Skip to article

Detoxifiere pentru intregul organism, in doar o saptamana!

Dietele de detoxifiere sunt acelea care vin in sprijinul organismului tau si care pot aduce o serie de modificari benefice sanatatii, mai ales pe termen lung. Conform dieteticienilor si nutritionistilor, dieta de detoxifiere trebuie tinuta cel putin de doua ori pe an, iar termenul cel mai indicat pentru un astfel de regim alimentar este de o saptamana.

Cele 7 zile sunt recomandate pentru ca in cadrul acestora trebuie sa existe si o prioada de pregatire. In acest fel nu vei face o trecere brusca de la o dieta nesanatoasa, la una foarte light. Altfel, risti sa provoci organismul cateva probleme si vei avea doar de suferit.

In primele doua zile este absolut necesar sa ai o dieta de detoxifiere in care sa mai introduci, intr-o foarte mica masura si alimentele pe care le consumi in mod regulat (carne, lactate, oua), iar in ultimele 5 zile dieta sa fie bazata doar pe alimente puternic detoxifiante.

Faza de pregatire

Aceasta perioada este esentiala. In prima zi de dieta este absolut necesar sa renunti la alcool, zahar, cafea si produse rafinate. Acest lucru va asigura corpului o trecere lina de la o dieta nesanatoasa, la una potrivita. Totusi, in aceasta prima zi poti consuma un ou fiert la micul dejun, o bucata mica de piept de pui fiert sau la gratar la pranz si un pahar cu lapte (fara zahar) seara, inainte de culcare.

Alimente potrivite in dieta de detoxifiere

Timp de o saptamana este necesar sa consumi alimente care sprijina detoxifierea ficatului si a intregului organism. Multe dintre acest alimente recomandate contin sulf, un mineral esential pentru detoxifiere (dar important si pentru alte functii din organismul tau). Alimentele bogate in sulf sunt: ouale, usturoiul si ceapa. In aceasta saptamana mai este recomandat sa consumi legume cu frunze verzi, legume crucifere (varza, conopida, broccoli etc.), fructe bogate in antioxidanti, citrice (mai putin grapefruit).

Suplimenteaza dieta cu seminte de in presarate in alimentele tale sub forma de aliment sau consumate, macinate, in amestec cu putina miere de albine.

Uleiurile si grasimile sanatoase nu trebuie sa lipseasca din alimentatia ta, asa ca este recomandat sa consumi, in aceasta saptamana, doua portii de peste de apa rece si sa adaugi zilnic ulei de masline sau ulei de susan in salatele tale de legume.

Alimente de evitat

In perioada de detoxifiere nu ai voie sa consumi alcool, cafea, zahar, produse alimentare rafinate si procesate, faina alba, orez alb etc. Totodata, este indicat ca in aceasta saptamana sa eviti grasimile hidrogenata, prajelile, carnea grasa (indiferent de modul in care este preparata). De preferat este ca in aceasta perioada sa consumi doar alimente naturale, crude sau foarte putin fierte pentru a te bucura de toti nutrientii in forma pura.

Consumul de lichide

Este estential ca in perioada de detoxifiere sa consumi aproximativ 8 pahare cu apa plata pe zi. De asemenea, ceaiurile si sucurile naturale de fructe, preparate in casa sunt si ele de folos in procesul de detoxifiere, asa ca le poti integra in alimentaria ta fara probleme.

Autor: Corina Petrea

Articole recomandate

10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism
Cum alegi un nutritionist bun? Cum alegi un nutritionist bun?
Sarbatorile au trecut, dar pentru multe persoane lupta cu kilogramele in plus abia acum incepe. Fie  ca ne dorim sa ne schimbam stilul de viata, fie ca vrem sa ne pregatim corpul pentru vara, sau sa scapam de cateva kilograme in plus, un lucru este cert, avem nevoie de sfaturile unui
Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta? Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta?
Una dintre marile greseli pe care le fac cele mai multe persoane atunci cand vor sa tina dieta este sa caute cura de slabire perfecta. Specialistii in nutritie spun insa ca organismele sunt diferite si ca cea mai buna dieta este in functie de varsta.  Potrivit acestora, in functie de varsta pe