Skip to article

Dieta: 4 surse de fibre cu continut scazut de sodiu

Dieta: 4 surse de fibre cu continut scazut de sodiu
Sodiul este un mineral esential pentru functionarea optima a organismului, insa in acelasi timp te tine pe loc atunci cand vrei sa slabesti.

Tocmai de aceea, trebuie sa gasesti un echilibru in consumul de sodiu.

Pe langa clasica sare pe care o folosesti pentru a da gust mancarurilor, trebuie sa stii ca sunt o multime de alte alte surse mai mult sau mai putin ascunse din care iti iei doza de sodiu.

Un nivel ridicat de sodiu in organism favorizeaza retentia apei si poate duce la cresterea tensiunii arteriale. Noua ne pasa de sanatatea ta, asa ca iti dezvaluim cateva surse de fibre cu un continut scazut de sodiu. Fibrele te ajuta sa capeti rapid senzatia de satietate si inhiba pofta de mancare, ceea ce inseamna ca ar trebui sa fie alimente de baza in dieta.

Cerealele integrale

Cerealele integrale fara adaos de zahar si aditivi alimentari sunt surse excelente de fibre de calitate si au un continut scazut de sodiu. De la taratele de ovaz, pana la orezul brun si quinoa, toate cerealele integrale te ajuta sa slabesti armonios si sa fii sanatoasa.

Nu te lasa pacalita de produsele procesate care contin cereale integrale. De exemplu, anumite sortimente de paine pot contine chiar si 170 de miligrame de sodiu la fiecare felie. In mod normal, cantitatea maxima de sare pe care un adult ar trebui sa o consume zilnic este de 6 grame.

Fasolea

Fasolea, indiferent ca este vorba despre cea verde sau despre cea boabe, se afla in funtea listei alimentelor cu un continut ridicat de fibre. Pe langa acesti nutrienti exceptionali, fasolea mai contine si potasiu, calciu, fier, vitamina A si C. Potasiul este un electrolit de care organismul tau are nevoie pentru a tine sub control nivelul de sodiu. Astfel, prin consumul de fasole ai un beneficiu dublu: iti iei portia de fibre necesare necesare slabirii si ii furnizezi organismului o cantitate optima de potasiu pentru reglarea nivelului de sodiu.

Fructele

Dulci, dulci-acrisoare sau amarui, fructele contin si ele sodiu, insa in cantitati infime. Tocmai de aceea, iti recomandam sa le consumi cu incredere in dieta, in portii rezonabile. Toate fructele sunt surse excelente de fibre, ceea ce inseamna ca te vei satura rapid dupa ce le consumi. Cat despre proportiile sodiului, acestea variaza in functie de fructul ales. De exemplu, 100 de grame de avocado contin in jur de 4 miligrame de sodiu, in timp ce merele, perele si bananele contin cantitati chiar si de 2 ori mai mici de sodiu.

Legumele

Legumele sunt cele mai raspandite surse de fibre, iar avantajul lor major este acela ca au un continut foarte scazut de sodiu. Totusi, nu te lasa pacalita de acest aspect. In timpul gatirii legumelor, esti tentata sa adaugi sare pentru un plus de gust, insa trebuie sa fii foarte atenta cata sare folosesti, pentru ca daca pui prea multa, nu faci altceva decat sa cresti nivelul de sodiu din organism.

Daca vrei sa profiti cu adevarat de fibrele sarace in sodiu, inlocuieste o parte din sarea pe care o folosesti in mod normal la prepararea legumelor cu mirodenii. Acestea au arome care intensifica savoarea mancarurilor si reduc nevoia adaugarii unei cantitati mari de sare.

Articole recomandate

Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci
Nutritionistul Mihaela Bilic atrage atentia asupra unor anumite alimente de post. Unele pot fi foarte periculoase pentru sanatate, asadar este important sa fim foarte atenti atunci cand incepem sa tinem post.  ”A început Postul Crăciunului, haideți să vedem care sunt
Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate
Foarte multi romani fac o greseala majora, fara sa isi dea seama. Reincalzesc diverse mancaruri fara sa stie ca multe dintre alimente pot deveni toxice in timpul acestui proces.  Astfel, de acum inainte ar trebui sa te gandesti de doua ori inainte de a reincalzi anumite preparate la cuptorul
Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic
Foarte multe persoane nu pot renunta la paine si de multe ori consuma acest aliment in exces. Cum pe piata exista numeroase produse de panificatie, multi se intreaba care paine este mai sanatoasa sau care ingrasa mai putin.  Nutritionistul Mihaela Bilic a explicat recent, intr-o postare pe
Ohvaz: 98% din comenzi livrate in sub 24 de ore Ohvaz: 98% din comenzi livrate in sub 24 de ore
Ohvaz este un producator local de ovaz cu lapte de migdale, budinca de chia, limonada artizanala si alte cateva bunatati. Totul fara zahar, fara conservanti, fara chimicale de nici un fel. Toate produsele Ohvaz pot fi comandate online prin site-ul lor, iar cea mai recenta statistica arata un
Nutritionistul Mihaela Bilic: "Produsele expirate nu sunt obligatoriu si stricate". Ce alimente se mai pot consuma Nutritionistul Mihaela Bilic: "Produsele expirate nu sunt obligatoriu si stricate". Ce alimente se mai pot consuma
Nutritionistul Mihaela Bilic a oferit cateva lamuriri asupra produselor expirate si a explicat ca unele alimente pot fi consumate totusi chiar daca a trecut termenul lor de valabilitate. Intr-o postare pe pagina sa de Facebook, specialistul in nutritie a exemplificat si a aratat ca putem avea