau seminte sanatoase precum nucile, migdalele, caju, alune de padure, dar si fructe de goji.

Odihneste-te suficient

Daca te vei trezi odihnita si binedispusa dimineata, vei fi mai putin tentata sa dai fuga spre cutia cu cafea. Incearca sa te culci si sa te trezesti la ore fixe, astfel incat sa dormi cel putin 6 ore pe noapte; ideal ar fi 8.

Nu uita ca pentru a renunta la orice dependenta este nevoie in primul rand de foarte multa vointa si motivatie. Iti poti lipi pe frigider o lista cu motivele pentru care ai ales sa renunti la cafea si sa o recitesti de fiecare data cand simti ca esti la un pas sa cedezi tentatiei. Pe termen lung, renuntarea la cofeina are efecte benefice asupra digestiei, refluxului gastric, dar si a inimii, in cazul in care suferi de aritmii, precum si a nivelului de calciu din organism.


Articole recomandate

Dieta cu care Corina Danila a slabit 20 de kilograme Dieta cu care Corina Danila a slabit 20 de kilograme
Prezentatoarea TV Corina Danila a slabit 20 de kilograme. Vedeta a tinut o dieta prin care a dat restart metabolismului. Realizatoarea TV a eliminat din alimentatia sa toate alimentele nesanatoase.  Mai exact, a renuntat la zahar, paine, prajeli, covrigei, produse de patiserie, orez si
Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient
Promovarea intensa a unor aparate de sport, suplimente de slăbit, ceaiuri și diete care te slăbesc peste noapte ca prin minune, este o iluzie desarta pentru multe persoane care vor să slăbească. Atunci când te lupți cu
10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism